Inlägg från: frånochmeddu |Visa alla inlägg
  • frånochmeddu

Juli bebis 2012

Ny!:) plussade i fredags, första barnet!! Vi är så enormt lyckliga, spända och skräckslagna! BF 16 juli... Kram på er alla!

• frånochmeddu

Bees knees: tarmarna är tydligen svullna hörde jag igår.. Men ja, det gör ju det inte mer mysigt;)

• frånochmeddu

faaan.
    jag har ont i ryggen, växtvärk, ett jävla humör & ett helt sjukt sug efter salta saker- så som tonfisk i olja med thailändsk musselsås?! haha.. Tur att det inte är söta saker iaf, usch.. mår illa bara jag tänker på det.
    På tal om det, trodde att jag hade sluppit illamåendet, icke sa nicke..! here we go....

BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu

Tjejer, vad har ni för cravings?! Jag börjar bli argpåmig själv nu,är konstanthungrig och så jääkla saltsugen!!

BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Sladdis skrev 2011-11-09 12:41:34 följande:
    Jag är också hungrig hela tiden. Måste ha med mig mackor att äta på jobbet på fm fast jag ätit frukost. Har jag aldrig gjort innan. Och så är jag helt såld på apelsinjuice och salt. Härligt att man känner något fast det är så tidigt.Glad
    asså citronloka & tonfisk i olja Hjärta HAHA! Helt sjukt, det är det enda jag tänker på för tusan.. Mannen försöker tvinga i mig kiwi & annat nyttigt som jag kan småäta på,men jag vill har kex & vitlöks-bonjour.. Haha..! Han säger att jag redan gått upp1-2 kg :'( FY!! Hur ska ni göra för att hålla vikten nere?
    Jag ska promenera MINST 45 min/dag i rask takt, har hört att promenader hjälper till så att förlossningen blir lättare också:)
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Lyckliglottad skrev 2011-11-09 12:39:44 följande:
    Mandariner och Choklad är jag tokig i just nu :-P
    vanligtvis ÄLSKAR jag choklad, men konstigt nog är jag inte alls sugen på det nu.. Wierd!
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    tundra skrev 2011-11-09 13:14:48 följande:
    Tokig i grapefruit just nu!
    De blinkade i neon på Ica igår så jag har en hel hög på köksbänken. 
    Haha så knäppt att det kan bli så egentligen.. :p
    MLT skrev 2011-11-09 13:45:49 följande:
    Citron-té, bara måste ha det, tar tom med mig i väskan! Sen är jag väldigt hungrig och sugen på godis och kolhydrater i allmänhet. Ska uppträda i morgon i scenkläder jag la undan för 3-4 veckor sedan och jag är orolig att de kommer sitta supertight i morrn för jag har ätit så onyttigt senaste 1½ veckan :)
    haha.. jag har en kaffetermos & en lokaflaska i väskan.. är också helt galen i citron! hahah, näädå, du får se till att vara "nybajsad" innan, hahah
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 14:13:43 följande:
    Jag fick en ganska liten blödning med klumpar inga smärtor. Började i söndags, v 5+1. Åkte till KK akut på måndagen och blev hemskickad utan undersökning.

Ringde idag och överdrev mina besvär, fick komma in och träffade en mycket mer sympatisk BM.

Det visade sig vara ett tidigt MF.

Nu har vi haft många MF i denna tråd så kvoten borde vara fylld. Lämnar er och önskar er lycka till med era julibebisar
    usch vad tråkigt beklagar!!!
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Bees knees skrev 2011-11-10 17:23:55 följande:
    jag har precis slukat en skinksallad, efteråt så grät jag en skvätt för att det var så gott...wtf?
    HAHAHAHA fy vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg!! Så jävla bra
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Mamma0910 skrev 2011-11-11 20:31:28 följande:
    Hejsan nu hänger jag på i denna tråden tänkte jag. Jag är i v 7 (6+5) och har en son på 24 mån. Jag ringde I måndas och fick tid för inskrivning den 21/11, så nu går jag bara och väntar. Vi blev så glada nu när vi äntligen + och vår son får ett syskon om allt går som det ska. Vi har försökt i 16 mån. Grattis alla andra mammor som +
    Grattis! Inskrivning på min födelsedag minsann & dag!!

IDAG FÖRLOVADE JAG & MANNEN OSS!! han har köpt världens finaste ring från schalins och den är ingraverad och allt!! Hur kan jag vara så lyckligt lottad?! 
    tundra skrev 2011-11-11 20:47:13 följande:
    Grattis Mamma 0910! Underbart med fler söta julibebisar i tråden!

