Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Hej. Finns det plats för en till i tråden ??? Väntar mitt tredje barn den 16 juli. Har en 6 åring och en 9 åring. Vore kul att ha några att följas åt med den sista trimestern ð???

• anjiali

Kämpar också med vikten. För tre veckor sedan hade jag gått upp 11 sen inskrivningen. Är i vecka 28 nu. Gått upp närmare 30 med de andra barnen, men jag får mycket vätska när jag är gravid. Tror jag la på mig två kilo i veckan i slutet. Hoppas inte det blir så denna gången. Hört att man skall dricka mycket vatten för att inte samla vatten i kroppen. Låter knasigt men jag testar

• anjiali

Tack för välkomnandet .

Namn !!! Ja det är inte lätt. Mina tjejer heter Anjelina och Alicia men jag brukar blanda ihop deras namn så det blir Anjelisia :D. Vi vill inte ha ett namn till på A. Kommer aldrig att säga rätt då. Vi funderar på Milhea. Fått lite olika reaktioner på det namnet.

• anjiali

Snoffsan 08. Min mamma hade mycket bekymmer med leder och vätska och fick rådet att äta vegetariskt. Det hjälpte henne. Detta var visserligen 88 så inget vetenskapligt alls. Men kanske finns det något man kan göra med kost eller så. Hör med dietist eller bm. Låter jobbigt för dig. Styrke kram

• anjiali

Har ett riktigt skit humör idag :-/. Trött som bara den och stått ute i regnet för att göra brandövning idag på jobbet på övertid. Men nu kan det bara bli bättre (humöret) det är ju trots allt fredag :D

• anjiali

Snoffsan, Alla behöver en kram ibland .

Nilepile, Vad skönt att du fått svar. Jag får vänta minst ett par veckor till innan jag får veta och blir det beviljat så jobbar jag fram till 16 maj så det är inte så lång tid. Men det är segt att inte veta.

Idag blir det egentlig. Skall till Götet och kolla barnkläder med en kompis som också väntar bebis och fika blir det nog med. Sen middag med andra vänner :D. Skall bli så skönt att komma hemifrån utan barn. Har varit här hemma sen jul och kurerar alla möjliga sjukdomar vi har haft.

Ha en fin fin lördag.

• anjiali
    SaJo81 skrev 2012-04-23 05:14:29 följande:
    Usch då! Ska strax åka till jobbet nu och känner att jag nog "boade" lite för hårt igår...städa, tvätta, rensa och byta sängkläder var visst mer än min kropp ville vara med på för nu är jag verkligen trött och dessutom har jag riktigt ont i ischias:(

Är det förresten någon mer än jag som får helt galna svettningar? Känner mig som en "klimakteriekossa" varje natt och flera gånger per dag så färjat svettattacker....fy vad det inte är trevligt....
    Jo tack !!! Svettas det gör jag men mest på jobbet under min skyddsmundering. När jag tar av mig rock, handskar och munskydd har jag tjusiga svett fläckar på ryggen och under armar och bröst.Svettas på överläppen under munskyddet Flört

Försäkringskassan .....säger bara det. Känns som en heltid med alla papper som skall fixas. Nu krånglar det med min SGI så jag måste ringa lön igen och fylla i mera papper. Har bytt klinik och utbildat mig under det senaste året och varit tjänstledigt vilket ställer till det. Handläggaren nämnde att jag kunde förlorat min SGI unnder studierna om jag inte haft studielån, vilket jag inte haft. Har fått utbildningsbidarg från jobbet.
    Tänk om jag inte har kvar min SGI för att jag höjt  min kompetens !!!!!!! Låter ju helt vansinnigt och fruktansvärt otäckt. Ghhhaaaa !!!!! Panik !!!! Så skall man vänta i mpnaden lång innan man får veta med magont Obestämd
  • anjiali

En gnäll tråd om fk skulle jag lätt haka på under de här veckorna. Tycker inte om alla dessa papper!

70% av graviditet gjord 83 dagar kvar tjohoo vad bra. Börjar att få en del sammandragningar. Skall försöka att stanna upp och träna på att slappna av när dom kommer.

• anjiali

Anatomi och fysiologi är så roligt !!! Har nyligen läst om smärta/nervsystemet. Jätte spännande men inte helt enkelt

Svar på tråden Juli bebis 2012