Anonym (man) skrev 2011-10-26 11:20:14 följande:
Jag vet för lite om spelet mellan er för att ha en gissning till varför din man drar sig undan. Jag kan bara ge dig en inblick i hur jag själv fungerar och varför jag också (liksom din man?) mer och mer tappar lusten till sex med min fru.
- Det är för att jag förväntas vara ständigt kåt.
- Det är för att det är jag som förväntas förföra henne (inte tvärt om)
- Det är för att det förväntas att jag är den som driver på vårt sexliv (inte hon).
- Att hon gör sig tillgänglig för sex och anser att hon låtit mig förstå det är inte detsamma som att förföra mig
- Det är för att det alltid var jag som försökte investera i vårt sexliv och berika det. Inte hon. Hon godkände eller avslog.
- Det är för vårt sexliv alltid var fokuserat på hennes njutning och hennes orgasm. Det var den som det skulle experimenteras med och utvecklas. Det var aldrig intressant att experimentera och utveckla min njutning och orgasm. Den togs för självklart
- Det är också för att att hela den pågående diskussionen runtomkring oss (tidningar, tv, radio, bloggar, forum på nätet osv) handlar om hur jag skall göra det skönt för henne. Aldrig tvärt om
- Det för att sex ensidigt handlar om att jag som man skall prestera och hennes njutning är betyget. Det är givande och inspirerande ett bra tag. Men sen får ensidigheten mig att ledsna.
- Det är på grund av en massa andra saker...men låt mig stoppa här.
NEJ! Jag är inte bitter. Punkterna ovan är bara ett exempel på varför jag (och säkert många andra män) ledsnat på sex. Så jäkla kul är inte det längre. Så skönt är det inte heller. MEN....livet innehåller mycket annat som överväger. Förhållandet med min kvinna likaså. Därför njuter jag av att leva i förhållandet....om än inte med sex.
Känner igen mig från flera tidigare förhållanden... plus att missionären i ett släckt rum som standard inte riktigt räcker till