Inlägg från: hanka77 |Visa alla inlägg
  • hanka77

Juli bebis 2012

Hej allesammans!

Här kommer en till lycklig nykomling! Fick första plusset 27/10 och idag ska det vara v4+0.

Också inskriven på BF-listan, 8 juli.

Kan fortfarande inte tro att det här är sant, efter 4 år av försök, första återföringen efter andra ivf-försöket, totalt 4 återföringar. Nu gäller det väl att hålla sig lugn och hoppas det går hela vägen!!! Svårt att inte berätta för andra. Har avverkat 7 tester Skrattande

Hade lite slutat tro, så jag har precis börjat nytt jobb. Känns sådär att berätta för dem, vet att det är två andra i min arbetsgrupp som ska vara föräldralediga samma tid. Men jag tänker inte bry mig, har väntat så länge...

Det drar lite i magen och ryggslutet och från igår har jag känt av lite illamående och trötthet. Har också haft en dunderförkylning som dök upp precis innan återförandet. Antar att man är lite nedsatt:) Inget av det här rör mig i ryggen, bara allt går bra Skrattande  

Nästa vecka samtal med kliniken och inbokning av VUL.

Är det här sant??? 

• hanka77

Nej  nu får det vara bra med blödningar och liknande! Det är en hemsk tid nu, bara vänta och vänta. Jag känner med och tänker på alla som har det jobbigt här... Stora kramar till er!

Själv har jag bara haft en ytterst sparsam blödning, förra helgen, inget mer sedan dess. Hoppas hoppas hoppas. Är idag i vecka 5+0. Imorgon får jag boka tid för VUL med ivf-kliniken! Ska bli så roligt att få ge dem ett positivt resultat... Äntligen Glad

Det värsta är att min man reser bort på fredag och är borta fram tills 1 dec. Jag bara ber till gudarna att inget händer, vill inte gå igenom något ensam... Han kommer vara på andra sidan jorden, just nu känns det ju sådär.

Vi har varit tillsammans i princip i 16 år, varit sambos i snart 7 och gifte oss i somras. Är 34 och 35 och det här blir ju vår första graviditet, inte ens något som fäst förut (4 års försök). Vet inte alls hur jag ska hantera att något går fel, så det bara får inte det!

Bees knees skrev 2011-11-07 20:34:48 följande:
    insåg just att mitt preliminära bf datum är FREDAGEN DEN 13!
    Det måste betyda tur!!!

Stora kramar till alla!!! 
  • hanka77

Har också blivit trög i magen, och gasig, inte helt kul:) Löste det hela med indisk mat åtföljt av kaffe idag. Tur att det funkar:)

Inga cravings än, får se om det dyker upp nåt särskilt.

Har fått VUL inbokat hos IVF kliniken i alla fall, fast det är inte förrän 2 dec. Blir låååång väntan... 

• hanka77

Hej, har också inboxat, vill gärna va me på FB:) Har inte heller jättemycket symptom, men det finns ändå där, nåt är annorlunda. Är nu i v 7 (6+0).

• hanka77

Är i v 6+1 idag. Gillar inte alls det där tänket att mer illamående och kräkningar minskar missfallsrisken just nu:(

Jag antar att man har högre hormonhalter då kanske? Jag har inte alls mått så dåligt hittills, men jag har känt av mer och mer illamående den här veckan, blir så orolig att något ska vara fel när jag inte känner nåt...

Vet inte om det kan ha blivit något "glapp" för mig, jag har blivit gravid med IVF och då tar man ju hormoner fram tills testdagen. Och av hormonerna får man ju massor med grav symptom. Och jag tyckte också att jag hade lite mer symptom innan jag slutade med dem. Men nu börjar det ju öka igen med illamåendet och då antar jag att det är hormonerna som ökar också?

• hanka77
    Tolle83 skrev 2011-11-15 20:02:37 följande:
    Hanka77
    Ja hoppas inte heller de stämmer.. Ja har inte mått illa nånting förrän nu..
    Vi är ställda i kö för Ivf i januari men som
    De set ut nu behövs de inte :)
    Näe det känns lite jobbigt, man blir nästan glad när man mår illa:) 

Då måste ni också ha kämpat på bra länge? Jag hoppas verkligen att allt går vägen för er! Jag är jättetacksam för IVF, men det är ingen enkel resa. I alla fall har inte jag tyckt det. Man klarar det ju, och för oss har det stärkt förhållandet. Men så är det kanske inte för alla.

Hoppas att det går bra för alla här! 
  • hanka77

Om jag räknat rätt så är jag också i 7+1 idag, ser så mycket fram emot VUL nästa fredag. Mår konstant illa, ska bli skönt att få bekräftat varför på nåt sätt:) B6-vitaminet hjälpte bra på dagen, men nu är det inte kul. Men efter 4 års väntan så känns det dumt att klaga;)

• hanka77
    enilorac81 skrev 2011-11-23 10:43:01 följande:
    Hello! Idag har jag varit hos min gynekolog och fick ÄNTLIGEN se den lilla bönan. Ca 9 mm och ett hjärta, ja nu känns det verkligt! Jag har verkligen något litet som växer i mig. Så himla häftigt. Han sa att jag var i 6+6, vilket är exakt vad jag själv har räknat ut, så då stämmer det. Jag går in i vecka 8 (7+0) imorgon. Nu är det bara att hålla de tummar jag har att det går bra.

