Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

eken skrev 2012-03-11 08:54:11 följande:
    Ellabella02: Tror dom släpper den nya modellen i april eller maj på hemsidan. Men skicka förfrågan så får du säkert mer info. Det som hade ändrats från 2012-2012 bl.a. var sittdelen, nu kan man steglöst ändra hur barnet ska sitta, på 2011 finns det bara två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Samt att nya sittdelen väger 1,5 kg mindre.

Vi betalade: 7690 kr för den o får chassi, sittdel, liggdel, åkpåse, regnskydd*2, myggnät, skötväska.

Jag hade bestämt mig för Brio innan mässan. Men när jag såg den nya modellen så blev jag såld och när jag läste om förändringarna med.
    Låter skitbra! Blir säkerligen den vi beställer sedan när det bär sig av.. : )
  • EllaBella02

Välkomnade v 24 igår! : )

Nu springer tiden fram tycker jag, och ännu lättare blir det i den här underbara! värmen...

Känner bebis flera gånger om dagen nu, och hårdare och hårdare kan jag lova.. ibland gör det fasiken ont när skurken sparkar till... : )

Känner av lite mer i höfterna.. haft lite mer ont.. och tuttarna ska vi inte prata om.. de är inne i någon spurtfas tror jag... och det kommer lite gulvit vätska om man trycker på vårtorna.. ursäkta äcklet... : )

Nu kör vi på tjejer.!! Inte många veckor kvar nu tills vi ser våra bebisar! : )

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-03-12 14:44:59 följande:
    Vänta bara till du vaknar i två blöta kalla pölar på morgonen Flört

Började läcka för ca 2 veckor sedan, men nu är det uppehåll tack o lov!
    Men fy... :) Det låter ju helt klart värre.. : ) Du får stoppa i proppen igen.. : )
  • EllaBella02

Hej!
    Är era bebisar i magen också olika mycket akiv på olika dagar?

Jag tycker att som igår tex, var min jätteaktiv och sparkade hur mycket som helst, men idag så är det mycket lugnare.. har känt sparkar då och då hela dagen, men inte som igår.... : )

• EllaBella02
    MissMurrig skrev 2012-03-13 19:41:16 följande:
    Får ingen riktig brejk här. Undrar ibland om jag har ett "Omen-barn" i magen...

Någon dag efter att bebisen blivit till dog vår katt, han var 16 år och blev sjuk... Så det var ju lite väntat att det kunde hända. En månad senare dog en annan katt, påkörd, vacker Norsk Skogskatt som bara var 4 år gammal.. Helt oväntat och jättesorgligt...
    En månad efter det blev min hund sjuk, 10 år gammal, så hon hade egentligen 3-4 år kvar... Men det var cancer, efter operationer mm så dog hon för en månad sedan.

Idag dog min morbror. Han var runt 60år. Har fru och 3 barn, den yngste bara 12.

Bara död och elände.

Nu verkar det även som att det blivit fel med arbetsförmedlingen och de har inte registrerat att jag varit inne och aktiverat mig förra våren, vilket betyder att min SGI kanske inte räknas upp, då jag bara jobbade deltid innan jag började plugga. Det innebär en skillnad på ca 75 000kr på Mitt SGI... inte jättekul...

Vill inte behöva ta så många dagar, vill spara dagar. Men det kommer ju inte gå om jag får typ 3-4000 kr mindre i månaden än om jag hade varit upphöjd...

Har en dålig vecka kan man säga... 
    Usch.. låter jobbigt!! Skickar kramar! : )
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-03-13 20:38:33 följande:
    Jo jag förstår att det är svårt och jobbigt att ta tag i saker samtidigt som man sörjer.

Med mej är det ganska lugnt.
    Slemproppen gick troligtvis i dag så jag måste ta de lugnt. Men trolla var snäll och hitta massa info åt mej så nu är jag iallafall så lugn man kan bli. Men är så svårt att låta bli och ligga och känna efter har jag precis märkt.
    Men gud! Redan... va sa barnmorskan och så då? Vad ska du hitta på nu? : )
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-14 19:30:29 följande:
    har idag varit på ett extra träff med min bm, pga av mycket och delvis onda sammandragningar. hade detta med min dotter men inte så tidigt som detta, omkring 1-1,5 månad innan bf. Med dottern kan sammandgragningarna/förverkarna gjort att min förlossning gick så snabbt. De kan då ha påverkat kroppen vid tidigare skeden. Var orolig att sammandragning kan ha påverkat mig redan nu i v23, men som tur var kunde bm säga att tappen såg fin ut, var lång, hård och stängd. Hon tog prov för att se om jag ev har en infektion som kan påverka sammandragningarna. Har fått en tid till Läkaren den 27e mars. Hoppas dessa avtar och inte blir mer. Är redan orolig att något ska gå på tok. Det var ju inte direkt "lätt" att få till denna grav...

Har drömt  att jag födde en flicka i v28, som var 35 cm lång och vägde precis under kilot. det gick bra i drömmarna, men jag hoppas att verkligen att dessa inte är sann. Dessa drömmar har förföljt mig lite och gör mig orolig... Vill passera v28 NU!!!!!!!!
    Jag tror du absolut kommer gå tiden ut!

Jag är med inne i en orolighetsperiod, men det är över bebisen rörelser. Är helt paranoid över hur mycket eller lite den rör sig, och tycker ibland att den inte rör sig alls mycket under dagen, och att den rörde sig mycket mera förra vecka osv osv...

Har pratat med barnmorskan och hon säger att det inte är farligt om man bara känner dom någon gång per dygn, och att inte förrens i v 35 behöver agera på minskade fosterrörelser.. De är så små nu så de kan hitta nya ställen att ligga på och sparka innåt så man inte känner.

Men ändå.. jag har nojat över det i typ 3 dagar nu... men jag ska verkligen försöka att inte tänka så mycket på det utan bara ta en dag i taget och ha de gött... : )
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-03-15 07:05:08 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. I dag blir det spec Mvc för att kolla att snoddas inte är på g redan då magen blivit stenhård till och från nu på morgonen. Men skönt att få de kollat så man förhoppningsvis kan släppa lite av oron. Väntar bara på att de ska öppna så jag får ringa och boka tid. Nervös till tusen :/
    Håller tummarna!!!
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-03-15 12:44:22 följande:
    Tack allihopa !
    Det var ingen fara där nere läkaren viste dock inte vad klumpen kunde varit men allt såg bra ut så behövde inte oroa mig nånting. Riktigt skönt att veta så nu får jag röra mig så mycket kroppen tillåter igen.
    Va bra!!! : )
Svar på tråden Juli bebis 2012