• tirre80

vågar man vara glad?

Testade svagt + igår och starkt idag! Äntligen efter över 2 års försök, besvikelser och tårar! Kan inte fatta att det är sant. Är livrädd för mf och vågar inte vara lycklig fullt ut.
    Vågar man vara glad?

Ni som är gravida, när berättade ni och för vilka? Vi kommer att berätta för våra närmaste kompis och våra föräldrar.
    Håller tummarna för er som försöker och jag hoppas att 2006 blir ett bra år!

Gott nytt år!!

• Svar på tråden vågar man vara glad?
  • clerko

Grattis tjejen, kul sätt att fira in det nya året på. Håller alla mina tummar för dig och du får kosta på dig att vara lite glad. Försök att koppla bort MF tankarna. Jag hoppas verkligen att 2006 blir mitt år. Gott nytt kram från mig.

• NobodysFool

grattis fy vad roligt för dig...=)

• Reyngirl

Ett jätte stort grattis!!!

• lillfia

Grattis!!
    Jag har precis samma fråga som du. Jag testade + imorse!! Kan inte tro att det är sant. Efter alla misslyckade försök blir det så overkligt att man knappt vågar vara glad samtidigt som man bara vill jubla!
    Jag håller också tummarna för alla er andra att 2006 blir ett toppenår!

• listo

Grattis!!
    Och ja, självklart vågar du vara glad! Det finns aldrig några garantier för att
    allt så gå bra, men du är ju för sjutton gravid! Ni har lyckats!!!

Vi berättade för föräldrar och syskon i princip direkt när testet var positivt,
    både den här gången och förra. Det har känts okej för oss, men en del vill
    ju hellre vänta, och det är såklart lika okej.

Grattis igen, 2006 kommer bli ett toppenår!!!

• Teälskare

GRATTIS! Var glad och njut...låt dig glädjas!
    Hoppas själv på en lika glädjande nyhet snart...

• Sanna73

Grattis!!!

Vi testade + för ca sex veckor sedan, är nu i v 11. Vi berättade för "alla" direkt, eftersom de visste att vi genomgick IVF. Sedan tänk vi att skulle något gå fel, ville vi ha stöd från våra släktingar och vänner så det var lika bra att de visste.

Var jätteoroligt för mf först, men så sa BM från kliniken en sak som faktiskt fick mig att tänka om och det var att vi kommer inte sörja minder om något skulle gå fel bara för att vi inte vågat ta ut glädjen från början. Hon menade att vi skulle njuta av graviditeten och vara glada och spara sorg och oro till om vi faktiskt skulle behöva det (vilket den stora majoriteten faktiskt inte behöver). Detta har vi försökt leva efter och njuter nu i stora drag över att vi skall bli föräldrar i juli

• Sessan4

Grattis!!!!

Blev du spontant gravid???? kanske finns det hopp för mig med!

• tirre80

Sessan 4; Nej, vi har försökt länge.

Till alla kloka signaturer ovan som svarat så vill jag säga tack! Berättar för de närmaste nu för det är som ni skrivit.. Det är dom som får stötta oss om det händer ngt.. De vet även att vi försökt i flera år och kommer förstå..

Lycka till ni andra. 2006 känns som ett bra år!

Svar på tråden vågar man vara glad?