Inlägg från: Engla80 |Visa alla inlägg
  • Engla80

Juli bebis 2012

Hej! Får man haka på här inne? Är gravid med 2a barnet med BF den 13 juli på min och makens 5åriga bröllopsdag :)  Tror väl inte så mycke på att den kommeer den dagen men känns ändå lite kul!

Ska försöka läsa in mig i tråden lite.

TimRasmus; Beklagar :(

• Engla80

När jag väntade vår dotter så hade jag typ inga känningar förutom ömma bröst och trötthet! Nu mår jag lite illa nästan hela tiden men mest när jag är hungrig och jag är SJUKT irriterad av ingen anledning... Känns konstigt att det är så olikt från förra gången, hade lite räknat med att må lika bra som sist... SkämsTungan ute

På fredag ska jag på inskrivning och får väl då en tid till VUL hoppas jag. Vill gärna göra ett och se att det som ska ticka verkligen tickar.  

mathilde & Ms Sunshine; Tydligen är allt normalt när det kommer till en graviditet. Alla känningar eller inga känningar är individuellt och från dag till dag och så länge man inte har super ont är allt som det ska enligt min BM. 

bevingad: Inget kul... Skönt att du har en underbar sambo!

• Engla80

Roligt att det trillar in fler nya Skrattande Grattis!

Många som mår illa... Uch... Hoppas det reder sig för er snart!

Idag har jag varit i någon halv dvala hela dagen. Är sååååå trött, frusen, mår lite illa konstant, känner hur tålamodet tryter och irritationen kryper på konstant ... Obestämd  Inte alls som när jag väntade dottern då jag visst va trött men i övrigt mådde jag tippen toppen! Konstigt att det kan va så olika?? Kan det bero på att jag väntade en tjej sist och nu kanske det är en kille...hm... nä, dom hormonerna borde inte ha börjat spela än!

• Engla80

Vårt sexliv är nog ganska så mycke som innan... Blir dock mer konsentrerat till helgen då tröttheten gör att jag "råkar" somna ibland när jag nattar vår dotter Tungan ute hahaha...

Mina bröst ömmar och har blivit fylligare men inte större tack o lov! Har märkt att tugga tuggumi hjälper mig mot det lilla illamående jag har *tumme upp* Livmodern känns fortfarande "svullen" och humöret är tja... svängigt minst sagt Oskyldig 

Ska på inskrivning på fredag och hoppas då jag kan få tid till ett VUL. Hade varit skönt att få det innan jul så man vet att allt är ok och verkligen kan hänge sig jul glädjen och jul ledigheten.

• Engla80

Beklagar ma86 och er andra som fått MF... Gråter Håller tummarna för att allt går som det ska nästa gång!!

Vi har också redan berättat för närmaste familj och vänner! Alla vet att vi har försökt ett tag så nu när jag inte driker och har slutat röka så  förstod ju alla ändå... Vi gjorde inget speciellt utan sa det bara rakt ut! När min syster väntade sin kille så gjorde hon en lite söt sak, hon sa till sitt blivande barns kusin som då va typ 3-4år att hon hade en bebis i magen och att kusinen skulle berätta det för farmor vilket hon gjorde Glad

Jag mår som innan. Känner mig svullen om livmodern och mår lite illa när jag är hungrig men annars okej. Humöret hoppar upp och ner och jag är mer lätt irriterad än vanligt...

Imorgon är det inskrivning och jag hoppas på ett UL innan jul. Hade varit skönt att få kollat så allt är okej och att man är så långt som man tror.

• Engla80

Va på inskrivning igår och tog alla prover. Ska dit det 27 och få svar samt hämta min journal för att ha den med mig när jag ska på UL i typ februari. Så that is it... inga möten inga kontroller eller nått förän efter rutin UL i v 18 Förvånad Känner mig lite övergiven... Någon VUL erbjuder dom inte längre heller så vill man ha det får man boka privat och det kostar 1000,- Känns inte lägligt att bekosta det nu till jul Rynkar på näsan

Så nu är det väl bara till att vänta och hoppas... Är i v 8 så det är ju "bara" 10 veckor till UL men det känns som en evighet att vänta för att få reda på att allt är ok!! 

• Engla80
    Angeliic skrev 2011-11-26 17:51:09 följande:
    Ja det är helt galet vad länge man får vänta tycker jag. Lite därför jag gör ett kubtest Dels för att få veta att allt är bra, men också såklart att få en den lille lite tidigare Så antar att jag ska på UL första veckan i januari - är du runt vecka 12. Var i vecka 12+5 med min flicka. 
    Hade också kunnat tänka mig ett KUB men det erbjuder dom på min klinik inte heller eftersom jag bara är 31 och gränsen går vid 33... Obestämd  Så jag får allt hoppas att kroppen sänder riktiga signaler och inte spökar! Och så länge jag inte får ont och blöder så borde det ju inte va nått problem men ja... hade varit skönt att få en bekräftelse på att hjärtat tickar. Har en angelsound sen jag väntade dottern som jag funderar på att plocka fram Skäms Står att den inte fungerar innan tidigast v 12 men kan ju va värt ett försök... hahaha... Man blir allt lite pshyco i dessa tider!
  • Engla80
    Dröm 85 skrev 2011-11-27 08:34:53 följande:
    Jag får tyvärr hoppa av..det som inte fick hända hände.. Fick ont igår åkte i och då var vebisen utanför livmodern.. Detta är det jobbigaste man får gå igenom det är efter operationen.. Igår var man under morfin och narkos så nu kommer chocken av vad som har hänt..lycka till till er alla andra håller tummarna kram
    Beklagar djupt och håller tummarna för att lyckan kommer snart igen och då bestående!!  
  • Engla80

Är så avis på alla er som fått ett UL eller VUL redan... Jag vill också ha ett men närmaste privata klinik som utför det tar 1000,- för det och nu i juletider så känns inte det priset aktuellt! *suck* så det är väl bara till att vänta och hoppas på det bästa Obestämd

Jag är "bara" i v 8 men har redan fått börja knäppa upp byxorna när jag sätter mig ner... Känns märkligt då jag inte började med det förän v 15-17 sist. Jag visste att man kan bli större andra gången men hur stor kommer jag bli om det fortsätter så här...?

Fler som börjat knäppa upp byxorna, kör med gummiband eller rent av redan börjat med mamma kläder?

Önskar tiden kunde ta ett skutt fram till typ mars-april... Då man ser gravid ut och man kan börja känna babyn Skrattande LÄNGTAR...

• Engla80

Åh så roligt med alla VUL som är så possitiva!! Skrattande 

Önskar att jag själv också kunde göra ett men nu är det som det är så jag får allt vänta tills den 13/2 då jag fått en tid till rutin UL. Känns som en evighet tills dess men tiden springer väl bara förbi nu i jul så kanske kommer det inte kännas så långt... Nu tänker jag possitiva tankar och håller tummarna fram tills dess!!

hanka77, efter 3 veckor har man lite kram abstinens! Förstår att du längtar och med ett så possitivt meddelande i bagaget måste livet stråla just nu Hjärta

Ms Sunshine85: Förstår din oro... Finns det ingen chans till VUL utan ljug? Tycker med ditt bagage så borde BM bevilja ett VUL.  

Svar på tråden Juli bebis 2012