• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • Alyssa
    Lovva skrev 2011-12-03 14:15:45 följande:
    Haha, ja. Fast lika gärna kan det ju bli neg och då blir nog julafton aningens dämpad. När ska du testa?
    Använder du äl-test?
    Ja eller hur! Har beräknat BIM till 26:e beroende på äl. Så det blir inget testa före jul tror jag. :) Jag kör med ÄL test också, det känns säkrast så. :)
  • septum

Glossip kul att se att du är med... Skrattande

Jag har inga speciella känningar från magen som skulle tyda på att äggen vaknar till liv. Jag har lite mer flytningar annars inget. Men det visade tydligen ägglossning förra månaden fast jag inte trodde det då. I morgon tar jag sista tabletten sedan är det bara att köra igång bebisverkstaden..Flört
    Jag har börjat förbereda gubben på att det är dags att ladda skarpt...Skrattande

Ser att det är lite diskussioner om testdag. Lite kaxigt kanske att testa på julafton.. fall det skulle bli minus. Men kanon om det skulle ge plus. Jag känner mig nog lite feg att testa på julafton men jag har väl BIM efter jul....

• septum

Flyttar med mig listan då jag inte ens själv har koll på min ägglossning....Skrattande
    Passa också på att byta plats på mig och Lovva då din BIM är före min...

{#emotions_dlg.flower} BIM November

hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)

{#emotions_dlg.flower} BIM December

che71 - i väntan på mens, vet ej när jag kan påbörja Pergotime igen (för många blåsor på VUL på första!)
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 24/11. Blodprov 30/11. BIM 8/12. 2a pergokuren (dubbeldos).
    Lovva - ÄL (beräknad) 10-11/12, BIM ca 24/12. Första pergoturen (enkeldos)
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/12, 17-18 cykeldagen,  BIM ca 25/12, 2 pergokuren (enkeldos)
    Alyssa- ÄL (beräknad) 11-13/12, BIM ca 26/12 Första pergokuren (enkeldos)

Gravid Gravida (BF lista)

Glossip

• che71

Mensen verkar ha börjat så smått idag ...Rynkar på näsan
    Jaja, ny omgång Pergotime om 5 dagar då...o hoppas det inte blir så "fel" nästa gång...att det ska vara lagom med fina äggblåsor så vi kan försöka,o inga "mellanblödningar" o ingen mens sen...förrän nästa höst! Flört

( Idag eller imorgon är det förresten precis 1 år sen jag blev gravid! Trodde aldrig det skulle ta så här lång tid att bli gravid igen efter missfallet! )

• Bubbibalubbi

Jag är på bim +1, har testat negativt, har fått några spottings. Så det blir att sikta in oss på bästa omgång.

• Lovva

Che71 - trist att mensen kom.. Jag håller tummarna för nästa omgång istället.
    Nej, man tror inte att det ska ta sån tid. För 1,5 år sen bestämde vi oss tillsammans och jag tyckte jag tog i när jag räknade på 7 försök.

Bubbibalubbi - åh, vad tråkigt när du dessutom är på bim +1.. :(

• che71
    Bubbibalubbi skrev 2011-12-04 11:02:24 följande:
    Jag är på bim +1, har testat negativt, har fått några spottings. Så det blir att sikta in oss på bästa omgång.
    Men det är inte kört än...en del testar väl inte positivt förrän BIM + 2,3,4....?!
    Har du lyckats hålla dig 6-8 timmar ?
    Det har jag själv svårt för, även på natten.
    Lovva skrev 2011-12-04 11:12:27 följande:
    Che71 - trist att mensen kom.. Jag håller tummarna för nästa omgång istället.
    Nej, man tror inte att det ska ta sån tid. För 1,5 år sen bestämde vi oss tillsammans och jag tyckte jag tog i när jag räknade på 7 försök.

Bubbibalubbi - åh, vad tråkigt när du dessutom är på bim +1.. :(
    Mensen har faktiskt inte kommit igång än....det är jättekonstigt, inget blod igår kväll/natt o inget idag!!Förvånad
    Undrar så vad som händer.....
    Om det fortsätter så här testar jag nog imorgon.
  • Lovva
    che71 skrev 2011-12-04 15:37:13 följande:
    Mensen har faktiskt inte kommit igång än....det är jättekonstigt, inget blod igår kväll/natt o inget idag!!Förvånad
    Undrar så vad som händer.....
    Om det fortsätter så här testar jag nog imorgon.
    Åh, hoppas att den fortsätter hålla sig borta!!! 
  • septum

Jag ser att det finns lite motgångar här. Man blir ledsen och förtvivlad. Det är klart att man blir det då man pendlar mellan hopp och förtvivlan.. Men vi är här för samma resultat alla. Ett fett plus på stickan.. Håll ut tjejer.. skickar styrkekramar.

Jag har tagit sista tabletten idag. Idag har jag faktiskt känt något i magen. Helst när jag går.. Förvånad någon mer som känner så? Det molar lite men inte riktigt som mensvärk. Jag har ju vanliga magen med så ibland har man nog svårt att känna skillnaden... Jag tål inte komjölk och det är laktos i Pergotime. Jag har då hoppet uppe än så länge. Bebisverkstaden börjas nog typ vid helgen.. Man kanske ska spara på krigarna lite om man läser andra trådar. Vem vet kanske vi låg på för hårt förra månaden...Skrattande

• Lovva

Haha! :D Vem vet? Jag har hört både att man ska spara, och att man absolut inte ska spara utan förnya... Inte lätt att veta vad som är rätt.
    Har ni någon strategi denna månaden då? Äl-test? Varje/Varannan dag?

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..