• Tifan

Juli bebis 2012

Hej, hoppar in här oxå =) Plussade för snart 2 veckor sen o kan fortfarande inte fatta de. Det är 2:a barnet, min son är nu precis fyllda 1 år.

Inte så mycket symtom här än, bara trött o väldigt ömma bröst. Hoppas på en bättre graviditet denna gång då jag hade hemska foglossningar förra gången o det slutade med att jag åkte rullstol...

• Tifan
    MLT skrev 2011-11-01 21:18:59 följande:
    Samma här, hade hemsk foglossning, men dock inte rullstol. Hade ett väldigt ansträngande jobb där jag bar 25-kilossäckar hela dagarna, blev 1-2 ton om dagen. Jag var by så ville inte berätta om min graviditet utan höll masken och bar fast det gjorde ont. Fick sjukskriva mig sista veckan och fick ful havandeskapspenning, hoppas verkligen denna graviditet blir bättre! Hur länge fick du sitta i srullstol och hur gick det att föda när du hade så ont?
    Jag var sjukskriven från vecka 25 ända fram till förlossningen, Då jag jobbade på sjukhuset och det blev väldigt påfrestande och tillslut så kunde jag inte ge den vården som mina patienter ska ha. När det väl var dags för förlossning så var det svårt att hitta en bra ställning som inte gjorde ont... Slutade med att jag låg i vanlig gynställning o krystade... Det som va grejen med att jag hade haft så ont innan var att jag tyckte att det inte gjortde så ont att föda, dessutom blev det helt utan bedövning oxå. Hade en väldigt förstående BM o läkare.
  • Tifan
    michelodeon skrev 2011-11-03 17:11:13 följande:

Tycker det är så kul att titta på vagnar :) har inte kvar den jag hade till sonen så nu blir det en ny :) har tittat på Emmaljunga ozone city och tycker det verkar bra.

Usch idag mådde jag verkligen illa, mest på fm men det håller i sig lite hela tiden. Jag gick till jobbet tidigt imorse och halvvägs tid gick jag och hulkade fy, men vilken tur att jag inte kräktes, skulle ha varit aninges pinsamt om man säger så

Kan varmt rekommendera emmaljunga ozone! helt underbar vagn o sittdelen är toppen =)
  • Tifan

Idag är första gången jag mår illa... Min lilla son har varit på hemskt humör idag ogjort allt han inte får... Har ganska mycket molande mensvärk men var likadant förra gången, dåhade jag så ont att jag blev inlagd.

• Tifan
    Ella Jade skrev 2011-11-04 17:52:59 följande:
    Ni som har växtvärk, känner ni också av det mer till höger? Eller värkar överhuvudtaget? :). Läst att det är pga livmodern lutar mer åt det hållet.
    Ja, det låter precis som hur min värk sitter oxå.. Var likadan sist oxå o då hölldet i sig till vecka 20...
  • Tifan

Fy fan vilken jävla skit kväll det här blev! ursäkta mitt språk!! Berättade för en stund sen för min mamma att jag vargravid o fick inte den reaktionen som jag hoppades på! Alltså lycka o glädje... Ist fick jag ett tal on hur jag skulle orka med en graviditet till nu när jag redan har en liten son sen innan... mår skit över allt... Finns dessutomenkonflikt mellan min sambo o min mamma somgör saken bara svårare....

Blir så ledsen!....

• Tifan
    BebisVagga skrev 2011-11-05 10:47:21 följande:
    den e hemlig o går itne att söka

Susanne surre nilsson heter jag.. du får adda mej så lägger jag till dej
    Då villjag oxå gå med där =) Addar dej!
  • Tifan

Hej på er! har varit en sväng på gynakuten idag då jag har börjat att blöda... =( läkaren kunde inte säkert säga att det var ett MF eftersom det är såtidigt än, så imorron blir det att ringa KK-mot obeställa tid för ett VUL om 1 vecka för att se hur det har gått om jag inte fortsätter oblöder mer...  Känns väldigt jobbigt att vänta!

• Tifan

Nu är det konstaterat att det är ett MF så nu lämnar jag er! Hoppas att det går bra för er andra!

Svar på tråden Juli bebis 2012