• Anonym (lilla jag)

Min man vill inte ha sex, jag blir tokig snart!

Sen början av detta året har min man bara inte velat ha sex med mig. jag är frustrerad.
    Jag älskar honom och älskar att vara samman med honom!

V har 2 barn, Men den yngsta är 3år gammal.

tankarna på att han kanske har ngn vid sidan om har slagit en många gånger, speciellt då man verkligen anstränger sig med sexiga underkläder, och gjort sig fin, och han väljer att sitta framför datorn eller somna på soffan =(

Något jag märkt är att han mer än gärna lägger sig när jag somnat. Jag är olycklig pga av detta. När jag frågar och försöker föra på tal slår han av med att mäns sexlust minskar med åldern, han är 31, snart 32 jag är bara 26år. Jag behöver få knulla, jag blir på skitdligt humör. 
    Alla tankar finns där
    Älskar han mig?
    är han otrogen?

varför undviker han mig??

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex, jag blir tokig snart!
  • Anonym (H)

Hej,

Åh, va tråkigt att höra vad du skriver.
    Kille, 32 år och inte vill ha sex, det låter i mina öron ... inte vanligt.
    Min man är 45 och vill nästan alltid ha sex...

Det är alltid jobbigt att ta upp sådana här saker... men hade jag varit dig så hade jag frågat rakt ut.
    Av vilken anledning vill du inte vara med mig? har du någon annan? har du varit otrogen (skuldkänsla)? Nu vet ju inte jag hur du såg ut innan graviditeterna eller nu... och inte för att det ska spela någon roll, men kan det ju vara att du har ändrat dig hit eller dit.. fråga om det? är han inte nöjd med förhållandet? få honom att öppna sig, kanske är det något som stör honom, har han jobb, trivs han.. finns hur mkt som kan ligga till grund.. men du  måste prata med honom i lugn och ro, kanske när era föräldrar passar barnen?? Lycka till och hoppas jag inte har skrivit något dumt så du blir ledsen, det är inte meningen.

• Marmacita

alla killar olika.....finns tjejer som25 som inte har sexlust liksom så att din kille inte vill ha sex kan vara nånting som stör honom i vardagen kanske....min man påstår att han aldrg varit så intresserad av sex direkt så han vill knulla som kaniner...eller som han säger "ja det e väl lite kärring i mig "

prata med honom om  du kan men sätt ingen skuld på honom för han inte vill ha sex...ni kanske kan gå halvvägs liksom för även om ni inte knullar så kan ni/du ha det skönt tillsammans  

• de Robespierre

Att något inte står rätt till vet du redan. Vad det sedan är och vad det beror på är en helt annan sak.

Att det finns någon annan? Ja eller nej. Ibland kan ens "fantasi" dra iväg eftersom den har en förmåga att måla upp skräckscenarion när man inte mår bra. Men visst är det så att man skall gå efter ens magkänsla för den säger något till en och brukar ha rätt.

Denna "annan" behöver inte vara en person och en fysisk sådan. Det kan lika väl vara "virtuell" person. Någon han kanske chattar med. Eller så enkelt som en fantasiperson i porrens värld. Det kanske är så att han vill göra nya saker i sängen men vågar inte/orkar inte ta upp det med dig och därför väjer att titta på porr när du har somnat (och tillfredsställer sig då istället). För sexdrift har han. Det skulle förvånna mig oerhört mycket att den helt har försvunnit (om han inte medicineras med läkemedel som har den bieffekten)

Jag tror att en väg framåt är att förvissa dig om att han inte bär på något (en sexuell sak) som han inte vågar berätta för dig. För vem vet, ni kanske kan dela den tillsammans. Det vet ni först ni vågar prata om den. Och det behöver inte vara något stort. Om du tänker efter så kanske du redan kan lägga lite pussel.

Sedan kan det också vara så att han är inne i en depression av något slag. Inget känns roligt och då är det sista man tänker på är att ha sex. Och speciellt om man känner press på att ha lust. Det minsta hindret eller motgång kan då känna att växa till oerhörda proportioner och hade man lite lust så rinner den snabbt av. Man hittar hellr på ursäkter än tar tag i problemet.

