Inlägg från: Anonym (trött twinmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött twinmamma)

Unga Mödrar (Danmark)

Anonym (B) skrev 2011-10-28 09:22:11 följande:
    Man har all rätt att vara trött som mamma och inte alltid orka, men man har ALDRIG rätt att försumma sina barn enligt min mening iaf! Pappan försummar ju barnen med han är inte mycket bättre, det är barnen som får ta skiten det är hemskt.. 
    Om hon nu inte pallar för hon väl ta hjälp! Det finns ju faktiskt hjälp att få om man känner sig överväldigad, i alla fall här i Sverige( antar det finns likande i Danmark) .  
    Fast den hjälpen finns faktiskt inte i sverige. Om man inte får trillingar vill säga för då finns det kommuner som går in och hjälper föräldrarna varje natt. Tvillingar har blivit så vanligt så de får ingen hjälp längre.
    självklart skall man inte försumma sina barn, men samtidigt om man är så trött på skrik och gnäll hela dygnet hela veckan varje dag in och ut och ALDRIG får komma ifrån en minut, ja då förstår jag faktiskt varför man helt enkelt skiter i skriket någon minut för man klarar det inte.
    Vad är bäst egentligen? att man som förälder går undan någon minut och får lite luft, eller blir tokig och skakar ungen för att den inte håller tyst?
    Många i ens närhet tar även avstånd när man får tvillingar har jag upptäckt, verkar som de tycker det är något virus eller farligt på något sätt ibland. så då kan du kanske tänka dig in i situationen att alltid hela dygnet höra dem och inte komma ifrån någon gång..
    Våra killar vaknade för mat en gång i timmen första 3 månaderna, även på natten, osynkat. varje matning tog 15-40 min per bebis. hade man tur fick man sova ca 20 timmar på en vecka
  • Anonym (trött twinmamma)

Fast ofta hjälper det inte inte att be om hjälp. Jag har skrikit på min sambo att han ska hjälpa till med barnen, hotat med att gå ifrån honom och dylikt, men han tycker också det är fruktansvärt påfrestande och skiter totalt i det. visserligen det är inte barnens fel att deras pappa är ett svin som är lat nog att tycka att han ska slippa göra allt men det innebär mer arbete för mig som mamma.
    Släkten har sina egna problem och egna liv att ta itu med, så de kan liksom inte hjälpa till. Vännerna är för rädda för att göra det, eller orkar inte, vill inte hjälpa till. hur mycket man än ber om hjälp så är det inte så lätt som att bara fråga om den.

mina barn är snart året, jag har varit ifrån 4 timmar för en ikea tur för att inhandla stolar till barnen, det är allt. resterande har jag fått mata, trösta, hjälpa barnen på egen hand. egentid är någonting jag inte längre vet vad det är och blivit enbart mamma nu och inte längre en egen människa. skulle behövt komma iväg och klippa mig, komma iväg och köpa lite kläder, kanske se en bio eller framförallt äta mat när den är varm samt sova ut ett par nätter. men jag är medveten om mina val och att jag helt enkelt måsta vänta tills barnen är äldre och på egenhand sover längre själva.

Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)