• Anonym

Ni med yrsel/huvudvärk ..jobbigt

Hej därute! =)

Måste kolla om det finns fler därute som har yrsel och huvudvärk ofta? Jag har besvär av yrsel en längre tid...först fick jag komma till vc de testade mej för kristaller i örat (elr vad det heter nu igen ) m,m..
    Sjukgymnast osv..fick inte veta så mycket mer än att mina muskler var spända i nacken men har bra rörlighet i nacken. Remiss till neurologen då jag även hade domningar.

Får reda på att jag har en nervsjukdom men yrseln kan inte bero på den. Nähä vad beror den på då..gav upp ungefär där och får ibland väldigt jobbiga yrselanfall ibland i kombination med jobbigt huvudvärk och illamående.

Nån  som känner igen sej och vi kan stötta varandra lite i denna tråd??

• Svar på tråden Ni med yrsel/huvudvärk ..jobbigt
  • Anonym (mår illa)

Här är en till!

Nu vet jag visserligen att jag kan få ont i huvudet lätt eftersom jag har en whiplashskada.

Men jag har ont i huvudet jätteofta, vilket är hemskt jobbigt. Minsta lilla stress och jag får huvudvärk som lätt kan gå över till en hemsk migrän.

Yrseln och illamåendet är värst. Jag HATAR verkligen att må illa och dom senaste månaderna så har jag mått illa pga yrsel mycket. Jag kan bli yr av att sitta ner och läsa en bok tex. Jag rör inte ens på huvudet då, så jag tycker det verkar skumt.

Jag har inte varit till läkare angående yrseln, så jag vet inte vad det kan bero på heller. Kanske ärdet dom där kristallerna i örat, min svärmor tror det. Men jag vet inte. 

• Fia 28

Huvudvärk och stel nacke har jag mest hela tiden. Stillasittande jobb och stillasittande hobbys hjälper inte precis till. Blir jag riktigt stel så blir jag även yr och det är jäkligt obehagligt. Har varit till naturterapeut som "fixat" mina blockerade nackkotor, det hjälper i nån månad ungefär.

• Anonym

Skönt att man inte är ensam.. I perioder känns nacken väldigt stel...men inte alltid. Jag får yrselanfall som gör att det känns som jag ska svimma, tappar också då lätt ord.

Huvudvärken övergår ibland till vad jag själv tror är migrän, kan knappt stå upp...blir väldigt illamående, yr och det dunkar kraftigt i huvudet, svårt med ljus o ljus och det ända som hjälper är mörkt och att vila när det slår till. Men det kommer så kraftigt kanske 1ggr i månaden. Men huvudvärken kan jag ha flera gånger i veckan.

Jobbigast är yrseln =( blir så trött på detta o vill må bra..

• Anonym (mår illa)
    Anonym skrev 2011-10-27 17:16:22 följande:
    Skönt att man inte är ensam.. I perioder känns nacken väldigt stel...men inte alltid. Jag får yrselanfall som gör att det känns som jag ska svimma, tappar också då lätt ord.

Huvudvärken övergår ibland till vad jag själv tror är migrän, kan knappt stå upp...blir väldigt illamående, yr och det dunkar kraftigt i huvudet, svårt med ljus o ljus och det ända som hjälper är mörkt och att vila när det slår till. Men det kommer så kraftigt kanske 1ggr i månaden. Men huvudvärken kan jag ha flera gånger i veckan.

Jobbigast är yrseln =( blir så trött på detta o vill må bra..
    Det är nog migrän som du tror. Blir precis lika på mig när jag har migrän, det enda som funkar är vila i ett svalt kolsvart rum. När det är riktigt illa sitter migränen i flera dagar =(

Jag känner lika som dig, jag vill bara må bra, slippa va yr och illamående flera gånger varje dag. 
  • madeleinesophie

Jag har haft problem med huvudvärk sen 2007. Alltså 4år!! Detta är nått jag mått riktigt dåligt över, då jag varit rädd hela tiden:( vart till flera läkare!! Jag äter citodon mot det nu!!
    Och detta hade jag dagligen, och även yrsel på det! Nu i efterhand tror jag yrseln berodde på att jag vart rädd för värken!!

Nu har jag ätit antideppresiva i ca 6 månader, plus lugnande! Och vet du vad jag har väldigt sällan yrsel och huvudvärk! Men när den kommer blir jag livrädd!! Sen gör vell citodonet sitt, jag har även kommit på mig själv att jag spänner mina käkar dagtid!
    Vet inte hur det är för dig:/ men har aldrig fått nå vidare hjälp med just huvudvärken av vc tyvärr :(

Svar på tråden Ni med yrsel/huvudvärk ..jobbigt