Jag mår fortfarande oförskämt bra - funderar på om jag måste göra ett nytt gravtest. ;-P Lite frussen och trött på kvällen. Det är allt. Peppar peppar.
    Jag mår också liiiite för bra för att inte vara orolig, sjukt ont i bopparna dock. Sen är jag trött som en gamling dessutom..

IDAG FÖRLOVADE JAG & MANNEN OSS!! han har köpt världens finaste ring från schalins och den är ingraverad och allt!! Hur kan jag vara så lyckligt lottad?!  
  • frånochmeddu

TACK SÅ MYCKET ALLA!!! :D hihi

chess07 skrev 2011-11-12 13:21:48 följande:
    Hej alla Goa flickor!
    Jag vill dela med mig av den här länken då pappan i inslaget är en vän till mig... Det ofattbara har hände dem när dem skulle vara som lyckligast... Hjärta

www.dt.se/sport/1.4092893-ett-val-for-livet
     usch, grät helt okontrollerat & var tvungen att länka på facebook, FAN vad livet är orättvist!!!!!!!
    BF 16 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu

Igår fick jag ringa 1177, förklarade om mina symtom som jag känt av. Hon misstänkte havandeskapsförgiftning:s så idag ska jag ringa kk här i stan

• frånochmeddu

var hos BM idag på hälsosamtal, ska dit 22/11 igen, är det inskrivningen då? Jaa, det borde det fan vara..
    Känns bra, har gått upp två kg :S är 170cm och väger nu 60,2kg. HEMSKT!!!
    Ska fan inte äta något onyttigt alls, är livrädd för att bli tjock. Låter hemskt, men ajg är verkligen rädd för det.. Vill gå upp MAX 11kg, alltså 9 till.. Sen får det vara nog.
    Ska motionera och äta supernyttigt. Någon som känner som jag?
    Vi vill göra VUL innan vecka 18, var kan man beställa tid till det??
    Kraaam 

BF 17 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    MIJV skrev 2011-11-14 21:02:39 följande:

hej

vill gärna oxå vara med på fb. hur gör man?

/mijv

me 2!!!
    BF 17 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Soffiie skrev 2011-11-14 21:42:30 följande:
    jag ska till läkaren på mvc nästa vecka och då be om en remiss för tidigt vul.. Det är inte alltid man får det, men jag har fått många missfall både i tidig ochs en graviditet så jag tror inet det blir några problem..
     annars får du gå privat kostar som ett läkarbesök..
    jag var på hälsosamtal förra veckan ska på inskrvnign och blodprovtagning den 29e =)

jag väger redan lite över vad ja borde så jag ska verkligen försöka tänka på vikten inte banta men försöka stå emot godsaker,,

vilken v är du?
    Okok, tack så mkt för info! Får ringa runt imorrn
    Jag är i V. 5 (4+6) idag..
    Dock har mina bröst ökat en kupa redan och jag är svullen som fasen:, helt gasig och annat mysigt själv då? 
    BF 17 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Soffiie skrev 2011-11-14 21:48:15 följande:
    hehe ja det är pinsamt men magen bubblar hela tiden hehe,, jag är i v 6+2 idag.. jag märker inget på brösten bara lite ömma däremot är magen skit svullen ser ut som jag är i 4e månaden eller så
    så jävla surt :( man känner sig lite äcklig..
    Jag bajsar 2-4 ggr/dag :-O urdsäkta min frispråkighet, men så är det.
    Är det verkligen normalt? haha

BF 17 Juli 2o12<3
  • frånochmeddu
    Betingjärp skrev 2011-11-14 21:53:10 följande:
    Måste fråga, är det normalt att tuttarna gör så förbannat ont, särskilt på morgonen när man precis vaknat, skulle kunna dö då.. dom är så spända på morgonen och det gör asont när jag böjer mig ner och så, som att blodet forsar forsar ner i dom och gör dom ännu mer spända?

Fast man vet att det mesta som man känner är normalt så blir man så frågvis när man väl är gravid och det gäller en själv, blir så osäker... samma sak med mina tydliga plus.. hade så svårt att tro det.

Hur länge har man molande i magen, som mensvärk? Är det hela graviditeten?

Minns knappt något alls från min förra graviditet.. Men den var inte alls lik den här iaf... 
    Jaa, eller mina gör också mest ont på morgonen.. Ibland mer i det ena än det andra. :(
    Nää, tror det är under det första taget i graviditeten när livmodern har växtvärk.. Skriv ner alla frågor och ta med till BM
    BF 17 Juli 2o12<3
Svar på tråden Juli bebis 2012