• Alicias

Vågar man sig på 3:e försöket?

Jag fick tidigt mf i september. Ägglossning 2 veckor efter. Testade positivt redan i måndags (har testat negativt på flera tester efter första missfallet så inga hormoner kvar från det) och började blöda som mensblödning igår.

Antar och hoppas att nästa ägglossning kommer igen om 2 veckor då. Frågan är bara - vågar man prova sig på att bli gravid igen på en gång? Fysiskt tänker jag. Eller behöver kroppen återhämta sig? Jag vill verkligen bara bli gravid och få en liten bebis. Hjärtat värker av längtan!

Hur gjorde ni som fått upprepade missfall? Satsade ni allt eller väntade ni lite? 

• Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?
  • Alicias

Håller tummarna stenhårt för er! Nu får det ju vara er tur så länge som ni har försökt. 

Jag har ägglossning nu och tänker ge det ett till försök direkt. Blir det mf igen så får det banne mig bli en utredning! 

• Gaaaa

det tråkiga för oss att till och med läkarna har sagt att det inte är någon idée att vi försöker själva.
    Det var ett riktigt hårt slag kan jag lova...

• Alicias
    Gaaaa skrev 2011-11-15 13:16:36 följande:
    det tråkiga för oss att till och med läkarna har sagt att det inte är någon idée att vi försöker själva.
    Det var ett riktigt hårt slag kan jag lova...
    tråkigt! men ni kan ju inte förlora något på att i alla fall ha sex vid ägglossning I FALL att det ändå skulle vilja ske. 

Jag har aldrig tidigare förstått hur många som faktiskt är ofrivilligt barnlösa och som får missfall mm. förän jag blev medlem här på familjeliv. Orättvist! 
  • Alicias

Jag hade äl nu i dagarna och efter det så känner jag någon konstig känsla i tjejmagen. Precis så här kände jag vid förra gången (första försöket efter missfall nr 1) och då tänkte jag att "det tar sig nog". Då plussade jag ganska många dagar innan BIM men sen fick jag ju mens (missfall). 

Det känns likadant den här gången och jag vet att det är tidigt och lite risky att säga så här men jag tror att det kommer ta sig igen. Är bara så j-vla rädd för ett tredje missfall!  

• Gaaaa

Men tro kan ju förflytta berg. Så det är klart att du vet

• moa80

Alicia: Gud så spännande, hoppas att det tar sig igen och att det tar sig ordentligt den här gången. Håller tummarna!
    Jag har faktiskt känt på mig väldigt tidigt alla tre gånger så jag förstår vad du menar, hoppas hoppas.

Här håller det fortfarande i sig :) Var på tidigt UL och fick se ett pyttelitet liv med normal hjärtaktivitet i vecka 9! Så underbart men fortfarande vågar jag såklart inte glädjas fullt ut, livet har gjort en aningen bitter ;)

• Alicias

Tack!!! 

Jag har verkligen en svagare mensvärk liknande känsla. Är så rädd att det kan vara början på missfall! Så tråkigt att behöva noja och oroa sig hela tiden. Om jag någon gång lyckas ta mig igenom en hel graviditet kommer jag att vara ständigt orolig. Precis som du säger!

Kul att det går så bra för er  

• Alicias

Hej! Det går sådär får jag nog svara. Jag som var tvärsäker på symtomen fick mens i söndags. Tog gravtest dagen innan mensen kom och det var väldigt negativt. Tog även ett test nu efter mens och det är negativt. Skönt det ändå för då var det mens och inte missfall! Hade inte superbra koll på äl den här gången då jag inte tog test utan gick lite på vad jag trodde. Nu har kroppen fått en riktig mens (aj aj vilken mensvärk denna gång!) så vid nästa äl ska vi ge järnet och försöka pricka in rätt dagar med äl-test! Hur går det för dig? Bebis ligger fortfarande och myser i magen?

• moa80

Attans.

Men du, då vet du att kroppen återhämtat sig snabbt och är igång igen iallafall.
    Nästa månad! :)

Jo, jag tror det går bra här. Mår sjukt illa och har massa symtom, ändå vågar jag inte helt tro på det. Blir lite trött på mig själv att jag inte bara kan vara glad och inte noja men det är lättare sagt än gjort. Nytt ultraljud om ett par veckor så hoppas allt ser bra ut då.

Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?