Inlägg från: rabarberli |Visa alla inlägg
  • rabarberli

Juli bebis 2012

Hej! Här är en till som ska ha en liten i början på juli om allt går bra. Jag plussade för en vecka sedan och jag har inte tänkt på något annat sedan dess Det är vårt första barn så allt är nytt för oss.

• rabarberli

Jo lite nojjig är man allt... Idag har jag mått jättebra, inte ont i magen eller tuttarna och då börjar jag genast fundera på om nåt är fel. Jag får väl lära mig o njuta istället för förr eller senare kommer väl det o ändras...

Jag har gjort två test. Ett billigt från testlagret och ett digitalt från clearblue :) Det är lite svårt o förstå. Man längtar ju till det börjar synas .

• rabarberli

Vi planerar också att berätta för våra föräldrar på julafton . Får se om man kan hålla sig till dess. Chefen behöver jag inte berätta för eftersom jag har ett vikariat som går ut i dec. Jag måste hitta ett nytt jobb snart vilket är en aning stressande men det löser säkert sig.

Jag känner knappt av graviditeten. Har haft ömma bröst sen innan BIM men det är det enda.

Färga håret har jag också funderat på! Färgade i helgen... Brukar fixa utväxten var tredje vecka så om jag inte kan färga håret på nio månader kommer jag se ut som ett gråhårigt troll innan detta är klart :-S. Funderar lite på ekologisk färg. Nån som provat?

• rabarberli

Vad tråkigt att så många har haft blödningar!

Jag har haft turen och må hyfsat bra men man vet ju aldrig vad som händer.
    Min man och jag har varit tillsammans sex år och bott tillsammans lika länge (flyttade ihop efter en månad). Vi har inte försökt få barn så länge men vi har inte heller skyddat oss precis...

Nästa vecka ska jag till BM på hälsosamtal. Ser verkligen fram emot det! Då kanske det känns lite mer verkligt. Vi har fortfarande inte berättat för någon men ibland är det så svårt att hålla tyst Vill vänta några veckor till. Svärmor kommer på besök i början på december och det hade ju varit kul och se hennes reaktion också, inte bara höra den i telefon

Jag håller tummarna på att vår fina BF-lista kommer hålla i sig! Kul o följas åt

• rabarberli
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 14:13:43 följande:
    Jag fick en ganska liten blödning med klumpar inga smärtor. Började i söndags, v 5+1. Åkte till KK akut på måndagen och blev hemskickad utan undersökning.

Ringde idag och överdrev mina besvär, fick komma in och träffade en mycket mer sympatisk BM.

Det visade sig vara ett tidigt MF.

Nu har vi haft många MF i denna tråd så kvoten borde vara fylld. Lämnar er och önskar er lycka till med era julibebisar
    Beklagar! Väldigt tråkigt. Hoppas du får ett plus snart igen!

Jag har inte känt nåt speciellt jag är sugen på men jag är hemskt frusen och i morse när jag tvättade håret kändes det som halva kalufsen lossnade! Tur att man har så tjockt hår från början Någon annan som tappas hår?
  • rabarberli

Nu gick det inte längre att hålla det hemligt på mannens sida! Igår fick vi veta att min man ska bli farbror i mars! Vi hade tänkt vänta till jul och berätta men när vi fick en sådan nyhet var vi ju tvinga att lätta på vår lilla hemlighet . Svärmor lät chockad när hon fick veta att hon ska bli farmor först i mars och sedan i juli . Från inga barnbarn alls till två!

Min sida av släkten får vänta lite till. Ska till BM imorgon på hälsosamtal. Undra när inskrivningen blir...

Lycka till allihopa!

• rabarberli
    Johanna8206 skrev 2011-11-15 19:06:52 följande:
    Hallå tjejer! Gick in i vecka 7 igår och mår fortfarande ganska bra! Vilka symtom har ni andra? Jag är väldigt öm i brösten, svullen om magen på kvällarna, gasig och lätt illamående. Tror jag är ganska förskonad
    Jag mår ganska bra. Ganska trött och blir lätt illamående och yr om jag inte äter ordentligt har jag märkt. Ibland kan det vara svårt att få matlust men när jag väl har börjat äta blir jag som en ny människa

Ömma bröst också. Är i vecka 8 nu...
  • rabarberli

Känner igen djur som ligger på en men det tycker jag alltid att de gör

Lite jobbigt bara när man är super öm om brösten, som sagt...

Välkomna alla nya! Hoppas resten av listan fullföljer till juli för nu vill vi inte ha fler missfall!

• rabarberli

Gud vad jag är irriterad på allt och alla! Tröttheten gör ju inte saken bättre heller! Jag tycker nästan lite synd om mina elever. Denna veckan har jag verkligen inte varit den vanliga snälla, glada och trevligt positivt leende läraren! Fast ibland får man väl säga till på skarpen :)

• rabarberli

Beklagar Malena C! Hoppas det går bra. Det finns inget jobbigare än när de nära är sjuka. Min man opererades av en godartad hjärntumör för några år sedan. Sjukvården är duktiga!

Mina byxor börjar bli små... Snart måste man väl gå och skaffa sig några mammakläder... Är i vecka 13 nu och har börjat bli piggare. Inget illamående men det har jag inte haft än så länge.

• rabarberli

Känns skönt att fler har köpt mammabyxor! Jag hittade ett par på hm igår men har inte använt dem än . Får se om jag hittar några tröjor som passar till. Dragkedjan var ju så himla kort.

De flesta vet nu. På måndag börjar jag ett nytt jobb, vik nästa termin och jag har inte sagt nåt än men jag måste väl. Det känns ju bättre och berätta första dagen än om folk ska börja undra varför man börjar bli så tjock... Hoppas bara de inte blir sura. Det ska ju inte spela någon roll på jobbet eftersom jag slutar innan BF.

• rabarberli

Jag är också supertrött. Ibland känns det som jag sover fler timmar på dygnet än jag är vaken :-/. Tyckte jag var ganska pigg ett tag men nu har tröttheten kommit tillbaka. Är i v 17

• rabarberli

Vi har nog bestämt oss för en kronans barnvagn idag. Den verkar bra för oss som inte tillbringar så mycket tid i stan eller har platsbrist. Någon som har erfarenhet av Kronan?

• rabarberli

Vi var i Höör i en nyöppnad butik som säljer Kronan (annars har de ju bara i Stockholm) och tittade på vagn igår. Vi har även tittat på brio happy och emmaljunga men kronan hade ändå fler fördelar än de andra tycker vi. Tanken var att vi ska köpa begagnat men nu lutar det ändå åt att köpa nytt. Det känns ändå lite tidigt att köpa redan nu...

• rabarberli

Jag hörde en radiodokumentär om cytotec. Det verkar hemskt! En magsårsmedicin som har bivärkningar som används för abort eller förlossning. Otroligt vad pengar spelar stor roll i livet!

Hur länge ska ni jobba innan BF? Jag funderar på att ta ut föräldrarpenning redan i maj. Egentligen vill jag inte slösa på dagarna men jag vantrivs så på mitt nya jobb. Nu har jag blivit sjukskriven två v pga akut stress (pga jobbet). Det är ju svårt att hitta ett nytt jobb nu när det inte är så lång tid kvar och sjukskrivning hos försäkringskassan är ganska svårt. Samtidigt vill jag inte må skit nu när man har en liten i magen att tänka på.

Svar på tråden Juli bebis 2012