Inlägg från: Beranda |Visa alla inlägg
  • Beranda

Juli bebis 2012

BF 20 Juli här :)
    Är det någon som barnet redan fixerat sig hos? Och som är i runt v. 36 såklart.

Mitt andra barn jag föder men all känns väldigt nytt, så känner mig väldigt okunnig och lite orolig inför förlossningen. Men det kanske är normalt. 

• Beranda

Grattis "LitenR"!

Tack för svaret, är nu mindre orolig över fixeringen.

Men det där med "ilningar" 
    Jag har ibland hemskt ont i magen, nertill. Speciellt när jag går så känns det som att magen ska falla ner i backen. Och just vid kissblåsan så känns det som att det nyper tag i någon sträng där inne så det gör så attans ont. Jag går upp mitt i nätterna och kissar. Och sent på kvällarna innan jag lägger mig så det ska göra mindre ont när jag väl måste gå.

Jag brukar cykla dit jag ska, då sambon min ligger ute på jobb och inte är hemma på vardagarna) och det brukar gå bra, men ibland känns det som att jag ska föda rakt på cykel sadeln :) 

Och sura uppsötningar, halsbränna och hemsk smärta i bröstet. Någon mer som har så och har en lösning på lindring? Vad gör ni om dagarna?

Jag har gått hemma sedan april.

• Beranda

Jag har skrivit en lista på saker som behövs hemma när bebisen kommer. Och på samma lista så har jag skrivit ner det nödvändigaste till BB-väskan.

Har den på kylskåpet och prickar för det som vi inhandlat.

Funderar på att små packa den lite och hoppas på att det inte bli kalabalik när det väl är dags :)
    Min sambo har semester veckan bebisen är beräknad så det känns skönt.

Annars hade jag fått ringa runt till vänner och bekanta och förvarna och om det går bra att man kanske slår en pling och vill ha skjuss in till BB :)

• Beranda

enilorac81.

Hoppas det går bra. Jag vet vad du gå igenom, jag blev igångsatt pga. vattengång med min dotter.
    På mig så gick vattnet en tisdag och dom satte igång mig på fredag morgon (samma vecka) .

Men det gick väldigt bra för mig. Tog lite tid men det var inget jag led utav, min dotter kom kl: 00.09 på lördagen.  

• Beranda

Wijkstrom!

Visste inte ens att det fanns tabletter man kunde få ta Förvånad
    Min BM hade inga tips till mig alls om halsbrännan. Och jag har haft hemsk bränna ibland.

Senast så höll den i från klockan 17 till sent på kvällen. Hade även smärta i bröstet- Olidligt var det.

Men vattenmelon har jag vräkt i mig (då jag älskar det) så det kanske är därför nu som jag inte kännt av någon halsbränna på en tid nu Skrattande 

Måste köpa mer melon. 

• Beranda

Det där med vatten och bikarbonat... nja. Lovar att prova det när jag har som värst ont Tungan ute
    Men nu när jag sluppit halsbrännan och det där (peppar peppar) så håller jag mig till vatten melonen.

Tycker att det är sån "myt" om det här gällande mat frossa. Alltså att man blir extra sugen på konstiga saker.
    Någon som blivit det?

Tycker inte frukt är någe konstigt men faktiskt så har melon och liknande frukter varit mitt sug. OCH vatten. Ska notera att jag aldrig varit någon hejjare på att dricka vatten. Men varje gång jag är gravid (ja det här är min andra graviditet) så har jag blivit en riktig vatten slukerska.

Jag fick veta av min BM att man nu får åka hem redan efter 6 timmar. Första gången när jag fick min dotter så låg jag kvar i 4 dagar. Det var skönt dom två första. Men sen ville jag bara hem. Var riktigt jobbigt att behöva stanna där för att man var tvungen.

Jag hade problem med amningen därav varför dom ville ha kvar mig, och det var j skönt att kunna stanna och slappna av (jag hade eget rum också) så man kunde sen åka hem och amningen var okej.

Sen har jag en udda blodgrupp så dom var tvungna att kolla min dotter för gulsot. Men allt var bra och jag fick åka hem sen då efter 4 dagar.

• Beranda

down under!

Du ligger alltså över den övre kurvan. Jag må vara knäpp men jag vet faktiskt inte vad den där kurvan egentligen är till för?

Jag ligger på mitten kurvan och det gjorde jag med min första dotter också.
    Vad betyder det om man ligger över eller under? 

• Beranda

Tack, ja det var en bra förklaring. Då vet jag vad den betyder Glad
    Min dotter vägde ynka 2910 . Och jag låg på mitten kurvan, hoppas att den här lille plutten i magen
    inte väger så mycket mer. Men det tror jag inte att han gör.

Jag har gått upp 8-9 kg . Och med min dotter gick jag upp bara 8 kg.

"En liten"
    Led verkligen med dig i det du skrev om din man. Förstår att du blev mycket upprörd.

Min karl jobbar i stockholm. (det är två mil hemifrån) Nu har ju han tagit semester veckan pluttis är beräknad så jag är rätt lugn. Annars om bebisen vill komma ut vid tillfälle då han jobbar, ja då blir det ju att jag får ringa släktningar och nära att köra in mig till BB och ringa min sambo såklart först och meddela honom :)
    Vilketsom så är jag inte orolig över att han ska missa när vårat barn föds.

Men jag tror att karlar (hur trötta dom än är) så är dom nog med till 200% . Min kan vara lite hyper ibland när det gäller att ha kontroll , men jag hoppas att han är lugn och sansad när det väl är dags :)

• Beranda

enilorac81!

Ja jag blev igångsatt med min dotter. Vattnet gick en tisdag, men totalt utan värkar. Så max 72 timmar sa dom att vi skulle vänta innan igångsättningen. 

Utan värkar så fick dom sätta igång mig fredagen därpå på förmiddagen. Gick rätt bra. Låg mest i sängen i början men senare så tvingade dom upp mig så jag fick gå marathon i korridoren och höra på andra som gapa och skrek när dom födde sina barn. Haha ingen vidare upplevelse :)

Var ju kopplad till en apparat, där kunde pappan se när mina värkar kom. Jag kunde inte se då den var liksom bredvid mig på väggen. Så varje gång mätaren gick upp så sa pappan " nu kommer det göra ont" sen några sekunder senare kände jag värken och knep ihop munnen så jag säkert såg ut som en tomat.

Tog epidral i ryggen (om den nu hette så) och den hjälpte väl bara 4-5 värkar då dom bara kunde dosera 1 gång varje timma. Men sen så gick allt på räls. Kommer inte ihåg exakt hur lång tid jag låg och pinades men jag vet att efter förlossningen så mådde jag prima och ville hem. 

Det jobbigaste var väl när jag var tvungen att gå upp och röra mig, för värkarna kom ju då också. Det är äl så när man sätts igång. Framtvingar värkar .. ja det är ju såklart. Men ja, för mig gick det mycket bra.

Kan inte minnas något som jag var missnöjd med.

Hoppas verkligen det kommer gå bra för er :) 

Blir du också igångsatt för vattengång?

Det är ju lite spännande ialf. att bli igångsatt, för då vet man vilken dag det ska sättas igång. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara för andra som tex. går över tiden =/

Min dotter var beräknad den 29.e oktober men hon kom 27.e . Så jag blev igångsatt innan beräknad förlossning :) 

Svar på tråden Juli bebis 2012