Juli bebis 2012
Jag lämnade kissprov med sonen iaf, varje gång..
Jag lämnade kissprov med sonen iaf, varje gång..
Vad skönt att läsa att det finns fler som tänker som jag, att man får för sig att det kommer gå illa nu bara för att man berättat för någon. Jag fick för mig att jag skulle få missfall för att jag satte ut på FL efter ultraljudet att jag är gravid, det kändes sådär perfekt grymt att låta mig tro att det kommer gå vägen tack vare att allt såg bra ut på vul i slutet av v. 9 för att sedan bli mf dagen efter, så jag tog t.o.m bort min graviditet! Sen blev jag arg på mig själv för att jag är så dum så jag satte tillbaka den :)
Drömde i natt att jag började blöda och att det var mf så min oro har gått lite för långt, är nog bra att jag har bokat in ett ul nästa vecka. Precis som någon skrev finns det ju tecken på att det växer, senast i morse fick jag skitont i ligamenten när jag nös.
Kul med inskrivning, själv får jag vänta till v. 14. Känns bra dock, då är det ju bara 4 veckor till RUL :)
Idag hörde jag min lilla bebis för första gången, med mitt angelsound! Är så lättad då jag varit så fruktansvärt orolig efter alla komplikationer, har stundvis varit övertygad om att den inte lever, men hjärtat slår för fullt! Har ett ul inbokat på onsdag pga oron, nu ser jag fram emot det av en helt annan anledning än tidigare. Går in i v. 12 på torsdag så det ska bli kul att få se en bebbe som förhoppningsvis rör på sig där inne.
Jag gjorde som någon här skrev, var rejält kissnödig och la mig raklång, la angelsoundet precis ovanför livmoderkanten och riktade det lite neråt och hörde direkt det där galloperande ljudet :)
Jag går in i vecka 9 nu och bebis var ok på kontroll igår. Jag har fått remiss till behandling hos Kinsesist för ryggskottet som kanske delvis är foglossning och ska få första behandlingen ikväll.
Ni som har barn sen tidigare - när och hur berättar ni om nya bebisen?
Vår son var med på ultraljudet igår men han var mest orolig för att doktorn skulle göra mamma illa - förmodligen på grund av egna erfarenheter sista halvåret.
Han är dessutom så pass liten än att han inte förstår hur barn kommer till, två år och sju månader.
Jag kunde bara lägga till Tezzan802 eftersom vi är vänner på FB, ni andra kan ju skicka ett PM till bevingad som är ägare till gruppen!
Vi kommer också behöva en syskonvagn och är lika lost som jag var förra graviditeten! Vi har en Crescent Classic och en sulky som vi kommer behålla ifall man ska ut/iväg med bara ett barn, men eftersom sonen bara kommer vara 2år och vi har en hund måste jag kunna gå ut och gå med båda barnen. Den ska klara både gruset och landsvägen hemma men även vara smidig i affärer. Tur att man har ett halvår på sig att hitta den perfekta vagnen