Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

Börjar få kalla fötter! Vet inte om jag är redo för en förlossning... Eller om jag är redo att bli 2-barns mamma. Känns som jag bara skäller på min 3-åring hela tiden, har konstant dåligt samvete för det.... Det kanske blir värre, jag blir på så dåligt humör och har så kort stubin när jag är trött. 
    Han är ju så mammig, och jag borde vara världens lyckligaste för att en annan människa älskar mig så mycket att han bara vill göra saker med mig och ingen annan. Men det är så tröttsamt.. "Mamma ska borsta mina tänder, mamma ska torka mig, mamma ska lämna mig på dagis, mamma ska hämta mig, mamma ska gå upp med mig, mamma ska lägga mig".... Det kommer ju aldrig funka med en bebis som ska ammas varannan/3e timma...

Vill ju vara en glad och snäll mamma...

Håller dessutom på att bli sjuk, men har 2 doptårtor, en födelsedagstårta och en bröllopstårta att göra innan midsommar, mamma fyller år på tisdag, och pappa vill att vi hälsar på farmor, för det var så länge sedan... Det blir inte mycket vila trots att jag inte jobbar längre. Men jag har lite teori kvar i skolan också.

Kan man trycka på en pausknapp på magen någonstans? Han kommer ju om ca 3 veckor! Nä, ja är inte redo.... TIME OUT! 
    Å andra sidan vill jag få bort denna jäkla halsbränna och kisseriet som håller på nu, och jag längtar ju till HONOM, men inte till alla  måsten runt om....

Packade nästan färdigt BB-väskan igår, bara 2-3 grejer kvar att trycka ner.... Det är lite roligt iaf, att "bygga bo"..

Gnälltant, men ibland måste man bara få ut det, även om ingen vill höra

• MissMurrig

Usch föfr magsjuka, mådde lite illa igår och det var jobbigt, men det gick över...

Jag har bäddat sängen med ett plastat lakan för att inte förstöra madrassen om vattnet skulle gå, resten kan man väl moppa upp... Förra gången gick vattnet på BB, så det var ju bra.. för mig, inte dem Skäms, jag låg helt avdeckd med morfin och sömntabletter och vaknar av såna starka värkar och att det forsar vatten. Kändes som minst 10 liter. 

Nu måste han hålla sig inne minst en vecka till, sedan hade det varit skönt med ett par vilodagar innan han kommer också.

Spjälsängen och skötbordet ska bäras ner från vinden på måndag. Då får jag möblera lite och se hur jag vill ha det, och bädda, det är mysigt att få bädda sängen för första gången.

Ha en trevlig helg nu! Kanske blir det några junibarn! Annars är det ju faktiskt inte långt kvar till Juli och allas BF, kanske liiite långt om man har BF siste Juli, men ändå!

På söndag är det bara 3 veckor kvar!! Spännande!! Men oj så läskigt.... HAr haft en kamp med mitt trotsbarn här hemma idag igen... eller EN kamp? Nej,, minst 10.... "Jag vill ha godis, vill inte ha mat, jag VILL klättra på dörren+soffan+byrån (han är tydligen spindelmannen)...."  mm... 

Nu ska jag HA helg, trots ett fullspäckat schema hela nästa vecka.

Heja Sverige, over and out. 

• MissMurrig
    Ålder: 28(29 i November)
    Tillsammans med pappan till barnet? 9 år
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Utbildar mig till Konditor/Bagare.
    Bor: Göteborg i lägenhet
    Barn sedan tidigare: Ja, en pojke som fyllde 3år för 2 veckor sedan.
    Drömmer om: Hus, och att kunna försörja mig genom att göra specialtårtor, kanske äga ett kafé.
    Intressen: Familjen, vänner, TV/film, djur. Hade hund i 11 år som nyss gick bort, och har innan dess har jag haft massor av katter, kanin, marvsin mm. Vi älskar att resa, och då främst till sol och bad-paradis, hellre sånt framför städer och skidresor. Jag målar och scrapbookar också. Men har aldrig någon tid ver till mina intressen, skulle kunna tro att mina intressen var städa, tvätta, diska och gapa på min son... 
  • MissMurrig
    nilepile89 skrev 2012-06-17 10:19:56 följande:
    23 i september,
     Tillsammans med pappan sedan 5 år i vinter.
    Bor i en villa i Göteborg
    jobbar som undersköterska på ett äldreboende
    har inga barn sedan tidigare
     vet inte vad man drömmer om riktigt ännu har alltid drömt om att få barn, och snart så är det sant :)
    Intressen :  Vårt hem, att inreda det och pyssla man blir aldrig färdig med hus tror jag. Våra katter (mina bebisar än sålänge) kattutställnigar. Vänner. och mycket mer som hör livet till :)  
    Ser inte riktigt vad du har för katter, men det ser ut som min drömkatter Fin bild iaf. Jag har planer på att en dag skaffa mig en kisse, då vill jag ha en Birma eller Ragdoll, de är såååå vackra! Och de verkar passa mig i lynnet, min gamla bondkatt var som en ragdoll(ja, som en trasdocka), man kunde bokstavligt talat hänga honom upp-och-ner i bakbenen och han brydde sig inte, han kisade lite och sov vidare (sedan var det ju inte så att jag brukade hänga honom i bakbenen varje dag eller så... Men det var en sån "Gör-vad-du-vil-med-mig-katt)
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-06-19 12:01:33 följande:
    Fick nog av all ryggvärk och "mutt"värk och gick hem från jobbet på lunchen....det e min sista jobbvecka så nu är jag väl hemma för "gott" (året ut i alla fall) är så sjukt trött så jag ska vila mig en sväng..
    Ja, asså... Vad är det för muttvärk? Hade jag inte förra gången, min Vajay-jay känns som en babianrumpa, svullen och som om det putar ut. Och så gör det lite ont, som om jag hae suttit på en konstig cykelsadel alldeles för länge, lite blåmärke-lik värk... Tycker det känns konstigt iaf. Känner också att bäckenet börjar "öppna sig", det har börjat ila på ett annat sätt i fogarna och höften, än innan. Jag hade ju foglossning innan i svanskotan, men nu börjar j hela höftan ila.

