• MLT

Juli bebis 2012

Tolle83 skrev 2011-12-14 17:03:22 följande:
    Ja ska på inskrivning imorn... Behöver man lämna kissprov? Ja ska va där kl 8, så de är en rätt dum tid för mitt kisseri :)

Jag lämnade kissprov med sonen iaf, varje gång..

• MLT

Vad skönt att läsa att det finns fler som tänker som jag, att man får för sig att det kommer gå illa nu bara för att man berättat för någon. Jag fick för mig att jag skulle få missfall för att jag satte ut på FL efter ultraljudet att jag är gravid, det kändes sådär perfekt grymt att låta mig tro att det kommer gå vägen tack vare att allt såg bra ut på vul i slutet av v. 9 för att sedan bli mf dagen efter, så jag tog t.o.m bort min graviditet! Sen blev jag arg på mig själv för att jag är så dum så jag satte tillbaka den :)

Drömde i natt att jag började blöda och att det var mf så min oro har gått lite för långt, är nog bra att jag har bokat in ett ul nästa vecka. Precis som någon skrev finns det ju tecken på att det växer, senast i morse fick jag skitont i ligamenten när jag nös.

Kul med inskrivning, själv får jag vänta till v. 14. Känns bra dock, då är det ju bara 4 veckor till RUL :)

• MLT
    Johanna8206 skrev 2011-12-15 16:21:01 följande:
    Jag hoppar ur tråden. Var på VUL idag och det konstaterades att graviditeten stannat av för ungefär 3 veckor sen, i v 7. Väntar på remiss till sjukhuset så jag kan få ut det, känns lite jobbigt att bara vänta.
    Beklagar =/ Vet hur det känns, fick samma chock-besked i somras. Hoppas du snart får tid för skrapning så du kan läka och börja om!
  • MLT
    storebrorM skrev 2011-12-16 08:00:27 följande:
    OO jag e så nervös, om en timme är de dax för VUL... Hoppas så att allt är bra!
    Lycka till, uppdatera gärna =)
  • MLT
    Glada28 skrev 2011-12-17 18:31:45 följande:
    Jag fick ocå missfall vid den tiden men hon sa att kroppen tar hand om det själv. Ska tillbaka om 1 vecka o se så allt kommit ut bara...Behöver di skrapa alltså?
    Jag hade ofosterlig graviditet, det fanns alltså inget foster alls men kroppen trodde att det var en vanlig graviditet. Han sa att det sällan kommer ut av sig självt och att det isf kan dröja länge så han bokade in skrapning 2 dagar senare. Jag hade iofs även en polyp på livmodertappen som de skulle ta bort så kanske var det lite därför också. Vissa får tabletter, vissa skrapning, om det inte kommer ut av sig självt! Vilken vecka hade det avstannat i, vet de det? Jag skulle gå in i v. 9 när de upptäckte att jag inte hade något foster. Blödde lite p.g.a polypen (som tur var) annars hade det kunnat gå ännu längre. Känns ju som ett slag i ansiktet och kan tänka mig att det var ännu värre för dig som kommit till v. 12!
  • MLT
    pyret12345 skrev 2011-12-18 21:51:24 följande:
    Åh, beklagar verkligen missfallet! Fruktansvärt! Någon annan i tråden sim ör föräldraledig med blivande storasyskon? Är ledig med min lilla 1 pring nu.Funderar dock mycket kring om vi ska skola in dottern före eller efter syskonets ankomst eller om jag ska vara hemma med två barn. Kan man aktivera en då 2åring och samtidigt amma och ta hand om ett litet knyte? Och om det blir kejsarsnitt igen - vad gör man då? Hur tänker / gör ni andra?
    Jag har skolat in sonen på dagis, ville skola in honom långsamt så passade på nu när jag är arbetslös så han bara behöver gå 15 timmar i veckan. Han stortrivs och efter nyår börjar jag jobba på timmar så han får gå lite mer, men vi har lyxen att kunna reglera det väldigt mycket. Jag tycker det känns bra att han kommer gå 15 timmar när nästa barn kommer, hade jätteproblem med amningen sist så vill väldigt gärna att det ska lyckas bättre den här gången. Sambon ska även ta ut fp i anslutning till semestern så han kan vara hemma ett tag i början med oss!
  • MLT
    Engla80, på sonens dagis går 15-timmarsbarnen 5 timmar tisdag till torsdag, varken barnen eller vi föräldrar hinner ju något annars!
  • MLT
    Stumpan88 skrev 2011-12-19 14:40:48 följande:
    Ser att detta är en JULI 2012. Själv fick jag vår första tjej JULI 2011! Är det någon som vill dela sin GV eller har frågor så är det bara att kontakta mig så ska jag svara  på allt som rör era huvuden, JAG VET HUR DET ÄR TJEJER! ;)

