• haanaa

Juli bebis 2012

Hejsan. jag har bf 12e juli. alltså i vecka 35 nu. Tänkte fråga om någon har haft väldigt ont runt venusberget? Vaknade inatt med stark molande värk i venusberget och starka ilningar neråt som sedan försvann efter 2 timmar. Någon som haft liknande.

• haanaa

30 dagar kvar idag :) Kom hem från bm efter en extrakoll över sf måttet och blodtrycket. 1 cm på 4 veckor har sf måttet vuxit. Och den lilla rackaren har vänt på sig så nu ligger hon med huvudet uppåt, hon som legat så fint sedan vecka 30. Får hoppas hon vänder på sig inom en vecka då jag har en extra kontroll för hennes ställning.

• haanaa
    Ålder: 21 år
    Tillsammans med pappan till barnet? ja! 3 år.
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:   jobbar som undersköterska.
    Bor: I vårat fina hus på landet utanför norrköping.
    Barn sedan tidigare: Nej, detta blir första.
    Drömmer om: Flytta till en gård så småningom och skaffa mig nya hästar.
    Intressen: Hemmet, rida och ta hand om mina djur.
  • haanaa

Dagens kontroll hos BM resulterade inte så bra.
    SF mått 31 (vecka 36+4) samma mått i 4 veckor och hon ligger även i sätesbjudning tyvärr.
    Så nu vill vi att det ska bli torsdag så vi får göra TUL och även ett vändningsförsök om lillan klarar av det.
    Suck jobbigt att känna sig hjälplös och orolig.

• haanaa

Hej:) efter tul torsdagen 21/6 fick vi beskedet att våran tös var -55% tillväxthämmad, hon hade knappt något fostervatten och låg i säte. Efter 6 veckor fick jag tid för tul och då hade jag sagt att jag känt att nått inte stämmde och magen hade inte växt nått. Blev akut snittad på midsommarafton 22/6. Då sågs det att moderkakan slutat växa den vägde endast 270gram men inte en läkare kunde säga varför för den var så fin så. Men ut kom en liten liten Alice med sina 42cm och 1550 gram. Vecka 37+0. Hon är jätte stark och mår superbra, nu ska vi bara kämpa med hennes vikt:)

• haanaa