Juli bebis 2012
Börjar få kalla fötter! Vet inte om jag är redo för en förlossning... Eller om jag är redo att bli 2-barns mamma. Känns som jag bara skäller på min 3-åring hela tiden, har konstant dåligt samvete för det.... Det kanske blir värre, jag blir på så dåligt humör och har så kort stubin när jag är trött.
Han är ju så mammig, och jag borde vara världens lyckligaste för att en annan människa älskar mig så mycket att han bara vill göra saker med mig och ingen annan. Men det är så tröttsamt.. "Mamma ska borsta mina tänder, mamma ska torka mig, mamma ska lämna mig på dagis, mamma ska hämta mig, mamma ska gå upp med mig, mamma ska lägga mig".... Det kommer ju aldrig funka med en bebis som ska ammas varannan/3e timma...
Vill ju vara en glad och snäll mamma...
Håller dessutom på att bli sjuk, men har 2 doptårtor, en födelsedagstårta och en bröllopstårta att göra innan midsommar, mamma fyller år på tisdag, och pappa vill att vi hälsar på farmor, för det var så länge sedan... Det blir inte mycket vila trots att jag inte jobbar längre. Men jag har lite teori kvar i skolan också.
Kan man trycka på en pausknapp på magen någonstans? Han kommer ju om ca 3 veckor! Nä, ja är inte redo.... TIME OUT!
Å andra sidan vill jag få bort denna jäkla halsbränna och kisseriet som håller på nu, och jag längtar ju till HONOM, men inte till alla måsten runt om....
Packade nästan färdigt BB-väskan igår, bara 2-3 grejer kvar att trycka ner.... Det är lite roligt iaf, att "bygga bo"..
Gnälltant, men ibland måste man bara få ut det, även om ingen vill höra