Unga Mödrar (Danmark)
Om hon nu inte pallar för hon väl ta hjälp! Det finns ju faktiskt hjälp att få om man känner sig överväldigad, i alla fall här i Sverige( antar det finns likande i Danmark) .
självklart skall man inte försumma sina barn, men samtidigt om man är så trött på skrik och gnäll hela dygnet hela veckan varje dag in och ut och ALDRIG får komma ifrån en minut, ja då förstår jag faktiskt varför man helt enkelt skiter i skriket någon minut för man klarar det inte.
Vad är bäst egentligen? att man som förälder går undan någon minut och får lite luft, eller blir tokig och skakar ungen för att den inte håller tyst?
Många i ens närhet tar även avstånd när man får tvillingar har jag upptäckt, verkar som de tycker det är något virus eller farligt på något sätt ibland. så då kan du kanske tänka dig in i situationen att alltid hela dygnet höra dem och inte komma ifrån någon gång..
Våra killar vaknade för mat en gång i timmen första 3 månaderna, även på natten, osynkat. varje matning tog 15-40 min per bebis. hade man tur fick man sova ca 20 timmar på en vecka