Juli bebis 2012
får man hänga på er här ?
känner igen flera av er från den andra juli tråden men det är lite mer fart i denna
får man hänga på er här ?
känner igen flera av er från den andra juli tråden men det är lite mer fart i denna
tack...så söta ni är
kommer en presentation och bilder så fort min dator börja samarbeta
Här kommer då en liten presentation av oss.
Har tre underbara töser. Äldsta är 5.5 och mellersta fyller 3 om en vecka.
Så har vi då lilla Lovis som blir 4 månader den 4 Juli.
hon vägde 3010 g och var 46 när hon kom två veckor innan beräknat efter en planerad igångsättning.
Blev ingångsatt pga av tidigare snabba förlossningar och även denna gick hyffsat snabb med tanke på att det var
en igångsättning. Det tog lite drygt 3 timmar.
Lovis är en riktigt nöjd liten tös. Är nästan alltid glad och älskar att vara social!
Sover i regel hela nätter och ÄLSKAR sin tumme ! Fler som har tumbarn ?
Hon helammas än och kommer göra tills dess att det inte funkar, Eventuellt blir vi "tvugna" att börja med lite smakportion
av gröt då hon har problem med tillväxten... de hoppas att lite fastare mat ska kunna ge vikten en liten skjuts.
Hon väger i dagsläget 4.2 kg och är 55.8 cm lång...alltså en väldigt liten tös =)
Det kan eventuellt röra sig om fler allergier men eftersom vi redan utesluter mjölk, soja och ägg skulle det kännas trist
om det är fler..
Ägg, mjölk och soja har hon reagerat på med fula utslag och massor med slem i bajset.
Våran mellersta är multiallergisk så detta kommer väl inte som en direkt chock även om man hade hoppats på ett allergifritt barn =)
Egentligen tror jag inte det är några fel alls på tösen..hon är bara liten helt enkelt =)
Bjuder på ett par bilder på söthönan också =)
menar såklart att hon blir 4 månader den 4:e november den 4:e juli föddes hon ...
Lovis är nog också i den där fasen för hon är bra krånglig vid bröstet titt som tätt.
har börjat äta på nätterna och mycket mera svårnattad !
Momster : vi använder också 2:an och de är lite stora
men är för snål för att använda 1:an
plattan väger ju bara 4.1 ...
varför var ni på akuten ? låter illa stackars liten plutt..
momster : Aha..Han har alltså varit sjuk ?
hoppas han inte utvecklar astma..är ett himla jox med det
FruSandra : Det är ett bra datum
Tibells heter jag på ibstagram
ska leta upp er andra också !
momster : Usch fy vad trist ! jag hoppas verkligen Lovis klarar sig...räcker att storasyster har sin astma och är multiallergisk...
trolla : Just nu verkar det inte spela någon roll när man har avslut...tradera går inge vidare alls verkar det som. toppen för köparna dock..har gjort många fynd senaste tiden
men annars bör man väl försöka ha avslut vid barnbidrag eller löning...
Lovis är helt klart inne i någon jobbig fas...
i natt har hon ätit 5-6 ggr..hon som annars
sover hela nätter ! inte ens som nyfödd åt hon såhär ofta !
men eftersom hon har ganska stora problem med tillväxten gör det inget...bara mamman somär lite trött
så.. nu har jag godkänt de som vill följa mig
Jag hade tänkt helamma tills Lovis är 6 månader.. men med tanke på hennes låga vikt kanske det vore en idé att börja med gröt kanske redan vid 5 månader ?!
aja..vi får väl se vad som händer.
äter en kost fri från mjölk, soja, ägg och sädesslag och hoppas det ska göra under för hennes vikt !