• ZoZoZ

Juli bebis 2012

GRATTIS till era graviditeter!

Hoppar på jag med! Testade positivt i måndags och går fortfarande runt på små rosa moln. Är så glad och tacksam! Hoppas nu bara att vårt kärleksmirakel är här för att stanna. Vi har BF den 5/7.

För oss blir detta vårt tredje barn. Vi har två söner, födda 05 och 09 sedan tidigare. Vi hade BF den 5/7 med yngsta sonen också... Hoppas nu bara att vi inte lyckas pricka in yngsta sonens födelsedag för den här bebisens nedkomst!

Eftersom vi har två söner hoppas vi att vi även ska få förmånen att uppleva en dotter, men självklart är ännu en son lika välkommen!

• ZoZoZ
    Mysmamma70 skrev 2011-10-29 14:00:11 följande:
    Välkommen Moudi, vilken vacker bild
    TACK i dubbel bemärkelse!. Skrattande
  • ZoZoZ

Ettplusett: Så trist, beklagar. Du har en bra inställning dock, kämpa och lycka till nästa ÄL!

• ZoZoZ

Thessan: Härligt att din dotter blev så glad! Jag minns själv hur glad min äldsta son blev när han var fyra år och jag väntade vår andra son.

Jag längtar också efter att få berätta, men vill inte riskera att de ska behöva få dela vår sorg om vi skulle drabbas av MF. Därtill blir väntan så lång om man berättar tidigt. Vi säger inget först det börjar synas samt att vi vet att allt är bra med bebisen. Förmodligen väntar vi ända tills efter RUL. Men alla tänker och gör olika.

• ZoZoZ
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 09:44:17 följande:
    Vet inte varför men jag är smått nojig denna graviditet. MInns inte att jag var det med de andra. Så fort jag går på toa tittar jag på pappret och hoppas på det bästa.. springer på toa i onödan för att jag måste kontrollera. Hur kommer jag bort från detta?

Behöver höra lite positiva tankar. 
    Jag är nästan precis lika dan. Det är så jobbigt att bära på den här konstanta oron. Jag var inte heller så här med ettan och tvåan.
  • ZoZoZ
    pyret12345 skrev 2011-11-02 09:51:30 följande:
    Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan? 
    Jag känner mig verkligen gravid, tycker till och med att magen putar lite, men det gjorde den nog förmodligen innan också... Har dock känt att livmodern har börjat växa. Utöver detta mår jag rätt illa, men det är fullt hanterbart, har inte känt mig spyfärdig (än i varje fall), brösten är ömma och har vuxit lite, jag är väldigt trött (men det hade jag säkert varit även om jag inte vart gravid, det är väldigt mycket att stå i som lärare så här års) och har till och från ett hemskt humör och är allmänt lättstött och känslig.
  • ZoZoZ

Ella Jade: Jag hoppas innerligt och håller tummarna att det inte är någon fara. Förstår dock din fruktansvärda oro.

Kram

• ZoZoZ

Tittade på den underbara filmen "Orgasmic Birth" idag. Jag rekommenderar den mycket varmt. Förvisso kanske lite i tidigaste laget, men jag älskar förlossningar så mycket och är så glad att jag fått tillgång till filmen. Längtar så efter min tredje förlossning och hoppas att den blir ännu bättre än min andra, helt fantastiska förlossning 2009.

Idag har jag känt mig väldigt yr och svimfärdig. Hoppas jag mår bättre imorgon.

• ZoZoZ

Madlin: Det som gjorde min andra förlossning så bra var att jag hade en sådan kontroll, jag var lugn och gick in i mig själv och var väldigt närvarande. Undersköterskan var så imponerad och ser rörd och nästan chockad ut på vår film och sa "att du kunde vara så lugn utan någon smärtlindring". Vi kvinnor är dock med mycket få undantag gjorda för att föda barn, så jag tycker inte att det var något märkvärdigt egentligen samtidigt som jag var och fortfarande är oerhört stolt över mig själv, mitt lugn och min förmåga att på egen hand klara av att hantera förlossningsarbetet så bra själv. Under min tredje förlossning vill jag dock ha ett bättre stöd av min make och drömmer om att knappt ha barnmorskan med. Helst av allt skulle jag vilja föda hemma, men vi beviljas inte det här i Västmanland och att inte ha någon barnmorska och sjukvårdsutrustning med alls vågar jag inte.

Rekommenderar även boken "Att föda utan rädsla", den hjälpte mig oerhört mycket under min andra förlossning. Talar mig även gärna varm om "dykmetoden" eller "hypno birth".

Om din förra förlossning var din första så har du nu fördelen att du kan förbereda dig bättre inför nästa mentalt. Det är svårt att förbereda sig inför en förlossning mentalt om man aldrig upplevt styrkan i en förlossning tidigare. För mig gjorde det en enorm skillnad. Dessutom så "banar" din första vaginala förlossning vägen för de syskon som sedan föds. Under normala omständigheter blir därför dina kommande förlossningar lättare än din första. Högst troligt så går det minst lika snabbt, om inte snabbare nästa gång. Menar du att du var inne på förlossningsavdelningen i 2 1/2 h eller att hela förlossningen sammantaget gick så fort?

Svar på tråden Juli bebis 2012