Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 10:18:10 följande:
    Till er som är lite insatta.. Tänkte på det här med försäkringskassan....

Jag jobbar nämligen bara 87,5 %... min föräldrarpenning blir det då 80% av dessa 87,5%?? Eller hur räknar man? Och vad gör de beräkningen på...tänkte ifall jag skulle fundera på att gå upp till heltid... 

Jag pratade med FK idag om samma sak faktiskt. Jag jobbar nämligen 80% själv.

Man måste jobba 6 månader heltid för att få SGI:n beräknad på heltid (om man inte fått barn nyss innan..då behåller man ju sin gamla SGI men mina stora barn är äldre än så).

Om man blir sjuksriven under den tiden kan man ändå förlora SGI:n så det känns ju lite som en chansning tycker jag, men man kan visst lösa det genom atty ta ut semester istället, semester räknas som heltidsarbete.

Så jag ska nog jobba 100% under vårterminen om jag tror jag orkar med det. Det känns värt det för att få upp SGI:n även om vår ekonomi inte står och faller med det.            
  • Ari Gold

Ang. jobb så har jag jobbat fram till en vecka före BF med de äldre barnen. Det blir något liknande den här gången tror jag.

Mitt jobb är inte tungt fysiskt men jag är svår att ersätta...så det är nog bäst jag är där även om jag bara orkar sitta på en stol och vifta lite med nävarna.

• Ari Gold

Jag har inte knutit an till graviditeten nog för att oroa mig känns det som. Om det blir missfall nu får vi försöka igen, känns det bara som. Brukar alltid bli mer orolig några veckor in i graviditeten.

• Ari Gold

Jag önskar att jag hade skrivit upp hur jag blödde under senaste grav. men det har jag tyvärr inte gjort.

Om det är missfall hoppas jag det kommer igång på riktigt ocg går över snabbt så vi kan försöka igen.

Det jobbigaste är att man ska ge sig på allt detta försökande igen då..(försöka bli gravid alltså).jag var så glad att vara över den fasen, tyvker det är stressigt.      

• Ari Gold

Jag är en otålig person och blir stressad av väntan. Tyckte det var jättestressande att planera barn och gå oh vänta på mensen varje månad (vi lyckades på tredje försöket).

På samma sätt tycker jag att det är jobbigt nu...att inte VETA hur det blir. 

Ett missfall skulle inte kännas som hela världen när det sker så här tidigt, det känns ungefär lika som att det inte skulle tagit sig alls den här månaden men att mensen är 5 dagar sen. MEN det ¨här veliga liksom...det har jag sjukt svårt för.

• Ari Gold

Jag får tyvärr lämna den här tråden, det blev ingen julibebis för oss.

I varje månadstråd är det alltid någon det inte gpår bra för, jag hoppas jag får fylla den statistiken för er och att ni alla andra får går tiden ut.  

Svar på tråden Juli bebis 2012