Vad förväntar du dig bli bjuden på om du blir hembjuden på brunch?
Ja, som frågan lyder. Vad förväntar du dig att det ska serveras om du som barnfamilj blir hembjuden till en annan barnfamilj på brunch? Tid, lördag kl 11.
Ja, som frågan lyder. Vad förväntar du dig att det ska serveras om du som barnfamilj blir hembjuden till en annan barnfamilj på brunch? Tid, lördag kl 11.
Tidig lunch då det är barn inblandade...
våfflor, plättar/pannkaka, omelett, korv, köttbullar, bacon, scones. mat som barn och vuxna gillar.
Jag förväntar mig inget speciellt bara man blir mätt och det finns lite att välja mellan kanske smothie, äggröra, bacon, något bröd med smör och ost. Juice, mjölk och kaffe. Som alternativ tycker jag att gröt alltid är gott tycker jag sen kan man ju hitta på lite roliga saker som frukostmuffins.
Vilken bra idè förresten, vi har alltid bjudit på lunch ellerm iddag men brunch var ju jättebra. Som barnfamilj är man ju ändå uppe och barnen är pigga nog att leka bra ihop. Jag ska låna din idé tror jag.
Ja, det är ju en tidig lunch, men jag vill ju inte laga till en lunchrätt (typ spaghetti o köttfärssås) för då är det ju en vanlig lunch....
Och samtidigt ska det ju vara något mer än bara en förstärkt frukost, något lite mer extra. Helst skulle jag ju vilja bulla upp med något som skulle göra Leila avundsjuk, men det ska ju vara hyfsat enkelt också....
Det blir sannolikt amerikanska pannkakor, nybakt bröd med lite najs skinka, rökt lax och philadelphiaost. Skurna färska grönsaker som avocado, rödlök, tomat o paprika. Kanske lite chickenwings för matigheten och edamamebönor för nyttigheten... Kaffe, te och juice till. Toppat med nått sött.
Man blir ju garanterat mätt, men det kanske inte är så matigt?
brunch med barn...
Amerikanska pannkakor, kanske med prinskorv/bacon. Scones eller frallor eller ngn matmuffins med lite pålägg. Färska grönsaker och turkisk yoghurt med bär eller frukt.
Vilken idé! Det ska vi göra någon dag!
Förväntar mig... Tja, något att äta. En brunch är ju en blandning av frukost och lunch... fast nog mer lunch än frukost. Det jag skulle bjuda på (och som jag tycker om) är engelsk frukost (skramlade ägg och bacon), pannkakor/våfflor/plättar, frukt i bitar, bröd med olika pålägg, juice, kaffe/te kanske något extra att avsluta med typ muffins.
Tycker det låter toppen!!
Om jag skulle bjuda hem en annan barnfamilj på brunch en lördag förmiddag så hade jag bjudit på följande:
Bacon, äggröra, amerikanska pannkakor, kaffe apelsin jucie, smoothi eller vaniljyoghurt med bär på....
Förväntar mig och förväntar mig gör jag väl inte men här är en lista på sånt jag bjudit på om jag bjudit en annan barnfamilj på brunch kl. 11 en lördag:
-Pannkakor (eventuellt amerikanska) med tillbehör som vispad grädde, sylt, hemgjord chokladås eller färska bär.
-Nybakade bullar/scones/bröd
-Olika sorters kallskuret kött t.ex. skinka, parmaskinka, rostbiff etc
-Ostar, både hårda, mögelostar och färskostar
-Grönsaker: paprika, gurka, tomater
-Äggröra alt. omelett
-Bacon
-Smoothies