• Hera78

Juli bebis 2012

Men hej, här platsar jag in  

Plussade i fredags efter vårt första IVF-försök, vi har försökt få barn till och från i 4 år och nu verkar det som att vår tur äntligen kommit. Vi håller tummarna för att det ska gå vägen, det är ju så himla tidigt än, är bara i vecka 4+4!

Kort om mig/oss, jag är 33 och min man 36, vi bor i Sörmland med en galen katt (min avatar) men alltså inga barn än. Nu fullkomligt dränker jag mig i allt som har med graviditet och barn att göra, det ska bli så fruktansvärt fantastiskt underbart att äntligen få bli föräldrar  

• Hera78

Tack snälla ni  

Ska försöka läsa ikapp tråden men då har jag nog att göra ett tag...  

• Hera78

Usch vad tråkigt att läsa om att så många fått blödningar/missfall. Jag skickar styrkekramar till er med förhoppning att det snart blir er tur! {#emotions_dlg.flower}

• Hera78
    Blåklockan79 skrev 2011-12-11 14:02:26 följande:
    Jag drömmer inte mardrömmar utan sexdrömmar. Helt galet då jag inte har någon sexlust i vaket tillstånd.Inte jättäofta men någon gång i veckan iaf. Annars brukar jag aldrig komma ihåg vad jag drömmer. Nu kan jag vakna jättesexsugen, men innan jag vaknat till tillräckligt för att orka göra något åt saken så har lusten bytts ut mot att jag bara vill somna om igen
    Hahaha vad roligt, jag har exakt likadant! Funderade senast imorse på varför i hela fridens namn jag drömmer så mycket sexdrömmar, hör det ihop med graviditeten?!
  • Hera78

Ntme: jag är i vecka 9+4 idag och har inte haft mer symptom än ytterst lite molvärk de senaste 4 veckorna vilket såklart oroat mig enormt.

Men vi var på VUL i torsdags eftersom jag blivit gravid genom IVF och vårt lilla mirakel sprattlade och hade det bra. Så bara för att du inte längre har symptom ska du inte oroa dig, det verkar väldigt, väldigt vanligt att symptomen kommer och går

• Hera78

Tycker det är lite tråkigt om Fb-gruppen tar över och den här gruppen dör ut...

• Hera78

Vicky: Vet inte om du vet det, men eftersom du genomgått IVF kommer dina blodvärden på kub sänka siffrorna rejält och därför är det inte helt pålitligt. Tyvärr verkar långt ifrån alla BM känna till det här, men prata med henne och se om du hittar mer information, sitter på iphone nu och kan inte länka

• Hera78

Mitt inlägg var såklart till dig Vicki123 och inte Vicky som jag skrev, sorry

• Hera78

Vicki123: Det är supermärkligt att inte fler BM verkar känna till det här så det är bra att du nu är informerad

Nä, vi har inte gjort kub än och jag vet faktiskt inte om vi ska göra det heller. Jag blir 34 om två månader men BM sa inget om det sist vi sågs, har inskrivning på torsdag så får ta det med henne då. Hur sent kan man göra kub?

• Hera78

Vicki123: har ni bestämt er för att avbryta om det är hög risk? Då är det ju ännu viktigare att gå vidare med fler tester eftersom det kan vara missvisande. Jag vill inte måla fan på väggen men tänk om det inte tar sig vid nästa IVF? Om det här är enda chansen.

Det är nämligen så jag tänker, vi har försökt få barn i 4 år utan att lyckas och nu verkar det funka på vårt första IVF, men det betyder ju inte att det går lika lätt nästa gång och då skulle jag må fruktansvärt över att ha avbrutit den här graviditeten.

Jag säger absolut inte att ni inte ska avbryta om det är så ni känner, ni gör givetvis det som känns bäst för er, så jag hoppas att du förstår att jag inte ifrågasätter ert val, jag säger bara hur jag tänker.

Svar på tråden Juli bebis 2012