Emmizen80 skrev 2012-03-14 19:30:29 följande:
har idag varit på ett extra träff med min bm, pga av mycket och delvis onda sammandragningar. hade detta med min dotter men inte så tidigt som detta, omkring 1-1,5 månad innan bf. Med dottern kan sammandgragningarna/förverkarna gjort att min förlossning gick så snabbt. De kan då ha påverkat kroppen vid tidigare skeden. Var orolig att sammandragning kan ha påverkat mig redan nu i v23, men som tur var kunde bm säga att tappen såg fin ut, var lång, hård och stängd. Hon tog prov för att se om jag ev har en infektion som kan påverka sammandragningarna. Har fått en tid till Läkaren den 27e mars. Hoppas dessa avtar och inte blir mer. Är redan orolig att något ska gå på tok. Det var ju inte direkt "lätt" att få till denna grav...
Har drömt att jag födde en flicka i v28, som var 35 cm lång och vägde precis under kilot. det gick bra i drömmarna, men jag hoppas att verkligen att dessa inte är sann. Dessa drömmar har förföljt mig lite och gör mig orolig... Vill passera v28 NU!!!!!!!!
Jag tror du absolut kommer gå tiden ut!
Jag är med inne i en orolighetsperiod, men det är över bebisen rörelser. Är helt paranoid över hur mycket eller lite den rör sig, och tycker ibland att den inte rör sig alls mycket under dagen, och att den rörde sig mycket mera förra vecka osv osv...
Har pratat med barnmorskan och hon säger att det inte är farligt om man bara känner dom någon gång per dygn, och att inte förrens i v 35 behöver agera på minskade fosterrörelser.. De är så små nu så de kan hitta nya ställen att ligga på och sparka innåt så man inte känner.
Men ändå.. jag har nojat över det i typ 3 dagar nu... men jag ska verkligen försöka att inte tänka så mycket på det utan bara ta en dag i taget och ha de gött... : )