Inlägg från: enutavmiljoner |Visa alla inlägg
  • enutavmiljoner

Juli bebis 2012

hejhej!! hoppar in här, jag plussade också igår.. är på bim-2 och allt detta känns så overkligt! obs, detta är första barnet :)

• enutavmiljoner

Godmorgon! Det verkar som om att de flesta har symtom som illamående här inne, jag är i vecka sex, (5+3) och mår inte ett dugg illa.. Bör man vara orolig för detta? Har varit gravid innan vilket slutade i en abort i v.9 och då mådde jag så fruktansvärt illa, var känslig för lukt osv. Nu; ingenting. Skumt!

• enutavmiljoner
    Sladdis skrev 2011-11-14 11:43:21 följande:
    Det finns mycket att vara orolig för så här i början, men att du inte mår illa behöver du inte oroa dig för. Inte alls alla som gör det. Själv mådde jag illa som attan och spydde innan jag ens plussat vid mina båda andra graviditeter, men denna gången är det bara ett litet illamående som ligger i bakgrunden. Vissa mår inte illa alls.
    Hejsan :D Skönt att höra.. Ja man har ju hört att alla graviditeter kan vara olika.. Ååååh hoppas att allt går bra fram tills v. 12 då man kan berätta för alla! Längtar så!
  • enutavmiljoner

Hej!jag är i vecka 7 (6+3) just nu och har sedan en vecka tillbaka haft fruktansvärda mensliknande smärtor! Jag vet att detta kan vara normalt, men i en vecka? Någon annan som har likadant?

• enutavmiljoner

Är det någon här inne som är sjukskrivna p.g.a. sitt illamående? Jag har ett fysiskt jobb och så fort jag reser mig upp ur soffan/sängen vill jag bara kräkas. Hur ska man kunna jobba då? Någon mer som har det likadant?

• enutavmiljoner
    hanka77 skrev 2011-11-29 10:05:21 följande:
    Enutavmiljoner: jag är sjukskriven 25% pga illamående. Kommer inte iväg till jobbet alls om jag inte tar det extremt långsamt på morgonen. Har ett kontorsjobb, så senare på dagen går det bättre. Har verkligen hjälpt! Lergigan hjälper sådär... Hoppas du snart mår bättre!
    Skönt att höra att man inte är helt ensam om detta! Jag har testat postafen men dom hjälper inte ett smack. Själv så jobbar jag på ett äldreboende och vissa lukter där som man var "van" vid innan klarar jag bara inte av just nu. Det är svårt att glädjas och njuta fullt ut när det är så här! Hoppas det snart blir bättre för dig med!
  • enutavmiljoner

Hej alla! Jag går in i vecka tolv på fredag men har hittills varit så jäkla hungrig HELA tiden!! Spelar ingen roll om jag trycker i mig två stora portioner mat, en hel pizza, eller vad som hellst, en timme senare är jag lika hungrig ändå! Blir galen på detta ätande! Någon som känner igen sig i detta? Sen har jag även fått en konstig smärta i nedre delen av ryggen som liksom strålar ner mot ena skinkan. Känns lite som kramp. Min första tanke var foglossning, men det har man väl inte så tidigt?

• enutavmiljoner

Åh, var på ultraljud idag och vi fick se en mycket livlig liten krabat som levde loppan där inne. Så otroligt underbart! Ni som själva fått se vet vad jag menar, nu helt plötsligt känns alla dessa veckor som mest bestått av illamående såååå himla värt det! Kan inte vara lyckligare just nu! <3

Bild från sidan.. Men iaf, vår bebis! <3 vecka 11, 10+4
  • enutavmiljoner
    pyret12345 skrev 2011-12-22 09:51:47 följande:
    Har också haft ont i skinkan som liksom strålar ned i benet. Kan även domna om jag sitter väldigt länge still. Är det alltså foglossning? :/
    Frågade om det näär jag var på ultraljud och hon sa att hon trodde att det var ichias (stavas det så?) och att den känslan var helt normal att känna. :)
  • enutavmiljoner

Var det någon mer än jag som fick ett angelsound i julklapp? Försökte på julafton men hittade ej och testade idag igen, och visst hörde jag dom! Med en gång, åååååh vilken lycka :D

Svar på tråden Juli bebis 2012