Inlägg från: Charlottetott |Visa alla inlägg
  • Charlottetott

Juli bebis 2012

Hej, här är en till som väntar andra barnet 12 juli. Varit på RUL.. hon tyckte de såg ut som en flicka men var inte säker eftresom fötter och navelsträng låg i mellan, Men de var hjärtformat, dvs två bullar man såg.... :) Så får se va de blir.. 

Har också ont i kroppen, dock pga av en sjukdom jag har som gör att de blir värre under grav.. så har ont i krappen och helt plötsligt är de pest o pina o jobba. Men vill jobba så mkt som möjligt för att hinna höja min SGI. plus att tiden går snabbare då.

En liten bild från RUL

• Charlottetott
    EllaBella02 skrev 2012-02-22 14:53:05 följande:
    En fråga... hur många av er har lagt ut på Facebook att ni väntar barn? Jag är kluven.. känner att jag vill ha det lite privat på något sätt, men jag är ju sjukt glad över det och vill egentligen att ALLA ska veta.... har börjat skriva status flera gånger, men sedan inte sparat det... : )

En tjej på jobbet ska ha någon månad efter och hon la ut på Fejjan idag.... då vart jag ännu mer sugen.. men ändå så känns det som jag inte vill hänga ut det när det väl kommer till kritan... Fattar inte varför jag är så kluven... : )  
    Jag la ut på facebook efter UL i vecka 19

därimot hade någon redan skrivit till mig veckan innan på facebook o avslöjat de för några:P 
  • Charlottetott

Jag tänkte ordna en BF Lista med folks bloggar på min blogg, vill ni va med?

Kan ni inte skriva ert namn, er blogg och när de är BF :) gör en lista, så jag inte missar någon:D' 

• Charlottetott
    Maryveken skrev 2012-02-24 19:00:13 följande:
    Charlottetott - Vilken bra ide! 
    Ska vi posta det här? 

Marie W, BF 17(9) Juli, 
    niomanadersvantan.com  

Typ så?

Någon som har ett bra tips på sköna stödstrumpor?
    Jag tycker mig behöva det.. Haha :) 
    Idag var jag och köpte på Lindex men de var ju typ nylonstrumpor?
    Är de så de ser ut? 
    Ja men precis, kommer ihåg en tjej som gjorde samma med BF lista och bloggar när jag vänta min son. Var populärt=)

Fyller på med mig själv också då så får ni som ska göra RUL snart fylla på sen

Marie W, BF 17(9) Juli, 
    niomanadersvantan.com  

Charlotte.S BF 12 Juli
    charlottestenberg.se

• Charlottetott
    Sladdis skrev 2012-02-28 11:56:32 följande:
    Vi har också bestämt namn. Pojken kommer att heta Kian. Vet inte varför jag fastnade för det men jag blir inte av med det. hihi. Det tog dock ett tag att övertala mannen om att det är ett ok namn. Flört

Min graviditet är inte snäll, men det var inte de två andra heller. Mår fortfarande illa nu i v. 21 och fogarna gör ont till och från. Inatt kunde jag knappt sova så ont det gjorde men ibland är det ok. Längtar till juli.Hjärta
    Hihi va kul, jag har en pojk på två som heter Kian. Inte ofta man ser de:D
  • Charlottetott
    vermilion skrev 2012-02-28 12:03:19 följande:
    Kian är fint, hmm var har jag hört det förut? Engelskt eller? Jag älskar ett franskt namn på en pojke, Aurlien, men nu får vi en flicka och sen passar det inte med våra andra ungar direkt.
    Kian är förövrigt Irländskt ;)
  • Charlottetott
    Sladdis skrev 2012-02-29 06:40:10 följande:
    Charlottetott: vad kul att din son heter Kian. :) Kul med lite ovanliga namn. Fastnade för det första gången jag hörde det.
    Jaa, vi hade verkligen inga pojknamn alls men så läste jag en tråd om Linda rosing som döpt sin son till kean, och där kom stavningen Kian upp. Nämde de för mannen och sen när de blev enpojk och dom fråga va deskulle bli så kändes de rätt självklart med Kian eftersom vi inte hade något annat vi gillat båda två. 

• Charlottetott
    vermilion skrev 2012-03-01 09:51:45 följande:
    Bläää min katt är dålig. Hon har problem med njurarna, vanligt bland äldre katter. Men nu vägrar hon äta och man känner benen på henne när man klappar henne. Ska åka in med henne i em och kolla henne, tror ju knappast jag får med henne hem igen. 13 år har jag haft henne. Usch! Och stackars min son kommer bli förstörd.
    Min katt råkade ut för fettlever och slutade då äta.. Efter sondmatning och en hel dröd med medecin (och 12 000 kr senare) så var r faktiskr vandlig hederlig kortison som gjorde han frisk. Och då hade vetrinären sagt att de finns nog inget mer att göra än låta han somna in. Men kortisonen va sista försöker och de funkade. 

Nu var han itne så gamal, han är väl 8 eller nått.. Men dom sa till mig att slutar katter äta så blir de en ond spiral och dom slutar känna hunger och börjar därför sällan äta själva igen och svälter sig till döds/får földsjukdomar av svält svs njuarar lever mm.

• Charlottetott
    AKT83 skrev 2012-03-03 13:23:22 följande:
    Hur tänker ni kring vagn? Vi har ju två från sonen men nu är jag väldigt sugen på en ny. Kikat lite på Teutonia cosmo men den blir så lång ihopfällbar och vi har liten bil.
    Jag tittar mest på sittdelen på vagn. Sonen ville sitta upp efter 3-4 månader så största delen lägger jag absolut på sittdelen. Viktigt om dom vill sitta tiidigt är att h*n kan vara vänd emot mig tycker jag. Sen vill jag gärna ha en trehjuling med luftdäck då minskar ju antalet vagnar reeeeejält.
Svar på tråden Juli bebis 2012