Har någon annan fått se sitt lilla frö växa? 
    Åh vad härligt! Grattis!

Jag ska gå på VUL nästa fredag, längtar som bara den! Om jag nu räknar rätt, så kommer jag vara i v9 (8+4) då, idag är det 7+2.

Hoppas att alla andra mår bättre än jag, fick sjukanmäla mig idag, då jag inte kom iväg till jobbet pga kräkningar. Nu mår jag ju bättre, vore skönt bara om den där "dåliga" tiden på morgonen kunde vara lite kortare. Ska testa Postafen (snark, brukar vara bra sömnpiller för flyget) idag, om det inte hjälper får jag ringa vanliga vårdcentralen så kan de hjälpa till med starkare saker:)

Är ändå lite kluven till det där, vill inte hålla på och ta tabletter i tid och otid. Men är det för ett kort tag så är det kanske ok... Bättre att få behålla maten kanske... 
  • hanka77
    stinurt skrev 2011-11-23 11:30:22 följande:

Tyär så verkar det vara missfall här!
    Så otroligt less på det här nu!
    Imorse kom det en stor klump och jag blöder fortfarande... inte så mycket... men tyvär så är det precis lika som vid tidigare missfall...
    Om det störtblöder imorgon/idag så är det definitivt missfall eftersom det var så innan!

Massor med styrkekramar härifrån också !!! 
    Hjärta
  • hanka77
    Tolle83 skrev 2011-11-23 15:28:27 följande:
    Hanka

Har du prövat seaband? Eller va de du som jobba inom sjukvården?
    Ja rekommenderar dom varmt :)
    Japp de är på :) De har funkat fram tills nu. Har också testat pyridoxin, hjälpte på eftermiddagen igår. Fick rådet från mvc att också testa postafen. Funkar inte det heller så kan jag kontakta sjukvården igen för andra tabletter. Just nu är det ok, dåsig såklart av Postafen, men kanske hellre det än illamående :)

Får verkligen hoppas att jag kan hitta en lösning, min väninna har levt med det här i 9 månader!!! Jag fattar inte hur hon stått ut? Men å andra sidan har man ju liksom inget val :) 
  • hanka77

Hej tjejer,

så ledsen för alla som blöder och har det jobbigt! Stora kramar till er!

Själv har jag mått lite bättre idag, har inte kräkts en gång, men då gick jag upp och tog Postafen 4.30 imorse. Kom iväg till jobbet vid 9-tiden... Börjar 8. Har varit hos läkaren idag och fått Lergigan och 25% sjukskrivning. Det är en stor lättnad att inte behöva vara på jobbet så tidigt! Jag är verkligen tacksam för det! Man får lite längre tid på sig på morgonen, och det gör jättestor skillnad! 

• hanka77

Imorgon blir det VUL för mig Skrattande Skulle egentligen inte varit förrän på fredag, men läkaren lämnade återbud. Jag kommer såklart gärna tidigare, synd bara att maken inte kommer kunna vara med, han är inte hemma förrän på torsdag. Jaja huvudsaken är att allt ser bra ut! Ska bli såååå spännande!

Gick in i v9 idag, mår fortfarande rätt uselt, men det var ett tag sedan jag behövde kräkas. Det är skönt! Det är verkligen det värsta som finns! Kanske är tabletterna som hjälper i alla fall.  

• hanka77

Enutavmiljoner: jag är sjukskriven 25% pga illamående. Kommer inte iväg till jobbet alls om jag inte tar det extremt långsamt på morgonen. Har ett kontorsjobb, så senare på dagen går det bättre. Har verkligen hjälpt! Lergigan hjälper sådär... Hoppas du snart mår bättre!

• hanka77

Har också sett den lilla idag, känns som en oerhörd lättnad. Speciellt när de säger att med allra största sannolikhet så blir det en bebis i juli Hjärta det är så häftigt!

Och på torsdag kommer mannen hem, äntligen efter tre veckor!!! Nu är han på väg hemåt!!! 

• hanka77

Hej tjejer,

har också fått må lite bättre den senaste veckan, nu får jag i mig lite mat och kan känna att jag är hungrig och då och då är sugen på nåt sött... Skönt!

Hade en trist upplevelse igår när jag vaknade. Insåg att jag hade börjat blöda (är i v10)... Trodde att allt var över, man är ganska hispig efter 5 ivf-försök.... Tur att sköterskan på vårdupplysningen sa att vi skulle åka in och kolla, för när vi väl fick komma in och titta såg allt bra ut, den lilla krabaten var så fin! Den rörde sig, vinkade med ena armen och vände på sigSkrattande Helt underbart! Första gången som mannen fick se den också, blev nog mer verkligt för honom där och då. Läkaren kunde också se att det fanns mer blodansamlingar i livmodertappen, som kommer komma ut, men det ska inte vara någon fara för fostret. Så det är fortfarande lite mörkt läbbigt blod som kommer ut, men nu tänker jag inte oroa mig! 

Mannen är på den första av två julfester ikväll, blir intressant att se vilket skick han kommer hem i, blir det kanske soffan för honom? Tror inte att jag klarar av öl/sprit lukter, gör jag ju knappt annars Flört

Hoppas att alla får en skön helg!

Svar på tråden Juli bebis 2012