Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-04-19 13:03:23 följande:
    Jag har "bara" 79 dagar kvar idag :) underbart!

Vi har ett till namn på våran lista, nu tror jag att de står mellan Vilgot och Vilde.. Gillar namn som börjar på V :)

Jag gillar uppenbarligen oxå namn på V. Mina favoritnamn till bebisen är egentligen Vilhelm eller alternativt Vilmer och William men det blir för likt Vilgot och är som upplagt för att bägge ska kallas Ville av kompisarna när dom blir lite äldre.

På vår lista kom igår lite nya namn, blandannat Hilmer, Sixten och Vide. Ja, de som lever får se... :)

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SommarDahlia

Vi har en Britax (vet ej modell) från 2009 med insats. Skyddet är bra, lätt att klicka i och sonen satt bra MEN sablar vad otypligt att asa runt på. Fast om jag har förstått det hela rätt så är alla babyskydd jobbiga att bär runt på särskilt när bebisen börjar väga lite..

• SommarDahlia

Idag har jag gjort glucosbelastningen, det var faktiskt betydligt lättare att få ner sörjan denna gången än förra.Denna gången var det kallt vatten istället för varmt och det underlättade verkligen! Men att sitta å vänta hungrig va ingen höjdare, mådde illa på slutet å blev lite  yr. Provet var bra och förhoppningsvis har man gjort de för sista gången!

Åh FruSandra, jag vill oxå till ullared! Jag å karln har pratat om det men nu ska han till prag över helgen å sen har jag massor i skolan å snart känns det som att det blir för tungt att gå där en hel dag! Skulle vilja bunkra upp en del kläder till sonen så man inte står där och plötsligt är alla hans kläder för små och man har ingen tid eller ork till att storhandla kläder.

Jag och sambon bestämde förra veckan att vi ska gifta oss i maj nästa år så nu är det inte bara småbarnsliv och renovering som ska hinnas med utan bröllopsplanering oxå, fast det är klart ganska angenämt :)

• SommarDahlia

Vi har fortfarande inte förberätt nånting mer än att jag har handlat två par shorts och en bodysuit som är alldeles för stor i sommar. Nu har vi ju mkt kvar sen innan som vagn, skötbord, babyskydd, lite kläder osv men vi har inte fixat med någon alls. Har inte inte tagit ner något från vinden eller börjat tvätta upp gamla bebiskläder, Tänkte börja fixa med sånt när jag är färdig me skolan fast då är jag i v. 36 så jag hoppas jag orkar.

• SommarDahlia
    snoffsan08 skrev 2012-05-01 16:32:54 följande:
    OJ, tror du att du orkar med det så sent SommarDahlia? Du kanske mår jätte bra och inte lider av så mycket krämpor?

Jag är JÄTTE glad att jag är klar med allting, hade inte orkat fixa med babykläder och liknande nu eller mot slutet.

Ja, hämta ut så många boxar du kan Flört Dom e ju gratis.

Nja, jag mår fortfarande illa en del även om de e bättre än för några veckor sen.
    Vi ska inte fixa nåt barnrum eftersom vi ska flytta i höst så bebis får bo hos oss sälänge å eventuellt längre. Barnvagn å babyskydd ligger inte på vår vind utan hos mina föräldrar så dom kan komma med det nån vecka innan BF eller så får dom komma å lämna babyskyddet när vi åker in på förlossning. Spjälsängen får karln sätta ihop om några veckor så egentligen behöver jag nog bara tvätta upp bebiskläder å köpa lite nappar å blöjor. Men de känns som jag har glömt massor ändå...

Vad har ni köpt/fixat förutom de jag skrev? Lider kanske av gravidminne :)

• SommarDahlia
    Engla80 skrev 2012-05-02 13:48:05 följande:
    Vad gäller förlossningen så tror jag ingen kan förbereda sig på hur det kommer att va! Det finns alltid någon detalj som ingen berättat för en och varje födsel är olik den andra så att försöka planera hur det ska va till punkt och pricka är inte lönt... Absolut ska man ha önskemål och hålla på sina värderingar men glöm inte bort att ge efter för personalens råd! Dom är ju där av en anledning och har ju enormt mycke mer erfarenhet än vad vi har av barnafödande.
    Men man ska inte heller va rädd för att säga till om något känns fel, säger personalen si och det går emot allt du känner så säg till! Tycker du inte om personalen så be att få ny personal (det har man rätt till).

