Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Är det någon som vet när det ska vara läkt där nere om man sytt? Tar det dagar, veckor eller månader?

• HannaVirrpanna

Tack för svar! Då borde snart mina stackars stygn vara läkta :)

Får man ha sex? Jag trodde man var tvungen att vänta i 6 veckor innan man fick ligga... Eller det kanske är då avslaget försvunnit? Jag vet faktiskt inte!

• HannaVirrpanna

Jag pratade med min bvc sköterska om det. Hon sa att om barnet skriker i tre timmar i sträck ska man söka vård. Barnet kan skrika för att det känner av förälderns stress och bli rädd, skriker alltså av rädsla. Så känner man att man bara vill gråta så ska man lämna barnet och gå ut på balkongen, ta några djupa andetag och försöka få bort stressen. Typ. Så brukar det lösa sig!

• HannaVirrpanna

Blir så arg på fk! Dom ringde nyss och sa att jag ska få SGI baserat på heltidsarbete bla bla bla på 260 kr typ. Bra tänkte jag, tills jag började fundera. Hur räknar dom? Jag har snittat 18000 efter skatt... Ska man verkligen få så lite då?

• HannaVirrpanna

God morgon alla!
    Smulan: det var det första min BVC sköterska sa: "först är dom spända och hårda och sen blir dom som vanligt och då tror man att det inte finns mjölk kvar, men det gör det" så det är lugnt :)

Anjiali: har aldrig varit på Ullared... Hade dock varit kul att åka dit nångång. Men det är rätt långt dit :)

Jag har märkt av svettningarna en gång tidigare, det var jätte varmt i sovrummet och jag skulle gå på toa, när jag gick från toan så fick jag världens frossa. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl så jag fick två duntäcken och min sambo på mig som skulle värma men jag fortsatte att skaka. Tillslut började jag grina och tog farväl av sambo, för jag höll ju på att dö.

Det var när Tilly kanske var tre dagar gammal. Jag läste era inlägg om nattsvettningar och jag kunde inte riktigt relatera... Tills i natt! Fy fan va obehagligt! Man svettas så man blir kall, det är kallt i rummet så man vill inte kliva upp och byta lakan... Så man ligger kvar och hoppas på det bästa. Blä... Riktigt läskigt!

• HannaVirrpanna

Min donna blir tre veckor på torsdag, igår var vi på BVC och nu väger hon 4360 och är 55.5 lång... Hon har börjat växa ur 56 nu... Ingen bebis längre känns det som!

• HannaVirrpanna
    Sladdis skrev 2012-08-09 18:44:12 följande:
    Har fått ett problem. Matteo är fem veckor och vill bara sova på magen. Rekommendationen är att bebisar SKA sova på rygg och de har mina båda andra gjort men M vill inte. När Matteo sover på dagen har jag låtit honom sova på magen i soffan medan jag sitter sidan om och han sover så gott. Han sover längre och lugnare. Min mamma tycker att jag är dum som inte låter honom sova på magen när han så tydligt vill det. När jag var bebis fick bebisar absolut inte sova på rygg utan skulle sova på magen. Vad hade ni gjort?
    Jag skulle nog köpt ett andningslarm och sen skulle jag låta honom sova på mage. Dom slipper ju få plattskalle iaf, så nått positivt finns ju ;) Nämen, bebisar sover ju bäst på mage som jag förstått det. 
  • HannaVirrpanna
    tundra skrev 2012-08-09 20:13:27 följande:
    Fast andningslarm skyddar inte mot psd. Man köper falsk trygghet.
    Sen kan man tycka annorlunda.
    men varför finns det då? Är det inte nått att om dom börjar andas oregelbundet osv så larmar det och man kan gå och väcka barnet? Eller hur funkar det?
Svar på tråden Juli bebis 2012