vädursflicka skrev 2011-11-01 13:29:41 följande:
Hej Jonna, och grattis till pluset!
Jag är i v 5(4+2) idag och jag ringde BM igår. Fick tid nästa tisdag då jag alltså är i v 6(5+2). Vad jag förstår är den första träffen mest för info om alkohol, tobak, motion och matvanor bl.a. Sen får man väl ta upp om man har några funderingar. Men det tas inga prover eller så. Det görs vid själva inskrivningssamtalet kring v 12.
Det "ingår" ett ultraljud som kallas rutinultraljud, detta brukar ske kring v18-19. Vissa gör också ultraljud privat innan detta RUL.
När det gäller mat vet jag inte så mycket så nån annan får gärna svara på det så ja också lär mig lite :)
Hej å Grattis själv!!
Är det första bebisen?
Jaha okej vet du vad det kostar å göra ett ultraljud privat? pojkvännen har nämligen tvillingar i sin släkt så hade jag vart kul å veta innan dess om de blit två :)
ÅÅÅ alla dessa frågor gör mej galen har inte gjort annat än å sitta vid datan i två dagar nu å googlat på de mesta men ändå poppar de upp nya saker hela tiden haha...
Har precis fått fast jobb doch bara halvtid men de e ju ändå fast.. så när ska man berätta för chefen?? Vi är bara 3 anställda å min andra kollega vet redan men det känns lite tidigt än ju...