Vågar man sig på 3:e försöket?
Alicia! Hur gick det på ultraljudet?
Alicia! Hur gick det på ultraljudet?
Vad skönt att KUB-testet visade bra resultat!
Jag fick också bra på det 1:20 000. Det var lite märkligt för när jag låg där var det som att jag helt hade glömt bort att det var därför jag gjorde det ultraljudet. Man var ju bara inriktad på att få se hjärta och att bebis levde överhuvudtaget.
Vi har inte köpt så mycket saker ännu, jag har efter varje ultraljud köpt en liten body mest som en symbol för att det gått bra so far.
Barnvagnar, säng, bilbarnstol osv känns som en djungel som vi inte dykt ner i ännu.
Jag har också velat köpa angelsound men det har inte blivit av och nu när jag känner rörelser nästan varje dag så blir jag lugn av det. Imorse var första gången killen kände av sparkar, han blev jätteglad
Helt otroligt ja hur man kan känna så stor kärlek till någon man aldrig träffat
Alicia03- GRATTIS! Vad härligt att höra!
Visst är det en otrolig känsla att få se det där lilla flimret som är ett hjärta?
När har du nästa UL? Blir det KUB då?
Hoppas att du kan slappna av lite mer och mer för varje dag, du ska se att det här kommer gå toppen!
Atja- håller absolut med dig. Det hjälpte mig mycket när det var som tyngst att läsa om folk som gått igenom samma sak men som till slut lyckas. Nu är jag ju inte i mål ännu men än så länge verkar den här graviditeten hålla i sig.
Hoppas att du snart får känna att allt blir lite ljusare, går du igenom ett missfall nu?
che71- åh, jag lider med dig. Beklagar missfallet. Det är verkligen ett h-vete att behöva gå igenom.
Känns det som att kroppen har börjat återhämta sig lite nu?
Tror det är väldigt individuellt när man börjar försöka igen.
Vi körde direkt efter missfall, utan mens emellan. Första grav efter mf slutade i ännu ett mf men nu tredje gången verkar det hålla i sig. Vecka 27 nu!
Eftersom det tog så lång tid innan vi blev gravida första gången kände jag lite som att det var en våg som jag var tvungen att rida på, passa på lite när jag äntligen blev gravid. Så jag kände snarare att jag inte "vågade" vänta en mens emellan utan körde på en gång. (har alltid haft väldigt oregelbunden mens)
Hoppas att du/ni mår lite bättre och att ni snart får ert efterlängtade barn.
Hur går det för er alla?
Härligt att höra Alicias! Vilken vecka är du i nu?
Har inte heller kikat in här på länge..
Jag mår bra, tre (3!!) veckor kvar till beräknad förlossning. Herregud, känns helt galet men så roligt.
Längtar ihjäl mig efter att äntligen få träffa bebis, samtidigt känns det lite sorgligt att tiden med magen snart är över.