Sedan kanske du bör titta på hur ert förhållande fungerar generellt utanför sängen. Har ni roligt tillsammans? Kan ni prata om nästa allt? Gör ni det? Gör ni fortfarande saker ihop? Känns det som om det har blivit slentrian? Tar han initiativ? Gjorde han det förut men har slutat nu? Är han samma person (det positiva) som den du blev tillsammans med? Är han håglös, sitter mest framför datorn istället för att träffa andra - eller umgås med dig? Ser hans dag ut som Jobba-Äta-Spela-Sova? Finns det en chans att han döljer någon typ av missbruk (spel, sex osv). Skulder?

Som du ser så kan olust bero på en massa orsaker. Och det kan bero på fler än en orsak. Vi är alla unika.   

• jonte02

Jag är 33 och rejält sugen. Precis som du fast omvänt läge i min relation :( Det är väl bara så att lusten går upp och ner och ibland kanske den synkar!? Kanske du försöker för mkt kanske finns det andra orsaker. Viktigt, om du frågar mig, är dock att ni pratar igenom er situation.

• Anonym (man)

Jag vet för lite om spelet mellan er för att ha en gissning till varför din man drar sig undan. Jag kan bara ge dig en inblick i hur jag själv fungerar och varför jag också (liksom din man?) mer och mer tappar lusten till sex med min fru.

- Det är för att jag förväntas vara ständigt kåt. 
    - Det är för att det är jag som förväntas förföra henne (inte tvärt om)
    - Det är för att det förväntas att jag är den som driver på vårt sexliv (inte hon).
    - Att hon gör sig tillgänglig för sex och anser att hon låtit mig förstå det är inte detsamma som att förföra mig
    - Det är för att det alltid var jag som försökte investera i vårt sexliv och berika det. Inte hon. Hon godkände eller avslog.
    - Det är för vårt sexliv alltid var fokuserat på hennes njutning och hennes orgasm. Det var den som det skulle experimenteras med och utvecklas. Det var aldrig intressant att experimentera och utveckla min njutning och orgasm. Den togs för självklart
    - Det är också för att att hela den pågående diskussionen runtomkring oss (tidningar, tv, radio, bloggar, forum på nätet osv) handlar om hur jag skall göra det skönt för henne. Aldrig tvärt om
    -  Det för att sex ensidigt handlar om att jag som man skall prestera och hennes njutning är betyget. Det är givande och inspirerande ett bra tag. Men sen får ensidigheten mig att ledsna.
    - Det är på grund av en massa andra saker...men låt mig stoppa här.

NEJ! Jag är inte bitter. Punkterna ovan är bara ett exempel på varför jag (och säkert många andra män) ledsnat på sex. Så jäkla kul är inte det längre. Så skönt är det inte heller. MEN....livet innehåller mycket annat som överväger. Förhållandet med min kvinna likaså. Därför njuter jag av att leva i förhållandet....om än inte med sex. 

• Anonym (spel)

vi har lite liknande problem. Nu har jag (tjej) beställt spelet monogomamy som vi ska testa med lite vin. Hoppas på att det kan spica upp saker för oss, kanske värt ett försök? Man kommer ju undan mycket av problematiken (man) talar om ifall man har "någon annan" som bestämmer åt en.

(man) har du talat om för henne hur du känner? Om hon inte vet kan hon ju inte förändra, hon kanske är helt omedveten?

• Anonym
    Anonym (man) skrev 2011-10-26 11:20:14 följande:
    Jag vet för lite om spelet mellan er för att ha en gissning till varför din man drar sig undan. Jag kan bara ge dig en inblick i hur jag själv fungerar och varför jag också (liksom din man?) mer och mer tappar lusten till sex med min fru.

