Inlägg från: vermilion |Visa alla inlägg
  • vermilion

Juli bebis 2012

Hoppar in här med... väntar 3:e barnet den 19 juli.

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • vermilion

En annan har högt blodtryck istället, 150/100 sist. Obestämd Måste få bukt på det...

Har gjort FVP nu, nu ska man gå och vänta på svar. Jobbigt! Dom sa att svaret kunde komma redan på fredag eller måndag. Men vad hemskt om det visar kromosomfel, usch vill knappt tänka på det.

• vermilion
    Hera78 skrev 2012-02-01 12:47:44 följande:
    Jag vill inte på något sätt döma eller klanka på dig, men vad är det som är så hemskt för dig/er?
    Ingen fara, dock så vill jag inte gå in på det. Lite för privat just nu..
    Men alla hoppas nog på ett barn utan kromosomfel, även om det kanske inte spelar så stor roll för en del.
  • vermilion
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-01 15:20:30 följande:
    Åh, dessa dagar av väntan är det värsta!! Jag håller tummarna för att beskedet är positivt!
    För mig kom beskedet tidigare än jag vågat hoppas på.
    I vissa landsting kan man även ringa och fråga då postgången kan vara lååååångsam.
    Jag gjorde FVP i måndags och det skulle ta max en vecka, mycket kortare tid än jag trodde. Gjorde du fullständig eller enkel? Vet inte vad det kallades men nåt liknande.
  • vermilion
    MissMurrig skrev 2012-02-05 19:24:49 följande:
    Gick in i v.19 igår. Men det snittar ju på 2kg/månad... Lite för mycket enligt mig, efterosm man brukar fläska på sig mest på slutet!

Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
    Vad jobbigt. Förstår precis hur du känner dig. Avlivade min älskade kisse för snart 9 år sen och jag känner fortfarande en sån stor sorg när jag tänker på henne, hon var min bebis.
  • vermilion

Sitter här och väntar på posten som ALDRIG kommer nån gång! Svaret från FVP. Enda positiva är ju att ingen har ringt heller så det kanske tyder på att bebisen är frisk.

• vermilion
    Trolla75 skrev 2012-02-06 12:52:14 följande:
    Åhh jobbig väntan!!! Håller tummarna!
    Tack.. Det kom inget idag heller. Skulle komma i fredags eller idag. Jag vill bara ringa runt och fråga nu men det kanske är lite fånigt, vet inte ens var jag skulle ringa i så fall.
  • vermilion
    Trolla75 skrev 2012-02-06 13:06:33 följande:
    vermilion- Men om det skulle kommit i fredags, så borde du ju kunna ringa tycker man! Ring till avd. där du tog provet så får de hänvisa dig till rätt personal.
    Tog provet på förlossningen och dom skickar det vidare till nåt labb i Uppsala så.. Jag hoppas det kommer imorgon annars ringer jag och tjatar.
  • vermilion
    En liten skrev 2012-02-07 11:20:06 följande:
    Nu kommer pinsamma detaljer men jag måste fråga:
    Jag har ett pinsamt problem, jag kan inte hålla tätt.... Jag är iof väldigt förkyld och hostar mycket just nu men när jag hostar kommer det i trosan.... jag kniper och kniper och kniper men det verkar inte hjälpa. Även om jag precis har varit på toaletten så kommer det i alla fall. Jag kan inte minnas att jag hade liknande förra gången iof hade jag ordentliga flytningar men inte kan jag minnas att det rann så här!

Är det någon annan som har det liknande? Om inte så ska jag ta kontakt med min doktor för att kolla att det inte är något annat fel...
    Har två barn sen tidigare och det är samma här när jag är sjuk, nyser eller hostar jag när jag sitter ner så kommer det en skvätt. Har väl knipit för lite efter barnen kanske, jag vet inte. Men iaf så lägger jag mig ner och kniper ihop benen om jag ska hosta eller nysa, så då ordnar det sig ändå. Haha, hmmm ja men så är det iaf.
  • vermilion

Fick svar idag från FVP, allt ser bra ut så nu är jag glad Nu har jag "bara" graviditetsdiabetesen att stressa över..
    Trodde man skulle få reda på könet också men det står inget om det på pappret så jag hade väl fel.

Svar på tråden Juli bebis 2012