Inlägg från: Emmizen80 |Visa alla inlägg
  • Emmizen80

Juli bebis 2012

Hej. Första gången jag skriver här. Har följt tråden länge men inte vågat mig på att skriva med er här. Har bf den 16/7. Har en dotter född dec 2006. Har försökt att få till syskon under många år. Denna grav kom till efter andra pergotime/ovitrelle behandlingen. Privat Ivf skulle startat nu i mars. Graviditeten känns för bra att bra sann, kan inte njuta fullt, är för orolig hela tiden att något ska gå på tok. Vul såg bra ut, likaså Kub/nupp. Ul på fredag den 2e mars. Är 31 år och bor i Linköping.

• Emmizen80

det känns lite "läskigt" att  berätta om grav för alla förutom den närmsta familjen. Men nu har vi börjat. det går lixom inte att dölja speciellt bra längre... magen växer! Så nu MÅSTE det bara gå bra, de resterande 20 veckorna.

Vi köper inte ikeas säng, har kvar brio sängen vi köpte till dottern, men vi måste köpa det mesta andra stora sakerna, vagn, bilstol, skötbord etc.

Hur många här inne har beställt/köpt barnvagn redan? Någon som vet hur leveranstiderna ser utt på emmaljunga?

• Emmizen80

det som vi köper garanterat nytt är bilstol/babyskydd. Vagn kan vi tänka oss en begagnad, det svåra är att hitta den vi vill ha. Vi har nämligen snöat in på emmaljung citycross med citykorg pp black/red eller black/orange. Den har ett svart chassi och svarta fäljar. Det är vikitgt för maken förstår ni Glad. Denna kom tror jag för 1-1,5 år sedan och är därför inte så vanlig ännu på begagnat marknaden.. sedan funederar vi på britax babyskydd, justa för att det finns en adapter som passar emmaljungas chassi. Tycker det verka vara smidigt att kunna köra babyskyddet på chassit vid behov. Dottern gick nämligen inte att flytta från babyskyddet till vagnen och sedan skrek hon under hela shoppingturen på maxi = mindre kul!!

• Emmizen80
    snoffsan08 skrev 2012-02-26 19:29:14 följande:
    Skulle aldrig köpa babyskydd beggat av någon jag inte känner. Men känner dom vi köpte vårt ifrån, så jag vet att den inte är krockad.
    inte vi heller, säkerhet är något vi definitivt inte snålar på. ett babyskydd ska tydligen vara för gammalt efter fem år, bilbarnstol efter 8 år. Kan tänka mig att ta över ett från någon jag känner, och som jag vet inte är för gammalt. Men allra helst köper jag ett nytt, dåd vet jag exakt vad som har hänt med det, on det blivit tappat, krockat eller liknande
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:15:55 följande:
    Jag håller med dig.. har känt / känner precis likadant, men nu börjar det släppa lite allt eftersom det syns mera... Har ju typ en jättemage, så nu kan kan man inte behålla det för sig själv längre på jobbet och så heller... 

Men jag tror att jag var typ i v 18-19 när de på jobbet fick reda på det.

Går du på Storken eller vanliga mödravården? 
    jag går på storken, den här gången. hade hört mkt gott om den från vänner och bekanta. Gick på kvinnohälsan 2006. Det som är smidigt med storken är ju att de även gör alla ultraljuden, så man slipper åka upp till sjukhuset.

Vart går du?
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:15:55 följande:
    Jag håller med dig.. har känt / känner precis likadant, men nu börjar det släppa lite allt eftersom det syns mera... Har ju typ en jättemage, så nu kan kan man inte behålla det för sig själv längre på jobbet och så heller... 

Men jag tror att jag var typ i v 18-19 när de på jobbet fick reda på det.

Går du på Storken eller vanliga mödravården? 
    ja gjobbar på förskola och mina kollegor vet, men jag försöker "gömma" mig i stora tröjjor för föräldrar. Mne börja inse att det inte går längre. jag får många blickar, men ännu har ingen sagt något till mig. Är nog bara en tidsfråga.
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:21:19 följande:
    Jag går också på Storken! : ) Ska ni med i föräldragruppen nu på tisdag då eller? 
    det har vi inte fått någon information om att det går en sådan grupp.... har bara varit där en gång på inskrivning och min bm nämnde inget om det. du kanske är längre gången än mig? Jag ska dit på fredag och göra ul, är då i v 21.

var bor ni i Linköping?
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:28:11 följande:
    Nä, men ring och kolla med dom för jag tror att du borde vara med i våran också.. Jag är i v 21+0 idag... så jag är ju bara en vecka före dig...

Tror att de har alla som ska ha samma månad i samma föräldragrupp... Så vi har ett datum nu i Feb och ett i Maj.. de missade säkert bara att säga det till dig..

Vi bor lite utanför Malmslätt.. mot Vikingstad... Är du född 80 så är vi samma årskull också... : ) 
    Det ska jag höra med dem om, men tisdag dagtid kan jag inte.

Samma års kull och ingen av oss bor inne i stan :) Vi bor på landet utanför Linghem. Kanske blir babyfika till sommaren Tungan ute
  • Emmizen80

Ul i dag och sjukt nervös att allt inte är som det ska. Sparkar och har sig gör dn lille i alla fall.

• Emmizen80

ul är nu gjort och pyter växer och är aldelse perfekt!!!! Det är en envis rackare som inte riktigt vill det bm ville. Den ville inte visa vad den hade mellan benen, så vi fick tyvärr inte veta vilket kön den har. Nytt köns ul är bokat i slutet av april. Vill den inte visa då, ja då får vi väll helt enkelt vänta tills förlossninngen. lika envis som siin stora syster verkar det som. jag gissar pojk och typ alla i vår närhet inklusive maken gissar på tös...Vi får se om jag eller alla andra har rätt :)

Svar på tråden Juli bebis 2012