• Göteborgstjej

Vilken spelkonsol ska man köpa?

Som sagt - vilken??
    Familjen består av mig och min man som gillar att spela - jag gillar ju tex singstar och vi båda gillar ju Buzz - båda dessa finns ju till PS3. Kanske bra varianter finns till andra konsoler? Vi gillar ju andra spel också såklart! Jag vill också gärna ha bra träningsmöjligheter med hjälp av konsolen!

Familjen har också en snart 7årig tjej, som inte testat TVspel så mkt, men gillar spel på datorn.

Vi har också en biltokig 3,5 årig kille.

Vilken konsol passar oss alla? Har du tips på riktigt kul spel som 7åringen kan gilla? 3,5åringen, finns det ngt för honom? Vi är ganska inne på PS3:an, men är inte säkra. Vad är din åsikt!?

• Svar på tråden Vilken spelkonsol ska man köpa?
  • Vinxen

PS3 helt klart! Där finns något för alla, det finns move spel med bra träningsmöjligheter! Roliga bilspel,bra barnspel. Har en 7 årig styvson som spelar toy story som han älskar. Gubben spelar Grand turismo (bästa bilspelet någonsin) dessutom är det ju en blu ray spelare! Lätt värt pengarna! Dessutom har PS3 den bästa movekameran. Wii och Xbox kan inte mäta sig mot PS3 an där.

• Göteborgstjej

KUl att du gillar PS3! Har du fler tips på barnspel än Toy Story?
    Men jag vill ha fler åsikter - och att det är blu Ray-spelare spelar ingen roll, det är ingen faktor som är viktig för oss.

• Bergling

Tyvärr börjar ju Nintendo Wii bli lite gammal nu, men annars finns det ganska mycket bra barnspel till den. Även mycket dans och rörelsespel.

Ganska prisvärt om man kan hitta ett begagnat paket med mycket tillbehör. 

• Göteborgstjej
    Bergling skrev 2011-10-27 11:17:23 följande:
    Tyvärr börjar ju Nintendo Wii bli lite gammal nu, men annars finns det ganska mycket bra barnspel till den. Även mycket dans och rörelsespel.

Ganska prisvärt om man kan hitta ett begagnat paket med mycket tillbehör. 
    Precis! Wii börjar kännas lite gammal... Vill ju ha en konsol som barnen kan gilla om 5-6 år också...
  • wenger

Självklart PS3 Håller med Vinxen, sålde min x-box och wii.

• abnorm

Jag och min man köpte nyligen en PS3 och är så här långt mycket nöjda. Vi har Wii sedan innan och tycker om att variera oss med att spela på båda dessa spelkonsoler beroende på vad vi är ute efter för stunden.

• Laurora

Xbox med kinect. finns en uppsjö roliga spel dit. kolla typ game butikerna eller vadsom

• Göteborgstjej
    Laurora skrev 2011-10-28 15:47:33 följande:
    Xbox med kinect. finns en uppsjö roliga spel dit. kolla typ game butikerna eller vadsom
    Vad har den som inte Ps3 har då tycker du?
  • Laurora
    Göteborgstjej skrev 2011-10-28 19:41:58 följande:
    Vad har den som inte Ps3 har då tycker du?

Hm. det där är en smaksak, enklare kontroller för barn som är smpå, mer småbarnsinriktade spel som kinectimals osv. Men det är en smaksak, kameran är helt obegripligt bra, den registrerar allt tyärr :p även alla fel man gör haha
  • Vinxen

Fast i alla tester vinner ju PS3 över Xbox och då speciellt i movefunktioner och kameran. Dessutom är det liknande kontroller till både PS3 som till Xbox så i gen fördel alls till just xboxet. Nä jag väljer PS3 igen vilken dag som helst. Dom andra konsolerna känns gamla å trista!

Svar på tråden Vilken spelkonsol ska man köpa?