• moa80

Vågar man sig på 3:e försöket?

Jipiiie! :)

Åh vad roligt! Hur mår du nu?

Jag mår bra, eller jag mår fortfarande jätteilla varje dag men det gör jag så gärna om det betyder att bebis stannar kvar.

Vad härligt att höra att du är gravid igen, vet du i vilken vecka ungefär? 

• moa80

Åh vad roligt! Blev riktigt glad när jag läste att du är gravid igen!
    Jag tror att det blir tredje gången gillt för oss båda.

Jag är idag i vecka 15+3 och det känns heeeelt galet, men det syns inte speciellt mycket ännu. Längtar efter magen :)

Jag ska hålla alla tummar jag har och tänka positiva bebistankar för dig!

• moa80
    Alicias skrev 2012-01-04 19:40:33 följande:
    Tack! Det känns underbart

Är i vecka 5+3 idag och ska på VUL nästa vecka för att se hur det står till där inne. 

Kul att det går så bra för dig den här gången, trots illamåendet. Men som du säger, man står ut för det är det verkligen värt ;)

Hur går det för dig?
  • moa80

Hur gick vul idag? Hoppas verkligen att det var positivt!

Jag har mått jätteilla den här gången vilket jag inte gjort när jag fått missfall så för mig har det varit positivt.

Är beräknad till 25 juni men jag har knappt vågat tänka på att det kommer hålla så långt. Knäppt men man är väl skadad av gamla mf. Blev nojjig förra veckan så jag tjatade till mig att få komma till bm och lyssna på hjärtat.
    Som en liten galopperande häst där inne :)

Tre veckor till RUL, tiden går långsamt... 

• moa80

JAA!! Grattis!
    Den här gången sitter det ska du se!

Åh vad härligt att få se lilla hjärtat!
    Nu får du ta det lugnt och ta hand om dig så ska du se att allt går bra! 

• moa80

Alicia!
    Hur går det för dig?

Håller alla tummar för dig 

(har bytt användarnamn) 

fd bebisverkstaden bf 25/6
  • moa80

Grattis till vecka 11! jag tror absolut att bebis kommer stanna denna gång!
    Härligt att höra att det går bra. När har du fått dina tidigare mf? Det verkar ju som att de flesta mf sker runt v 6-7..

Kommer inte ihåg, får du ngn behandling denna gång? 

Det går fortfarande bra här :) Var på ul förra veckan och fick se en liten minimänniska. Helt otrolig känsla, lycka! Jag känner mig nog lugnare ju längre tiden går och nu har jag börjat känna rörelser så det är ju lugnande och supermysigt!

• moa80

Just det, hade för mig att det var väldigt tidiga missfall du haft. Precis som jag.
    Jag fick ju inte heller någon behandling denna gång utan som du tryckte jag sönder tummarna ;)

Men då har du ju kommit jättelångt nu, om en vecka är du över värsta riskgränsen vid vecka 12! Det här kommer gå bra!

Ja, det är verkligen otroligt att man kommit så långt att man faktiskt kan känna rörelser och att man äntligen har fått en liten mage. Har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt är jag som är med om detta..

Snart kommer du också känna sprattel i magen :) 

• moa80

Hej babygirl03! Beklagar verkligen dina missfall, det är så fruktansvärt att gå igenom.

Jag har haft två tidiga missfall, vecka 8 och vecka 7 ungefär. Jag har inte fått veta någon möjllig orsak utan bara att "sånt händer". Sjukt jobbigt att inte få veta varför men man får ju inte hjälp förens efter tre missfall.

Jag hade svårt att bli gravid i över ett år innan första graviditeten men efter 1a mf blev jag gravid direkt utan mens. Samma sak efter 2a mf, gravid direkt utan mens och nu är jag i vecka 21 :)

Jag vet inte vad som är skillnaden denna gång men det verkar ju funka äntligen.
    Mitt råd är att försöka igen så fort du själv känner att du är redo psykiskt. Kroppen läker ju oftast väldigt fort efter mf.

När har du haft dina mf? 

• moa80

Så då var du i vecka 13 ungefär om jag räknar rätt?
    Verkar kroppen ha kommit i balans någorlunda nu?  

Ja, för mig har det varit så, att jag blivit gravid fort efter mf. Som att kroppen varit inställd på att vara gravid redan.

Denna graviditet har jag gjort 3 ultraljud hittills och har minst ett till inbokat.

Fd bebisverkstaden bf 25/6
Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?