Inlägg från: CattanB |Visa alla inlägg
  • CattanB

Juli bebis 2012

Favoritar :)

Har en dotter, Othiliia, på 4,5 månad. Precis börjat hänga på FL och tycker de är så himla roligt att läsa här :D

• CattanB

Tack :)

Jag har kört på gröt sen Ottis var 3,5 månad. Hon älskar de :)
    Smakportionerna fick hon i samma veva och de uppskattas.
    Jag slutade ammar vid 3,5 månad ungefär pga att mjölken sina.

• CattanB

Alla barn är ju olika men de bör du ha märkt under dagen :)
    Kul att han gillade de!
    Jag gav dottern så mkt hon ville ha redan från början och de har funkat bra.

• CattanB

FruSandra - en overall som går att öppna lätt så kan farmor bara dra ner dragkjedjan när hon är inne i affärerna :)

Jag kör med en tjockare body/tröja och sen en tjock overall och drar alltid ner den när jag går in i affärerna. Nu när de är så här kallt har jag även en filt som jag slänger över sen när man ska ut..
    Men de kan fasen vara svårt ibland alltså. Kontrollerar hela tiden hur dotra känns så man kan reglera kläderna.

Men hellre lite för mkt i denna kylan än för lite Tycker Jag.

• CattanB

Psd minskar vid 1 års ålder. Min väninnas barn har legat på mage sen hon va 2 v då bebisen inte kunde sova på rygg. Man ska nog inte oroa sig så mkt för de där.
    De är ändå väldigt vanligt att barn vänder sig just på natten. Så jag tror nig du kan vara lugn :)

• CattanB

Gulia84 jag känner att på den senaste veckan har du blivit så. Jag började fråga lite på BVC och vänner. De kan vara en liten separationsångest som smyger sig på. Jag visste bara om att de kom mellan 8-12 månader. Men att de kan smyga sig på tidigare.

Men helt ärligt är jag lite skeptisk till att de skulle vara de. Men de är de ända som stämmer in mest. :S

• CattanB

Jag hade Othiliia i sängen tills hon va 2v.
    Jag kommer aldrig våga ha henne, eller näst barn, i sängen efter den gången jag sov så djupt och la en kudde över henne. Tack och lov att hon gnällde till!!! Absolut den värsta ångesten jag någonsin upplevt!

Vissa kvällar när hon inte är speciellt trött kan hon gråta i nån kvart.. Jag kör ju 5 min metoden. Men de har vart nån kväll hon skrek 45 min. Men jag stod på mig och plocka inte upp henne.

Alla barn är ju så olika.. Alla vill ju inte heller att barnen ska ligga och skrika. De känns ju i kroppen när ens barn är ledsen men man hör ju oxå skillnaden på skrik och skrik.

En vän till mig har en dotter som alltid haft svårt att somna och sova (1,5 år idag) och jag hade henne en natt. Mamman bar runt på henne, rulla i vagn mm för att hon skulle somna. Jag körde 5 minuters metoden på henne (ca 6 mån va hon då) somnade på 1h ist för 3,5h som de bruka ta.

Så Ottis får gå och lägga sig samma tider och har istort sätt samma rutiner varje dag. Aktivering, kvällsrutiner osv. Oftast är hon ju så trött att hon slocknar på ett par min.

• CattanB

5 månaders sprutan tagen. Pappa fick ta henne och jag gick ut. Lite mesig med de där efter första sprutan hon fick. Men de är tur pappa är så lugn :)

Svar på tråden Juli bebis 2012