KRAM TILL ER OCH MAGEN!
    Jag fick min son juli 2010 så det är kul att få i juli igen =)
  • MLT

Idag hörde jag min lilla bebis för första gången, med mitt angelsound! Är så lättad då jag varit så fruktansvärt orolig efter alla komplikationer, har stundvis varit övertygad om att den inte lever, men hjärtat slår för fullt! Har ett ul inbokat på onsdag pga oron, nu ser jag fram emot det av en helt annan anledning än tidigare. Går in i v. 12 på torsdag så det ska bli kul att få se en bebbe som förhoppningsvis rör på sig där inne.
    Jag gjorde som någon här skrev, var rejält kissnödig och la mig raklång, la angelsoundet precis ovanför livmoderkanten och riktade det lite neråt och hörde direkt det där galloperande ljudet :)

• MLT
    kulliz80 skrev 2011-12-19 19:16:54 följande:
    ja du då??
    Men.. det är ju du =) Vi gick i samma klass i mellanstadiet
  • MLT
    Malena C skrev 2011-12-20 07:43:18 följande:

Jag går in i vecka 9 nu och bebis var ok på kontroll igår. Jag har fått remiss till behandling hos Kinsesist för ryggskottet som kanske delvis är foglossning och ska få första behandlingen ikväll.
    Ni som har barn sen tidigare - när och hur berättar ni om nya bebisen?
    Vår son var med på ultraljudet igår men han var mest orolig för att doktorn skulle göra mamma illa - förmodligen på grund av egna erfarenheter sista halvåret.
    Han är dessutom så pass liten än att han inte förstår hur barn kommer till, två år och sju månader.

Jag har försökt berätta för sonen på 1½, men han fattar inte. Pekar på sin mage och sen på min för att fortsätta med sitt direkt :)
  • MLT
    AnnA1985 skrev 2011-12-20 12:11:42 följande:
    Idag välkomnar vi vecka 12, känns som en milstolpe är nådd.
    Kan dock inte sluta oroa mig ifall plutt lever där inne.. Känns som de 17-18 första veckorna bara är en massa oro ifall allt är okej där inne i magen. På nåt sätt kan jag inte glädjas riktigt än... Går liksom i vågor... Någon som känner igen sig? 
    Ja, jag har varit väldigt orolig och det har påverkat mig väldigt negativt. Lite oro är normalt, men för mig har den varit förlamande, sambon har i perioder känt att jag sluter mig och drar mig undan.. Har två missfall sedan tidigare, ett i somras där jag gick i 5 veckor utan foster i magen. Den här graviditeten har jag blödit, fostret var till en början för litet och hcg't steg dåligt. Men det sista vul'et i slutet av v. 9 visade att allt är bra och igår hörde jag för första gången bebbens hjärtslag med mitt angelsound så oron släppte som en sten. Kanske kan du be din BM att få lyssna på hjärtat om du är väldigt orolig alt. kolla om någon vän har ett angelsound som du kan få låna?
  • MLT
    kulliz80 skrev 2011-12-26 17:25:59 följande:
    jag skrev här för några dar sen ang fb gruppen , men ingen har lagt till mej där , Heter Therese Kullbohr o har samma profil bild på fb som här fl :D
    Jag upptäckte nyss att jag la till dig i fel grupp tidigare idag (beräknade bebisar 2012), du kan ju gå ur den om du vill. Men nu la jag till dig i juli-gruppen
  • MLT

Jag kunde bara lägga till Tezzan802 eftersom vi är vänner på FB, ni andra kan ju skicka ett PM till bevingad som är ägare till gruppen!

