Alemonia skrev 2012-07-17 23:57:04 följande:
Välkommen Oonah! Jag var ganska så lugn gällande att få ut bebis till BF då jag fick riktigt svullna fötter (förutom att jag hade foglossningar).
Tekla78: vi hade Felix på förslag men ändrade sista dagarna till Leo men det blev en Moa i stället. Gillar ni Sigge som smeknamn är Sigmund och Sigismund två fina namn enligt mig.
Tack, Alemonia! Svullna fötter är verkligen inte kul. Hade jätteproblem i flera veckor med fötter som var plasksvullna redan när jag vaknade på mornarna (hade ej HF), men efter att ha klämt in fötterna i mina gympadojor och gått runt på stan, ätit middag och gått på bio i nio timmar så kom jag hem och hade nog klämt ur all svullnad ur dem. Dagen efter var fötterna som nya och de har hållit sig helt ouppsvullna nu! Skumt! Men trevligt!
Det kanske är ett bra tips till någon som vågar?
Gått hemma med första förvärkarna idag sedan kl 4 inatt.
Eller om det bara mina BraxtonHickssammandragningar som plötsligt blivit jäkligt smärtsamma, who knows? Det verkar ju inte finnas någon klar definition av det där med förvärkar. Alla säger olika eller använder båda ord till samma sak.
De kommer iaf med mellan 10-20 minuters mellanrum och tvingar mig att stanna, andas och luta mig över något stöd, helst stå på alla fyra.
Så jag är väl inte så övertygad om att nått kommer hända inom en snar framtid, så jag har passat på att handla lite söta plagg på Tradera och bakat chokladkakor, hihi. Maken påbörjar sin ledighet ikväll, så det ska bli skönt att få vänta tillsammans.