• Libe

Juli bebis 2012

Nu hoppar jag in här, är i vecka 17 (16+0) :)

• Libe

Nu har jag läst i tystnad väldans länge. Har BF den 17 Juli och går hemma med gravidpenning sedan 18 Maj. Börjar bli vansinnigt rastlös så joinar gärna er och skriver av mig istället. Bor i Norrtälje :)

• Libe

"han är bara naiv men inte dum eller elak." Ska nog ta till mig det där, ligger väldigt mycket i det ;)

• Libe
    millifjor skrev 2012-05-30 16:41:11 följande:
    Välkommen! bor också i norrtälje så vi kanske hamnar i samma föräldragrupp då!  har Bf 21 juli

Tack :) jasså, vi ska ha första tillfället den 11e tror jag, en måndag! Är det första barnet?
  • Libe
    EllaBella02 skrev 2012-05-30 16:42:41 följande:
    Hämtade babyboxen idag på Babyproffsen och blev jättebesviken. Men men...... Det är ju ändå gratisprodukter så man ska väl inte räkna med någonting såklart men ändå, fick ju Pampers igår och den var ju jättebra. :) Köpte även rullgardiner, draperityg, och upphängning till draperiet idag. Jag tycker att sista veckan har det verkligen bara slagit till, man orkar ingenting, magen spänner som fasiken och jag trodde aldrig jag skulle säga det men det är jobbigt att gå och shoppa : ) Jag får numera ta en butik per gång typ : )

Nyfiken i en strut, vad fick man i babyboxen. :)
  • Libe

Jag har fått svaret av min bm att det kan kännas som ilningar när bebis fixerar sig och lägger sig nedåt.. Typ :)

haanaa skrev 2012-06-04 14:22:47 följande:
    Hejsan. jag har bf 12e juli. alltså i vecka 35 nu. Tänkte fråga om någon har haft väldigt ont runt venusberget? Vaknade inatt med stark molande värk i venusberget och starka ilningar neråt som sedan försvann efter 2 timmar. Någon som haft liknande.

• Libe

Försökt läsa igenom det mesta :) såg att nån nämnde hicka lite överallt. Jag känner hicka i höjd med naveln idag och sist hos bm sa hon att huvudet var nedåt och bara ruckbart inte rörligt. Hur i Alsin dar ligger liten? Kan hon ha flyttat sig tro?

• Libe

Har inte varit aktiv på skrivfronten alls, men läser varje dag. Har lite egna funderingar men ingen i "samma sits" att fråga. Vi fick en Mollie 26/7 allt gick väl bra för utom invärtes stygn, flertal och flertal yttre - hur många det nu är. :/ ni som sytt? Hur länge har no haft ont? Börjar undra om något är galet eftersom det fortf gör ont :/

Sen en bebis fråga, hon har inte bajsat på - är inne på fjärde dagen nu. Och jag tycker hon gnäller ner och mer över magen och bara pruttar och pruttar. Hon får moniform, men hur länge är egentligen vanligt att dom inte bajsar?

• Libe

Ja, den Mollie kom med handen vid ansiktet också men har till större delen stygn i mellangården. Tycker stygnen och krånglande amning har varit fan så mycket värre än förlossningen :/

Ok - har ku läst att dom i te kan bli förstoppade när man ammar.. I början basade hon konstant känns det som. Men har inte gått upp som hon ska så vi ger ersättning utöver amningen två gånger om dagen. Sedan drygt en vecka tillbaka. Kanske kan vara därför magen tjorvar.

• Libe

Jag får nog ringa BVC och fråga eftersom vi ger tillägg också.. :) hon kissar ju som bara den så ut kommer ju något iallafall!

Svar på tråden Juli bebis 2012