- Det är för att jag förväntas vara ständigt kåt. 
    - Det är för att det är jag som förväntas förföra henne (inte tvärt om)
    - Det är för att det förväntas att jag är den som driver på vårt sexliv (inte hon).
    - Att hon gör sig tillgänglig för sex och anser att hon låtit mig förstå det är inte detsamma som att förföra mig
    - Det är för att det alltid var jag som försökte investera i vårt sexliv och berika det. Inte hon. Hon godkände eller avslog.
    - Det är för vårt sexliv alltid var fokuserat på hennes njutning och hennes orgasm. Det var den som det skulle experimenteras med och utvecklas. Det var aldrig intressant att experimentera och utveckla min njutning och orgasm. Den togs för självklart
    - Det är också för att att hela den pågående diskussionen runtomkring oss (tidningar, tv, radio, bloggar, forum på nätet osv) handlar om hur jag skall göra det skönt för henne. Aldrig tvärt om
    -  Det för att sex ensidigt handlar om att jag som man skall prestera och hennes njutning är betyget. Det är givande och inspirerande ett bra tag. Men sen får ensidigheten mig att ledsna.
    - Det är på grund av en massa andra saker...men låt mig stoppa här.

NEJ! Jag är inte bitter. Punkterna ovan är bara ett exempel på varför jag (och säkert många andra män) ledsnat på sex. Så jäkla kul är inte det längre. Så skönt är det inte heller. MEN....livet innehåller mycket annat som överväger. Förhållandet med min kvinna likaså. Därför njuter jag av att leva i förhållandet....om än inte med sex. 
    Känner igen mig från flera tidigare förhållanden... plus att missionären i ett släckt rum som standard inte riktigt räcker till
  • Anonym (lilla jag)

Enlig honom har han ingen annan, han påstod att han blev sårad av att jag frågade, men jag var TVUNGEN!

En anl. kan va att han är osäker på om han vill ha fler barn, jag vill och har inget skydd, men har dock klargjort att vill han inte ha barn så får han köra på kondom. Men dom fågånger vi haft 6 har han ju skitigt i kondomen helt, och kört fullt ut, min mens komemr varje månad ändå! Jag är inte desperat de vet han, men han vet oxå att de flesta prev-medel kan orsaka prop hos mig (även minipiller)

Deprission har han haft, men han har ätit zoloft nu i snart 3 år, och då vart aktiv med mig sexuellt 2 av dom åren

han påstår att han inte har lust =( De är hans enda förklaring, men han är inte sen med att "reta" upp mig för att sen skita i mig, och iom de är jag ju sugen närstan hela tiden, jag får tahand om de själv =( Och de är så jävla trist! 

Den senaste tiden ahr jag börjat jobba, och han måst ta steget in i hemmet och hjälpa mig, kan de va en anl? Att jag behöver hjälp hemma, och att jag då måste "välja" hjälp med städ eller sex?

Då jag försöker prata avslår han nämt att de är lustbrist!

• lemonina
    Anonym (lilla jag) skrev 2011-10-26 18:56:14 följande:
    Enlig honom har han ingen annan, han påstod att han blev sårad av att jag frågade, men jag var TVUNGEN!

En anl. kan va att han är osäker på om han vill ha fler barn, jag vill och har inget skydd, men har dock klargjort att vill han inte ha barn så får han köra på kondom. Men dom fågånger vi haft 6 har han ju skitigt i kondomen helt, och kört fullt ut, min mens komemr varje månad ändå! Jag är inte desperat de vet han, men han vet oxå att de flesta prev-medel kan orsaka prop hos mig (även minipiller)

Deprission har han haft, men han har ätit zoloft nu i snart 3 år, och då vart aktiv med mig sexuellt 2 av dom åren

han påstår att han inte har lust =( De är hans enda förklaring, men han är inte sen med att "reta" upp mig för att sen skita i mig, och iom de är jag ju sugen närstan hela tiden, jag får tahand om de själv =( Och de är så jävla trist! 

Den senaste tiden ahr jag börjat jobba, och han måst ta steget in i hemmet och hjälpa mig, kan de va en anl? Att jag behöver hjälp hemma, och att jag då måste "välja" hjälp med städ eller sex?

Då jag försöker prata avslår han nämt att de är lustbrist!

Vadå hjälpa till att städa?! Delar man inte på hushållssysslorna när man är ett par? Nej men ärligt talat så talar han säkert sanning när han säger att han har tappat lusten. Men då kanske han behöver hjälp på traven att få den tillbaka speciellt som den hållit i sig i ett år.
Svar på tråden Min man vill inte ha sex, jag blir tokig snart!