• SaJo81

Juli bebis 2012

Nej vi har faktiskt inte kollat denna gången...förra gången sa som ändå fel :p läkaren va säker på att vi väntade två flickor då... Hoppas väl lite på en tös så man kan få "testa" både och men jag tror det blir en pojk till.... Vet ni vad ni ska få?

• SaJo81

Måste bara fråga vad ni tycker: jobbar ju nu då på Volvo Lastvagnar som montör och tänkte att jag skulle ta gravidpenning från och med 19juni ungefär eller den veckan i alla fall, då har jag exakt en månad kvar till BF, är det för riskabelt att jobba så länge tror ni? Använder lyftverktyg så det är inte så tunga lyft men vi står upp hela dagen oc böjer mig lite konstigt över palllkragar och liknande.....

• SaJo81

ja lastvagnar är tyngre än personvagnar där jag varit också... dom flesta går rätt tidigt på grav.penning där men nu har jag ju hamnat på en lättare avdelning och där har jag inte riktigt samma koll....hade jag kommit tilbaka till där jag var innan hade jag antagligen blivit sjukskriven redan nu....men man kan alltså söka gravpenning och man behöver inte utnyttja det helt enkelt=) då kan jag ju söka så får vi se vad som händer.....vi har ju inte traverser och lyftverktyg överallt

• SaJo81

Sover också med ett hoprullat täcke:) lovely! Hur kan man sova utan?

Här får man också bara rutinultraljudet men vi ska tillbaka den 8maj för att kolla om moderkakan flyttat på sig eftersom den delvis såg ut att vara i vägen...hoppas den flyttat på sig så jag slipper kejsarsnitt!

Angående namn så blir det en Bastian om det blir en pojk, på en flicka så är vi fortfarande väldigt oense! Mannen vill ha en November och jag vill ha en Tilih....får se vem som vinner :s

• SaJo81

Hur f*n ska jag få upp mitt järnvärde då? det var inte under "ok" senast men det var dalande, kan verkligen inte äta niferex! 

Vad jag nu efter konsultation med BM upptäckt är att jag inte ens kan äta linfrön och mycket kött utan att bli stenhård och få (ursäkta vidrighetsfaktorn) monsterhemorrojder =( vad fasen ska man göra då? jag är sjuuukt trött på dagarna med så jag måste verkligen få upp det.....ska jag behöva dricka lactulos hela graviditeten för att ens fungera normalt? 

• SaJo81

Då går jag in i vecka 28 idag=) v27+0.....det börjar närma sig :p bara 3 veckor kvar tills veckan mina grabbar är födda i....hoppas den här lill* vill stanna längre än så!

Idag är det dessutom exakt 3månader kvar för mig, bf 19 juli som dessutom är en torsdag=)

Är hemma och Vabbar denna veckan, väldigt bra tajming när jag fick tillbaka mitt jobb så sent som torsdag förra veckan :s ska också till barnmottagningen och vaccinera mot TBC men nu ser det ut som bara ena killen får det eftersom den andra haft feber ett par dagar....skjuta fram det IGEN! Förjäkla tröttsamt alltså... 

• SaJo81

Charlottetott: fina namn ni har på listan:) vi har Kaspian med på vår men är nästan bestämda på att det blir Bastian om det e en pojk:) Leia har min man haft med länge, tyvärr "lånade" han ut det till en vän som nu har en Leia :) så det blir en Tilih eller November (kallad Nova) istället

• SaJo81

Jag är i v27+0 och har redan gått upp 12kg :s med killarna gick jag upp 15 till v30+1 när dom föddes och då var det TVÅ! Så detta känns mycket. Visst jag äter e del, speciellt första 20veckorna var jag tvungen om inte illamåendet skulle ta över mig helt men aaah det blir intressant att se vart man slutar :s

• SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-04-20 10:59:21 följande:
    Ja, det här med vikten ja. Jag blir avis på er som "bara" gått upp ca 10-12kg. Jag är i v: 27, 28 imorgon (26+6 idag) och har gått upp ca 20kg sen inskrivningen och 25-27kg mer än normalvikten för mig.
    Fingrarna är som falukorvar och benen är som stora trästockar.
    Försökte mig på promenad tidigare i veckan (kanske skrev det förresten?)
    Tog ca 1 timme när det i vanliga fall ska ta ca 20 min. Jag är fortfarande förstörd i ryggen efter det.  Om jag ska vända mig om och gå åt andra hållet så kan jag inte bara snurra runt, utan måste stå kvar med ena benet i backen och liksom "kicka" mig runt med andra benet. När jag gick promenaden fick jag ännu mer bevis på oxå att jag har mycket vätska i kroppen. Fingrarna blev ännu tjockare och kritvita, och det var inte för att jag frös och det var kallt, för det var det inte. Jag är så SJUKT less på detta nu, så jag vill bara sätta mig ner och gråta. Känner även av ont i höfterna mer och mer, speciellt på nätterna då man inte kan ligga på så många andra sätt än på sidorna. Känns som om jag bara vill lägga mig ner och somna och inte vakna igen fören det är dax att föda. Har varit snål med att använda kryckorna, men känner att jag nog måste använda dom varje dag nu. Är så himla glad över att detta är mitt 4e och sista barn och inte mitt första.
    Ber så mycket om ursäkt för gnällandet, men just nu känns det pest och pina Gråter Jag brukar ju faktiskt inte gnälla här, men nu kände jag mig tvungen.

Kram på er alla!!!

Välkommen hit!! Självklart finns det plats för fler!!

Oj, jag antar att du har jäkligt mycket vätska i kroppen nu då? är du "normalvikt" annars?
  • SaJo81
    minnamarie skrev 2012-04-22 02:18:32 följande:
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april.
    Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤
    oj nej men vilken tid ni har haft =/ grattis till pojken, låter ju som det går åt rätt håll och det är ju underbart=)
Svar på tråden Juli bebis 2012