dricka redbull när man är gravid???
Hej.jag dricker minst 4 redbull (beroende:P) om dagen och är gravid i vecka 25. är detta skadligt?? alla säger ju så olika:/
Jag vet iaf att på BURNs energidricka så står det på burken att det inte rekommenderas för gravida.
var oxå beroende av de. har inte druckit de sen jag fick reda på att jag var gravid,,,men köpt sån energy dryck som man blandar själv med kolsyrat vatten
oj vilken stor bild =S men står inte att man inte får dricka när man är gravid..
Anledningen är väl att man inte ska dricka för mycket koffein när man är gravid och då tror jag inte att Xstrem energy är särskilt nyttig heller..
Nix, man ska inte dricka sådant. Barnet kan få missbildningar osv. Var också superberoende av energidrickor (typ RedBull och liknande) men slutade så snart jag blev gravid.
nä de är den säkert inte men , de står ingen text angående graviditet de står de på redbull o power king ..
tror de är ändå bättre än redbull .. dricker denna ibland
Det avråds till gravida, hur kan man ha missat det? Jag trodde det var allmänbildning att man inte ska dricka sånt skit, allra helst när man är gravid?!
Det är ju förövrigt inte bara koffeinet, det innehåller ju även höga halter taurin.