• Johan70

Somliga sätter upp ljusslingor utomhus och annat julpynt i fönstren redan i oktober, andra väntar tills julen är för dörren. Hur gör du?

Somliga sätter upp ljusslingor utomhus och annat julpynt i fönstren redan i oktober, andra väntar tills julen är för dörren. Hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Somliga sätter upp ljusslingor utomhus och annat julpynt i fönstren redan i oktober, andra väntar tills julen är för dörren. Hur gör du?
  • Decembra

Börjar först i december, runt första advent. Julmys ska vara i en månad, blir det längre tycker jag mycket av charmen försvinner...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • La Lola

Här plockas enbart adventsljusstakarna fram 1 advent.
    Resten får vänta tills efter lucia.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Red drum

Advent är ok för mig! Längtar ihjäl mig!!

• lövet2

Stjärnor och ljusstakar tas fram till första advent. Resten tas fram kvällen före julafton.

Enligt min åsikt skulle allt tjuvstartande bestraffas med offentlig piskning med en niosvansad piska ...

• La Lola
    lövet2 skrev 2011-10-26 23:24:59 följande:
    Stjärnor och ljusstakar tas fram till första advent. Resten tas fram kvällen före julafton.

Enligt min åsikt skulle allt tjuvstartande bestraffas med offentlig piskning med en niosvansad piska ...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kimona

Ljusslinga på balkongen ätter vi upp när det börjar mörkna för att det inte ska vara så mörkt där ute, men julpyntet kommer upp i början av december

• Ragnar

Alla julljus och julpynt sätts upp hos oss 1 December och så har vi alltid gjort. Firar inte advent utan bara jul. Jag försöker att inte se alla julsaker och julpynt i affärerna före December.

• Mabaja

Belysningen till altanen sitter uppe året runt men kopplas på först 1 dec. Då kommer även ljusstakarna och julgardinerna fram. Resten får vänta! :)

• Frontline
    lövet2 skrev 2011-10-26 23:24:59 följande:

Samma likadant här:)
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Jäjd

Jag tycker det är värre med de som låter skiten sitta kvar till mars. November är för övrigt en av de mörkaste månaderna, jag personligen störs inte det minsta av folks ljuslingor och annat vid den tiden. Tycker till och med att det är lite mysigt.

Hide your face so the world will never find you
Svar på tråden Somliga sätter upp ljusslingor utomhus och annat julpynt i fönstren redan i oktober, andra väntar tills julen är för dörren. Hur gör du?