Segoria driver med mig. Har panik, hjäääp!
Jag hade en skuld hos Klarna AB på 16.000SEK. Jag hade då CSN lån och jobbade extra och betalade in en mindre summa varje månad och allting var perfekt.
Sedan fick jag avslag från CSN och blev även av med jobbet (suck). Kunde förstås inte betala till Klarna och min skuld hamnade hos Segoria... Jag kontaktade då Segoria och förklarade min situation och tjejen på kundservice sa att jag kan delbetala min skuld, fan vad glad jag blev!
Jag skulle betala in 3500SEK och kontakta dem inom 2-3 dagar efteråt för att de skulle fastställa mitt avbetalningsplan. Jag betalade in och kontaktade dem, fick svaret att allting var perfekt och jag kan nu delbetala.
2veckor efter får jag ett brev från Kronofogden med betalningskrav och en massa avgifter.
Ringer i panik till Segoria och skäller ut dem och frågar varför har de lämnat mitt ärende till KF trots att vi har kommit överens om ett avbetalningsplan. Tjejen på kundservice säger då att jag ska inte vara orolig och att de ska återkalla kravet från KF. Jag lugnade ner mig och trodde att det löste sig... Men idag, en vecka efter att jag pratat med Segoria, så ringde jag till KF för att se att de har verkligen återkallat kravet och fick svaret att de hade INTE gjort det! Och att jag har 2 dagar på mig att betala in hela skulden!!! Jag har inte sådana pengar just nu...
Jag hann inte ringa till Segoria idag, men jag är för fan nervös och skakar i hela kroppen.
Jag ska dessutom ansöka om svensk medborgarskap om 3mån. och en betalningsanmärkning kan för fan förstöra allting.
Vad ska jag göra? Hur går det med återkrav? Om de återkallar kravet från KF imorgon får jag ingen betalningsanmärkning? Eller hur gör jag?=( aaa, jag är totalt panikslagen!:((((
Är det ngn som har varit med om liknande???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 00:06
Oj, sorry, det var en massa fel... Men hoppas att ni förstår.