Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Chess07 : det har tyvärr varit mycket akut besök dottern fick sin första öron inflammation när hon var 3 månader sen efter de satte de igång. Och förkylnings astma vid 6 månader. Men hoppas liten slipper all skit. Dottern blev bättre efter hals och näs operation iallafall så det är skönt.

• momster

Vet inte säkert men tror de blir 28+3 och han väger redan 1500 gram tråtts att jag ätit cortison som ska/kan vars tillväxt hämmande. Blir en stor liten kille.

• momster

MissMurrig. Jag fick göra ett extra ul för att se att han växer som han ska då jag har sånt problem med astman och ätit medicin som kan göra att han inte växer som han ska. Ska tillbaka i vecka 36 och se så han fortfarande växer och kolla upp hur min astma är för ev igångsättning.

• momster

Trolla kanske de. Hon sa till oss i går att i nu läget behövde vi inte oroa oss för han väger nu 1500 gram eller nått liknande. Men det var bara bra att han var stor ifall jag skulle bli igångsatt.
    Men kan ha missuppfattat nått oxå. Blev lite nojig när vi pratade om kejsarsnitt som jag absolut inte vill. Men de kan bli aktuellt om astman ställer till för mycket. Men mycket talade också att en vanlig förlossning skulle gå bra tråtts igångsättning då det gått bra båda gångerna innan.

• momster

Trolla. Vet inte tror jag tycker dottern var lättare att föda hon vägde 3600 gram än grabben som vägde 4025 gram. Men de kan ju oxå bero på att dottern var andra barnet. Men hon tog oxå bara hälften av tiden oxå.

• momster

LitenR välkommen.
    Då är vi beräknade samma dag, men jag kan bli igångsatt tidigare då min astma inte är den bästa.

• momster

Jag får göra TUL pga att jag ätit mediciner som kan göra att liten inte växer som han ska och för att se hur mogen han är då jag troligen blir igångsatt då min astma inte är som den borde heller. Så ska tillbaka när jag är i vecka 36 den 21 juni. Hoppas då jag får en tid för igångsättning om inte tidigare då jag vaknar allt från varannan timme till 2-3 gånger som minst per natt för att jag behöver ta astma medicin

• momster

Nu har jag varit borta ett tag igen. Här går dagarna sakta tycker jag. Har äntligen fått tid till astma och lung speciallist. I går blev det en vända till förlossningen pga blödningar igen men de kom från urinröret och visade sig vara urinvägsinfektion. och Denver mådde bara bra.
    I dag var jag till bm är i vecka 30+6 i dag. Jag hade gått upp ytligare 1 kg så tror de är 3-4 kg + nu allt som allt. Hjärt ljuden låg mellan 140 och 150. Blodtrycket hade gått upp till 115/70 sockret var 4,4 och järn värdet låg på 93 sf måttet låg på 30.

• momster

Bragdoll jag packade våran för nån dag sedan. Ska på koll på spec Mvc och kolla hur mogen jag är och prata om hur allergierna/astman är den 21 nästa månad och ev planera igångsättning om de inte blir aktuellt tidigare.

• momster

En liten : vår dotter föddes på bf + 4 eller nått vägde 3600 gram och var 52 cm lång, vi fick lov att ha stl 50 och vissa kläder satt tillochmed stort på henne. Medans min son ( annan pappa) var 48 cm lång och vägde 4025 fick ha de mesta i stl 56 i början så det är nog väldigt olika från barn till barn.

Svar på tråden Juli bebis 2012