Vi kommer också behöva en syskonvagn och är lika lost som jag var förra graviditeten! Vi har en Crescent Classic och en sulky som vi kommer behålla ifall man ska ut/iväg med bara ett barn, men eftersom sonen bara kommer vara 2år och vi har en hund måste jag kunna gå ut och gå med båda barnen. Den ska klara både gruset och landsvägen hemma men även vara smidig i affärer. Tur att man har ett halvår på sig att hitta den perfekta vagnen

• MLT
    Malena C, så fruktansvärt att se sitt lilla barn sjukt, min största skräck. Men det låter positivt ändå att den verkar vara godartad, hoppas ni mår så bra det är möjligt!
  • MLT
    Feah skrev 2011-12-29 22:02:24 följande:
    Kolla in TED-videon What we learn before we are born! Intressant föredrag om forskare som upptäckt att bebisar redan i mammas mage lär sig känna igen smaker av mat som mamma ätit, mammas röst och till och vanliga ljud "utifrån", som signaturen till mammas favorit-såpa på tv.

Jag kommer absolut tänka på det här under sista trimestern! Ser fram emot varierad mat och härlig musik. Skrattande
    Min Theo blev aldrig rädd när jag t.ex. höjde rösten mot hunden eller nös när han var nyfödd , däremot när sambon eller någon annan gjorde det. Jag tror han var van vid min röst. Han gillar dessutom the, lakrits, citron och mörk choklad, vilket jag älskade under graviditeten :)
  • MLT
    MissMurrig skrev 2012-01-09 19:39:48 följande:
    Jag vill veta! Går och suktar efter dessa små klänningar och kjolar i alla butiker... Jag är rädd att jag ska bli besviken om det är en kille... Dumt och så "fel" kanske... Me nvill så gärna ha en tjej, jag är så flickig av mig, och vill bara ha två barn, en av varje är ju perfekt! Så jag känner att det är bättre att jag vet innan, så kan jag komma över att det är en kille innan, och bara vänta på att få träffa min nye son vid förlossningen, då har jag ju garanterat kommit över det. Är det en tjej, kan jag handla något sött, en klänning kanske Men vill inte känna det minsta besvikelse vid förlossningen... Även om det kanske inte skulle vara så. Man får ju inte önska sig kön egentligen i detta land, men jag gör det....
    Skönt att höra att någon annan känner som jag! Min syster dog när jag var liten, så när mamma var gravid önskade jag mig alltid en syster, men ut kom 3 killar på rad. När jag till sist fick en syster var jag 17 och brydde mig inte längre. Nu tror jag att jag vill ha en tjej just p.g.a längtan jag hade under hela min uppväxt.

Är också orolig att känna besvikelse när barnet kommer ut, även om jag vet att det inte blir så. Har ju redan fått en son och när han kom ut var det så självklart att det var en kille. Men jag vill ta reda på könet för att kunna släppa alla såna tankar och bara njuta av graviditeten istället för att oroa mig för hur jag ev. kommer reagera.
  • MLT
    TiLo skrev 2012-01-11 11:32:33 följande:
    Jag tror inte att man känner besvikelse. Däremot var jag så stensäker att andra barnet skulle vara en flicka lika första barnet så när det kom ut en pojke så ryckte jag till varje gång jag öppnade blöjan. Och när jag låg och läste mammatidningar så såg jag en massa fina klänningar som jag täänkte att jag skulle köpa. Tills jag kom ihåg att det var en pojke jag fått. Så ingen besvikelse men däremot lite svårt att ställa om sig och fatta.
    Sist trodde jag stensäkert att det skulle bli en pojke men ut kom en flicka. Men då reagerade jag inte så. Det var mer namnet som blev svåårt eftersom jag hade bestämt mig för Viggo. Det blev en Lova tillslut.
    Det var samma för mig, jag var så säker på flicka och precis alla i omgivningen sa att det var flickmage och hjärtljuden var höga så det var helt säkert en flicka osv. En gång drömde jag om barnet och då var det en pojke, kände då besvikelse och sa att det är ju inte mitt barn, jag ska ha en flicka.
    När Theo föddes frågade jag direkt efter kön och när bm tryckte upp en pung i nyllet på mig kände jag inte besvikelse, men nog kom ett sting av 'men det skulle ju vara en tjej'. Sen var det inget mer med det, jag var världens lyckligaste över att ha fått en son  

Den här gången väljer jag att få överraskningen lite tidigare bara, för man får så många fler överraskningar vid förlossningen att jag allt kan ta och tjuvkika på en av dom redan innan =)
Svar på tråden Juli bebis 2012