• MattssonE

Unga Mödrar (Danmark)

Ja, du är så duktig så...

Den handlar inte om att hylla unga mödrar, den handlar om att visa en ung moders vardag. Håller dock med om att en del av dem är lite knäppa, sitter och röker i vardagsrummet när barnet klättrar på dem. Men när det gäller allt annat så är det faktiskt deras egen ensak. Vi får helt enkelt hoppas att barnen blir lyckliga.

• MattssonE
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:07:14 följande:
    Ja hon är den enda med någorlunda vett bakom pannbenet rent ut sakt
    Men dom andra förstår jag inte varför dom vill visa sina liv i TV och skämma ut sig totalt.
    Så lätt för SOC att ingripa om detta kommer ut hur dom faktiskt behandlar sina barn  
    sen ska man inte lita på allt i TV, crewet kan ju lika väl sagt till dom att  men gå ni ut så länge så kan vi kolla till dem. visst , rätt otroligt, men soc kan inte  direkt ingripa på vad som ses på TV, med tanke på att det är en väldigt opålitlig källa att utgå ifrån, då de klipper som de vill och säger åt medverkande att göra vissa saker för att det ska bli bättre TV.
  • MattssonE
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:09:26 följande:
    Ja skulle iaf tycka det var pinsamt om någon visade en sådan sida av mig på TV. Vill man leva på sina cigg och skita i barnen kanske man inte skulle ha skaffat dom i första stund heller.
    Men alltså det argumenten håller inte : de kanske inte skulle skaffat barn från början. För det är väl för sent att tänka på det NU, i efterhand? Alla mödrar, de flesta, gör så gott de kan och jag är helt säker på att du också gjort misstag som mamma, vilket bara är mänskligt.
  • MattssonE
    Makka Pakka skrev 2011-10-27 12:12:13 följande:
    Japp. Pojken fick hjärnskador också. Hon satt i fängelse (kanske sitter kvar fortfarande) i alla fall under 2008!

Fy!  
    Det visades inte i TV antar jag?
  • MattssonE
    Grazzy skrev 2011-10-28 10:22:04 följande:
    Håller med dig där! En minut eller varför inte våga be utomstående om hjälp i form av familj eller den egna pappan om hon har det så jobbigt med barnen? Att bara sitta och tycka synd om sig själv och gå och gömma sig som om barnen inte finns är tecken på dåligt föäldraskap i mina ögon. Jag skulle definitivt bett om hjälp för länge sedan om jag hade tvillingar, mer hjälp än det jag får nu med ett barn. Hade jag inte haft min egen tid då mina föräldrar eller sambons föräldrar gärna tar hand om min son, hade jag gått under! Våga be om hjälp!!
    Håller med om att man måste be om hjälp, men det är ingen självklarhet att det FINNS hjälp att be om. T ex har jag bara min mamma i den här staden som kan hjälpa mig. Sedan bor ju även min dotters pappa här och vill jag kan jag be hans släkt om hjälp, men det känner jag inte att jag har rätt att göra...

Sen förstår jag föräldrar som vill lugna ned sig i 1-2 min innan de tar tag i lillen som gallskriker och har sig. Att sätta barnet i spjälsängen under tiden man går och skriker i en kudde eller tar några bloss är varken ovanligt eller dåligt föräldraskap. Är det bättre att gå omkring och vara ledsen och skrika och gråta istället?
  • MattssonE
    Haileysmamma skrev 2011-10-28 11:54:07 följande:
    jag tycker de e sjukt med hon som ska in på nå hem så personalen ser hur hon tar hand om sitt barn. å då på båten över till fastlandet så håller hon sin 4 månaders dotter i famnen och röker! :O
    ah, det är bortom all kritik... just när det gäller rökningen tycker man att folk borde veta bättre! de sitter och röker i samma rum som barnen leker i, utan några öppna fönster osv. helt sjukt
Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)