Inlägg från: Therese och Stefan |Visa alla inlägg
  • Therese och Stefan

Juli bebis 2012

Hoppar gärna med i tråden jag med. Vi plussade igår, hoppas att bara testen visade rätt. Ska kontakta BM imorgon.
    Grattis till alla er andra!

• Therese och Stefan

Tack för välkomnandet.

Jag känner mig precis som vanligt, något tröttare och mer bubblig i magen. Ska ringa mvc i morgon så får vi se vad de säger. BF borde vara 2-3 juli.

• Therese och Stefan

Hej!
    Herregud vad mång inlägg det redan har blivit här. Hur mår alla?
    Har berättat för min gamla arbetskollega idag att jag var gravid, det blev för svårt att hålla minen =) trots att man bara är i vecka 5.

När beräknar ni andra att sluta jobba? Hur har det varit för er som redan har barn sedan tidigare? Är själv lärare och det är så svårt att se sig själv sluta i maj då alla betyg ska sättas och man lämnar eleverna i sticket. Pust, vad mycket man ska behöva tänka på... Även om det blir trevligt i juli. =)

• Therese och Stefan

Härligt att höra att allt går bra för er tjejer. Själv mår jag prima, kanske något tröttare än vanligt men jag tränar och hänger i som vanligt. Har inga andra symtom hittills. Inga bröst som gör ont eller kräkningar. Hoppas att det kan hålla sig så hela vägen.

När har ni andra tänkt att säga till er chef för lite ledighet?  =)

• Therese och Stefan
    Mijab skrev 2011-11-02 19:03:59 följande:
    Jag har oxå svullen mage! Helt sjukt! Min symptom idag har varit när jag reser mig upp så blir jag illamående men allt e lungt när jag sitter ner eller ligger! Sen som sagt lite molande värk o lite ryggvärk! Har fortfarande inte släppt chocken ännu! Ringde BM idag o fick en tid den 16 nov! E det fler som har tagit bara ett Gravtest o gått på det att man e gravid eller tagit flera? Jag har bara tagit ett :s
    Jag har tagit fyra tester. =) Kan heller inte riktigt fatta det.
  • Therese och Stefan
    ZoZoZ skrev 2011-11-04 19:29:57 följande:
    Tack! Glad Känns dock lite drygt att sätta sig i skolbänken igen, men det lutar mer och mer åt att jag tror att det är värt det. Tycker arbetsvillkoren för lärare blir sämra och sämre varje år och jag är så trött på det. Därtill är det inte alltid lätt att hantera alla elever. Det skönaste vore dock att slippa allt arbeta man sitter med hemma som lärare.

Förfäras för övrig av alla stavfel och långa och obegripliga meningar jag skrivit i mina senaste inlägg. Skäms Blir dock lätt så när man skriver här samtidigt som man pratar med barnen och min mamma... Tur att jag är matte-/NO-lärare i varje fall... Flört
    Hej. Kan bara hålla med dig. Är själv lärare men i svenska och engelska. Man blir mörkrädd hur illa eleverna numer skriver och uttrycker sig i tal och skrift. Har själv funderat på att plugga till något annat men samtidigt är det svårt att lämna ett fast jobb.
  • Therese och Stefan
    Tifan skrev 2011-11-04 21:22:17 följande:
    Fy fan vilken jävla skit kväll det här blev! ursäkta mitt språk!! Berättade för en stund sen för min mamma att jag vargravid o fick inte den reaktionen som jag hoppades på! Alltså lycka o glädje... Ist fick jag ett tal on hur jag skulle orka med en graviditet till nu när jag redan har en liten son sen innan... mår skit över allt... Finns dessutomenkonflikt mellan min sambo o min mamma somgör saken bara svårare....

Blir så ledsen!....
    Åh, vad tråkigt. Hoppas verkligen att hon ber om ursäkt. Styrkekram till dig.
  • Therese och Stefan
    Ella Jade skrev 2011-11-04 22:06:16 följande:
    Jag knaprar folsyra, sen första dagen jag plussade. En fråga till er: har ni barnförsäkring? De ringde från nått bolag idag, var som ett stort frågetecken.. Nybörjare på detta juh :P
    Jag knappade in på IF att jag var gravid och den försäkringen var gratis =) Läste inte så mycket om det, så jag får väl hoppas att det är värt någonting ;)
  • Therese och Stefan

Har inga direkta sympton. Lite tröttare och kanske lite bubblig i magen men värkar/krampor någon gång men annars inget illamående eller liknande. Går in i vecka 6 idag tror jag. Har fått tid hos BM den 21/11.

• Therese och Stefan

Vad heter sidan på FB?

• Therese och Stefan

Aha, så smart var jag ;) Tack så mycket.

• Therese och Stefan
    BebisVagga skrev 2011-11-05 10:47:21 följande:
    den e hemlig o går itne att söka

Susanne surre nilsson heter jag.. du får adda mej så lägger jag till dej
    Kanon. Du lägger jag till dig :)
  • Therese och Stefan
    MLT skrev 2011-11-07 13:01:04 följande:
    Nu kanske någon redan skrivit detta då jag är väldigt långt efter i läsningen =) Jag skulle råda dig till att innan barnet är fött teckna en barnförsäkring, då kommer den täcka ev. medfödda fel. Väntar man för länge kanske man har upptäckt att barnet har t.ex. exem, allergier eller allvarligare sjukdomar och då kommer försäkringen inte gälla för dessa. Jag personligen tycker också att det är viktigt att man inte får ev. ersättning efter att allt är utrett, utan att man får pengar redan första månaden man förlorat inkomst. Får ens barn en sjukdom eller skada som tar kanske 2 år att diagnostisera, medicinera och utvärdera så får man via många försäkringsbolag inte en krona förrän allt är klart. Sonens barnförsäkring ersätter direkt. I den ingår dessutom ersättning psykiska besvär, vilket inte innefattas i många andra barnförsäkringar.
    Tack så hemskt mycket för informationen. Kunde teckna en gratisförsäkring från Trygg Hansa idag med men ska även titta närmare på det du tipsade om.
  • Therese och Stefan

Hej tjejer. Har inte varit här på ett tag nu och inläggen bara haglar in =)

Kramar till er som det inte har gått så bra för och även till er nya som har fått plus.

Själv mår jag skitdåligt under dagarna, illamående till max. Vet inte vad jag ska göra eller äta.

• Therese och Stefan

Hej tjejer. Helgen har varit jättejobbig med kónstant illamående. Har ätit lite grann men har det som svårast på morgonen. Själv väger jag runt 52kg till mina 155 cm. Funderar på att ringa BM imorgon och fråga om det finns nåfra tabletter mot detta illamående. Vet inte hur jag ska fixa att jobba då även magen gör ont.

Grattis alla nyplussade och en kram till dig Ella.

• Therese och Stefan

Är också i vecka 7 och är just nu sjukskriven pga mitt illamående. Morgonen är värst, illamående och yrsel. Tvingar i mig lite bär eller en rostad macka för att inte bli helt utslagen under dagen då jag knappt äter.

Svar på tråden Juli bebis 2012