Håller med! Däremot vet jag vad jag inte vill som exempelvis lustgas, den kan jag prova i början men jag vill inte ligga å suga in mängder å bli "full" å tappa kontrollen. Jag vill inte ha sterila kvaddlar och jag vill i den mån det går undvika att spricka och vill därför föda fram bebisen i gynställning. Detta känns som saker jag i stor mån själv kan kontrollera, övrigt blir önskemål och val efter konsultation med barnmorskorna.

En liten: Jag tycker absolut inte du ska känna dej verken som en idiot eller som att du inte klarat provet förra gången! Jag tycker de e toppen att du kan få, och tar, hjälp! Man ska inte behöva bära och hantera sådana känslor på egen hand! Jag är själv inte så tuff när jag tänker på vad som komma skall även om min förra förlossning gick bra! 
  • SommarDahlia

Usch ja, här är en till som inte vill gå upp mer! Har inte ställt mig på vågen på ett tag men de går stadigt uppåt, så mkt vet jag!

Har lite ångest över det faktum att jag ska ut å flyga i v. 35. Tar min examen då och eftersom jag läser på distans så måsta jag lämna skåne och åka upp till Skellefteå i fyra dagar. Jag måste upp eftersom jag har examinationer som ska göras. Känner dock min lite illa till mods över flera saker som att sitta på flygplan 2 h, att vara nästan hela sveriges längd ifrån sambon om det skulle hända något, att jag ser ut som ett skåp och måste göra det inför hela klassen eftersom vi har opponeringar, att jag dessutom svettas som en gris gör inte saken bättre. Usch usch, fast det ska bli kul oxå att träffa klassen och gå ut å äta å fira men guuud så skönt det ska bli när jag kommit hem å bara kan släppa allt å fokusera på att bli mamma igen!

Blir nog Ullared nästa helg för mig. Ska inhandla lite sånt som behövs nytt. 
    amningsbh, gosefilt till bebisen, spjälskydd, amingsinlägg, tunn overall, täcke till vagnen eftersom vi bara haft åkpåse till sonen och det känns lite varmt i sommar.Lite bebisstrumpor och en nässug ska jag försöka få med mig hem oxå.

Hej Millifjor!! 

• SommarDahlia
    snoffsan08 skrev 2012-05-08 20:17:53 följande:

Drömmer mycket sjuka drömmar om nätterna nu. Gör ni andra det med?      

Jag drömmer så mkt ibland så jag fortfarande är alldeles slut när jag vaknar!
    Av nån anledning blir det mkt snuskdrömmar... Har faktiskt inte drömt särskilt mkt om bebisen vilket haf gjorde massor innan Vilgot..
  • SommarDahlia

Jag läser ju, på distans dessutom så jag har ju "jobbet" hemma så att säga. Håller på med det stora arbetet nu sen har jag en kort kurs kvar sen är det upp å göra lite examinationer sen tar jag examen den 31, eller egentligen den 10e juni men kommer va klar den 31e så sen ska jag bara njuta! Sonen ska va hemma från att jag är färdig tills v 34 tror jag så jag ska nog ha å göra :)

Har plockat ner å tvättat sonens kläder i stl 50/56 och 62 nu och tur va det för jag upptäckte att han typ hade 3 par byxor, många bodys men INGA kortärmade (han föddes i oktober) så på lördag blir det ullared för att köpa byxor å kortärmat till bebisen, å såklart lite annat bebisgrejs som kan behövas! 

Nu säger jag att det är 1½ månad kvar till det är dags! enligt uträknat är det lite till men jag vägrar ställa in mig på att gå fullt ut eller över utan är helt säker på att bebis kommer iaf en vecka innan utsatt datum :) Jag lever lite i min egen bubbla men det struntar jag i, jag gick inte över förra gången å tänker inte göra det nu heller, haha. 

Ska bli roligt när alla pluttarna kommit å se hur BF listan ändras. Här ligger nog utöver julibebisar både några juni- och augustibebisar oxå och gror.

• SommarDahlia

Jag tror min skrutt oxå har vänt sig neråt, har känt en del ilningar som det kändes förra gången fast mindre kraftigt än så länge. Ska till BM imorn för förlossningssamtal så då får hon känna å berätta om jag har rätt.

Svar på tråden Juli bebis 2012