Inlägg från: bevingad |Visa alla inlägg
  • bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • bevingad

Vad kul!! Grattis!!
    Jag mår oxå illa som fan mest på kväll/natt... bubblig mage, ömma bröstvårtor.
    Sen förklarar graviditeten varför jag härom kvällen fick för mig att äta pasta precis innan läggning Brukar aldrig äta så sent... hahaha
    När skulle du haft mens? eller rättare sagt när började senaste?

• bevingad

Det är vårt första barn
    Jag hade mens sist 1oktober och skulle haft som du på¨söndag... kul!!!
    Men för mig räknade FL ut BF 6Juli

Tänk... kanske ligger vi där samtidigt med värkar

• bevingad

Eller hur
    Jag har mycket jobb inplanerat ett tag framöver... vi fick till det på försök nr 5. Faktiskt trodde jag något var fel eftersom jag sedan i våras fått blödning en vecka innan mens, va o kollade det förra månaden och efter det besöket försvann blödningen, bara sådär efter ett halvår. Sjukt skumt.
    Men ja,... har nog inte fattat det än tror jag...

• bevingad
    jinxy skrev 2011-10-28 11:23:59 följande:
    Glöm inte att få tag i alla gratis boxar som finns :) 

Apoteksgruppen har en vet jag. Barnens hus (det är väl pampers babybox tror jag, IF har en också tror jag, har sett det på facebook. 
    Tack för tipset!! Håller tummarna för att vi får se dig här snart!!

Jag köpte ett CB digital igår som jag tog i morse Har en del test kvar, köpte på testlagret....
    Du som vet.... när ska man kontakta bm?
  • bevingad

Grattis och välkommen

Vi är 29år och bor i utkanten av Lund, första barnet på 5e försöket.
    Jag mår oxå mest illa på kväll/natt, men idag har jag mått illa hela dagen... inte alls sugen på att äta något

Jobbet ja.... jag är utbildad undersköterska, jobbar som larmoperatör på trygghetsjouren... tyvärr har jag inte fått någon fast anställning än så jag väntar så länge jag kan med att berätta och hoppas på ett erbjudande om tjänst. Vet det är några som söker andra jobb.

• bevingad
    michelodeon skrev 2011-10-28 15:00:35 följande:
    Nu har jag precis tagit ett nytt test, blev Apotekets egna. Superfint plus trots att jag kissat typ 30 minuter innan :D
    Åh vad härligt!!!
    Här ska vi nu gå och lägga oss... illamåendet är här så har faktiskt tagit en åksjuketablett. Vill kunna sova inatt och inte bara må illa...
  • bevingad

Grattis och välkommen Ciccie!!!
    Roligt vi blir ett gäng

Gud vad skönt det va att kunna sova hela natten!!! Somnade utan problem och vaknade för ca 30min sedan
    Tack vare åksjuketabletten!!!

Ja usch... det känns ibland som om man producerar saliv för att kunna göra en sjö... haha
    Idag ska vi bara vara hemma och mysa, har jobbat varje helg dom senaste 1½ månaden så sjukt skönt att vara ledig nu och att sambon är det oxå!!

• bevingad

Började må illa i onsdags tror jag... så det är inte så länge Men något av det värsta jag vet är att kräkas så fasar lite för att behöva göra det. Ja... du verkar ha fullt upp så kanske inte så konstigt om du är  trött

• bevingad

Undrar om man kanske går och bär på¨tvillingar
    Mina morbröder är tvillingar och det brukar ju gå i arv men hoppa över 1 generation.... haha... kul!!

Har sån beslutsångest om var jag ska gå till bm... Bor i utkanten av Lund, har närmre till en liten by än till stan men samtidigt så jobbar min bm som jag gick till för p-piller och sånt förr i en annan by ca 1 mil härifrån...jag vet ju att hon är bra....
    Tydligen hade mamma henne när jag skulle komma till världen

Svar på tråden Juli bebis 2012