Juli bebis 2012
Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan?
Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan?
Åh, beklagar verkligen missfallet! Fruktansvärt! Någon annan i tråden sim ör föräldraledig med blivande storasyskon? Är ledig med min lilla 1 pring nu.Funderar dock mycket kring om vi ska skola in dottern före eller efter syskonets ankomst eller om jag ska vara hemma med två barn. Kan man aktivera en då 2åring och samtidigt amma och ta hand om ett litet knyte? Och om det blir kejsarsnitt igen - vad gör man då? Hur tänker / gör ni andra?
Akiram: Tack för kloka råd! Jag bara undrar hur man liksom rent fysiskt gör när man tar hand om en vild 2,5 åring och ett spädbarn... Jag menar, jag kommer ju inte varken kunna eller orka gå till öppna förskolan och rytmiken varje dag som vi gör nu när man ska amma, amma, amma och lasta in två barn i bilen mellan alla blöjbyten =P! Är lite rädd också att det ska bli kejsarsnitt igen för då får man ju inte bära på3 månader. Hur gör då folk som är hemma med två?
Har också haft ont i skinkan som liksom strålar ned i benet. Kan även domna om jag sitter väldigt länge still. Är det alltså foglossning? :/
Är ni andra fortfarande trötta? Jag är hur slut som helst - fast att jag sover typ 10 timmar per natt och lunch med min dotter... Vill verkligen bli PIGG nu! :)
Mitt illamående är också tillbaka... Trist! Ni andra - vågar ni "pusta ut" och berätta för folk nu? Jag går in i vecka 13, men är ändå så så rädd för missfall. Tycker det är de enda man läser om här på FL.
Har också värk nere i magen, eller mer molande känsla... Kommer och går! Känns lite konstigt, tungt liksom! Gjorde dock UL för några dagar sedan och är nu i vecka 13 så nu måste man väl våga pusta ut?
Lider med er SÅ - förstår att det måste vara fruktansvärt. Man får försöka tänka på att läkarna faktiskt klarar det mesta på barn. Ska hålla mina tummar för er!
Jag har också haft sammandragninar. Otroligt, kan man liksom ha det redan?? Är i vecka 13+1!
Är nu inne i 15 veckan ( (14+2). Är SÅ nyfiken på vad det är för någon liten i magen så vill absolut titta efter! :) Det där ni skrev med att önska kön, tror det är SÅ vanligt, men ingen vågar liksom prata om det... Jag skäms bara av det faktum att vi ska ta reda på könet. Alla mina vänner är så genusmedvetna ( och min man) och känns som det är lite skamligt att prata om detta i fall man vill ha pojke/flicka...
Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?