Nu har jag imorn och torsdag att ta mig igenom med tårtbakandet. Sedan har vi ju midsommar och en lektion nästa vecka, men de är inte så viktiga just nu känner jag, JAG har inget emot om det kommer igång om en vecka typ, fast jag skulle iofs ha några vilodagar efter midsommar, där jag inte behöver tänkta på något annat än att vila och ta det lugnt... Min sambo skulle ju behöva jobba i någon vecka till minst också, han har ju planerat att gå på semester efter BF ungefär.

Här sexas det dock Tror inte det sätter igång något, tror inte riktigt på färdknäppen-grejen. Min kompis trodde stenhårt på det, för hennes första kom efter sex, så hon a till mig att det är bara att bestämma när man vill sätta igång, och ha sex för då kommer det igång... Njä, hennes andra barn fick sättas igång efter 16dagar, så då funkade ju inte färdknäppen. En liten hinnsvepning eller stimulerande av bröstvårtorna funkar nog bättre.

Har tappat all aptit, jättekonstigt. För  en månad sedan ville jag äta allt. All mat var god! Nu vill jag inte ha något... Är helt tom i huvudet när det gäller att komma på vad vi ska äta varje dag...
  • MissMurrig
    anjiali skrev 2012-06-19 14:55:40 följande:
    Miss murrig skrattar ihjäl mig. Babianrumpa !!! Mycket bra liknelse och väldigt skönt att höra att jag inte är ensam med denna upplevelse :D.

Tror inte heller på att färdknäppen hade funkat om jag inte var redo. Förmodligen hade barnen kommit ändå .
    JAsså, jag ÄR inte ensam? Skönt, ingen annan jag har pratat med verkar fatta vad jag menar.. Jag liknar det ibland med att det känns som om huvet redan trycker på och är på väg ut, det är sånt tryck och svullet typ "down there"...

Just nu försöker jag bara tackla min halsbänna.... Käkar tabletter som godis och det känns som om jag ska bli galen! Om en vecka har jag min enda och sista lektion och det sista jag har inbokat innan bebis.. Sedan ska jag köra på som tusan för att få igång det! Dansa, promenera, försöka mig på hinnsvepning själv (lyckades ganska bra förra gången), kanske sånt där thé...? allt för att han ska ut, jag orkar inte med halsbrännan mer! Allt annat är ok, det är inte överdrivet tungt eller så, och jag mår bra annars. Hoppas nog på ett Juni-barn till! 
  • MissMurrig
    millifjor skrev 2012-06-19 15:41:26 följande:
    Vad är hinnsvepning?
    Det är lite knepigt, utförs av barnmorskor för att sätta igång en förlossning. Vissa verkar vara öppna för att göra det trots att man inte gått över än.
    Barnmorskan drar sitt finger runt på insidan av livmodertappen, längs med vattenhinnan, så att hinnan lossnar lite från livmoderväggen, och det kan trigga igång förlossningen. 
  • MissMurrig
    grahnkotten skrev 2012-06-19 15:55:35 följande:
    Det lät spännande att göra en "egen" hinnsvepning.. Hur lyckades du med det? blev lite nyfiken! 
    Vet inte om jag egentligen lyckades, men jag är rätt vig Så jag tog fingret och masserade lite rint livmodertappen och "hålet". Dagen efter började jag få massa flytningar, och 2 dagar efter kom värkarna. Visst det kan ha varit så att det hade kommit igng då ändå, men jag tycker att det känns som att jag kanske hjälpte till lite.. Han föddes 3 dagar före BF.
  • MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-06-19 18:40:38 följande:
    Är de nån mer som får hård puls av sammandragningarna? Ja blir lite yr av dom för att pulsen slår så jäkla hårt... :S
    Jag får mer som känslan av att man håller andan och "bllåser upp" ansiktet. Ögonen känns som om de trycks utåt, och jag blir lite snurrig, inte yr utan mer som att jag blir lite blind och bara måste sitta stilla och andas.
  • MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-06-20 14:17:05 följande:
    Mitt vatten har vart klart, men något ljus ljusrosa...
    Du får lukta på det, det sägs att fostervatten ska lukta hav?

Kiss luktar ju som sagt kiss... ;)
    Nja, jag tyckte väl det luktade mer "sött". Väldigt svagt som ett sår, den typen av sött... men inte mycket. Men som sagt, man kanske känner om det luktar kiss eller något helt annat. Så är det inte kiss då kan det nog inte vara annat än fostervatten.... Många fler sorters vätskor har man väl inte som kan bara rinna ut?
    En liten skrev 2012-06-20 13:50:00 följande:
    Ehhh ok antingen så kissade jag just på mig i sängen eller så läcker det vatten (men det är inte färgat...).... jag som precis lagt mig för att vila. Jag har slipat hela bordsskivan på trädgårdsmöbeln nu på morgonen men jag är inte klar!
    Jag har dessutom inte sytt in knappar i koftan till bebisen och så måste jag packa om väskan innan vi åker in! Jag har en massa saker som inte är klara. 

Nu får jag kliva upp ur sängen och packa om väskan på en gång! Håll tummarna att det inte är vatten för jag vill vara mamma ledig i minst en dag innan lillan kommer....

Har du luktat på det? Lycka till!
Svar på tråden Juli bebis 2012