• Anonym

Ni med yrsel/huvudvärk ..jobbigt

Hej därute! =)

Måste kolla om det finns fler därute som har yrsel och huvudvärk ofta? Jag har besvär av yrsel en längre tid...först fick jag komma till vc de testade mej för kristaller i örat (elr vad det heter nu igen ) m,m..
    Sjukgymnast osv..fick inte veta så mycket mer än att mina muskler var spända i nacken men har bra rörlighet i nacken. Remiss till neurologen då jag även hade domningar.

Får reda på att jag har en nervsjukdom men yrseln kan inte bero på den. Nähä vad beror den på då..gav upp ungefär där och får ibland väldigt jobbiga yrselanfall ibland i kombination med jobbigt huvudvärk och illamående.

Nån  som känner igen sej och vi kan stötta varandra lite i denna tråd??

• Svar på tråden Ni med yrsel/huvudvärk ..jobbigt
  • Anonym

Skönt att man inte är ensam.. I perioder känns nacken väldigt stel...men inte alltid. Jag får yrselanfall som gör att det känns som jag ska svimma, tappar också då lätt ord.

Huvudvärken övergår ibland till vad jag själv tror är migrän, kan knappt stå upp...blir väldigt illamående, yr och det dunkar kraftigt i huvudet, svårt med ljus o ljus och det ända som hjälper är mörkt och att vila när det slår till. Men det kommer så kraftigt kanske 1ggr i månaden. Men huvudvärken kan jag ha flera gånger i veckan.

Jobbigast är yrseln =( blir så trött på detta o vill må bra..

Svar på tråden Ni med yrsel/huvudvärk ..jobbigt