• Jonna021

Väldigt stor mage för v.15 ?

Hej alla!
    Jag väntar mitt första barn, och är i vecka 15+2 och jag får höra heeela tiden att jag har en jättestor mage,och folk runtom mig pratar om tvillingar hela tiden. Nu tänkte jag höra med er, vad ni tror ?
    Är det en väldigt stor mage, eller är det fler som såg ut som jag i v.15?
    När denna bild togs var det vecka 15+2!

Tacksam för svar! Kram        
  • Svar på tråden Väldigt stor mage för v.15 ?
  • Mika86

jo jag tycker att den är rätt stor för att inte gått längre o första barnet, hade jag fått chansa på vilken vecka så hade jag trott på typ v 23

• Carolajnah

Va skönt med nån mer med första barnet som har mage... Jag är i 14+2 och är inte lika stor som dej, men snart i kapp! Har förstått att man knappt är berättigad att ha mage ännu som första gångs gravid... Men magen är ju där oavsett!

• hymafr

När jag var i vecka 15 så behövde jag inte ens en större storlek på byxorna även om det börjat spänna ordentligt. I och för sig så låg mitt barn väldigt långt in (tror gyn kallade det för bakvänd livmoder?) så man kanske inte ska jämföra med mig.

Tycker att din mage ovanligt stor, men det behöver inte betyda tvillingar. Det kan vara så att du växer mycket i början och att det sedan avtar och att det blir mer "normalt" mot slutet.  Vi är alla olika. Vad säger din barnmorska?
    Jag tycker det ser ut som om du svankar en del också.   Tänk på att man kan få ryggproblem om man svankar mycket så försök att räta på ryggen så ofta du kan. (Inte så lätt alltid, jag vet   )

• YlwaMarie

Den är nog absolut över normala . Skulle ha gissat på någon stans runt 23-25

• hymafr
    Carolajnah skrev 2011-10-27 10:04:13 följande:
    Va skönt med nån mer med första barnet som har mage... Jag är i 14+2 och är inte lika stor som dej, men snart i kapp! Har förstått att man knappt är berättigad att ha mage ännu som första gångs gravid... Men magen är ju där oavsett!

Strunta i vad andra säger - de är kanske bara avundsjuka?
  • september0809

jag var också så stor i vecka 15 men sen stanna de upp lite i v 20.
    gick upp 26 kg första gången!

• Jonna021

Tack så mycket för era svar!  Det är jättekul att höra från andra som har egen erfarenhet när det gäller graviditetsmagar och allt vad det innebär! 

Jag har ju växt så det knakar och redan i v.8 syntes det så att andra märkte , och strax därefter fick jag lov att köpa mammabyxor eftersom jag inte kom i nån av mina vanliga byxor.

Har ju tvillingar i släkten, så det pratas mkt om att det kanske är två därinne,eller att jag kanske är längre gången än vad man tror nu efter bara räkning efter sista mens. Har ju ännu inte varit på RUL.
    Det ska bli spännande att se. Eller så är det kanske så att jag växer mkt i början och att det avtar sen! :)          

• Kia82

Du har ganska stor mage ja men den är otroligt fin! Sträck på dig och var stolt.

• snartmamma2012

jag är med stor tycker jag för att vara i v 8 här...men nu är jag i v 10 och ser lika dan ut

jag är svankryggad i vanliga fall så det är inte lätt att dölja=)

• EmmaKristina

Jag är i vecka 15 (14+0) och min mage syns INGENTING... Lyssnade på hjärtljud för ca 1-2 veckor sedan och allting lät bra då, men jag är ändå orolig när det inte syns någonting. Någon mer med liknande erfarenheter åt det hållet istället? Känns jättejobbigt eftersom att alla andra verkar ha fått mage... Jag är inte jättesmal men inte tjock heller, har bara lite extra fett på magen, haha, så jag tänker att det kan vara därför det inte syns... men jag vet inte. Någon mer? 

• ily

Ja jag tycker den är ganska stor tycker jag, men jag hade föredragit att få gravidmage snabbt istället för att bara bara se lite fet ut första 20 veckorna :)
    Jag är i v.24 nu (andra barnet) och din mage är lite större än min. men tycker din mage var väldigt fin :)

Svar på tråden Väldigt stor mage för v.15 ?