Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Jag har "bara" 79 dagar kvar idag :) underbart!

Vi har ett till namn på våran lista, nu tror jag att de står mellan Vilgot och Vilde.. Gillar namn som börjar på V :)

• FruSandra

Sommardahlia
    Haha Wilmer, Och Sixten har vi också varit inne på.. Egentligen gillar jag inte att man ska konstra med stavningen.. Men jag tycker wilmer klär sig bättre med dubbel v..
    Men på Vilgot är de definitivt med enkel V :) likaså på vilde :)

• FruSandra
    linb skrev 2012-04-19 15:39:50 följande:
    Hur har ni det med vikten tjejer? Jag är nu i vecka 29 (28+6) och har totalt gått upp 11 kg. BM säger att det är normalt men jag tycker det känns som mycket, var normalviktig från början och äter inte annorlunda än förut med undantag för något mer mellanmål.

Jag är 28+4 och har gått upp 12 kg sen inskrivningen... Dock var jag extremt underviktigt innan ja blev gravid....
    Men jag äter massor med onyttigt och flera mellanmål om dan.. Ja tänker inte alls på vad jag stoppar i mej så...

• FruSandra
    MissMurrig skrev 2012-04-22 09:10:33 följande:
    Japp v.30! Då var det dags att ta fram förberedelseoljan! Smörj på nu, så ni slipper spricka! 

kankse en dum fråga, men vad e d eför olja :O
  • FruSandra

Jag har inte varit så aktiv de senaste dagarna..  jag har ju varit i Ullared och shoppat :D Jag har verkligen gått loss kan man säga!!
    Men åhh vad kul de var, trots sammandragningar och fruktansvärd foglossning!

De finns massa bilder på bloggen om de är nån som vill sen allt :D

Juste,  gick ju även in i v 30 i söndags :D Woohooo :D Underbart!     

• FruSandra
    SommarDahlia skrev 2012-04-24 16:05:11 följande:
    Åh FruSandra, jag vill oxå till ullared! Jag å karln har pratat om det men nu ska han till prag över helgen å sen har jag massor i skolan å snart känns det som att det blir för tungt att gå där en hel dag! Skulle vilja bunkra upp en del kläder till sonen så man inte står där och plötsligt är alla hans kläder för små och man har ingen tid eller ork till att storhandla kläder.

Jag och sambon bestämde förra veckan att vi ska gifta oss i maj nästa år så nu är det inte bara småbarnsliv och renovering som ska hinnas med utan bröllopsplanering oxå, fast det är klart ganska angenämt :)

Grattis till de kommande bröllopet :D De är såååå kul att planera och förbereda :D

De fanns faktiskt inte såå  mycket kläder till små, de fanns mer när de blev lite äldre. 
    O eftersom de här är min första så har jag inte haft nånting till den, så nu är allt från babysitter till skötbädd inhandlat :D  
  • FruSandra

Jag har verkligen en vilde i magen idag.. De har inte varit många timmars sömn för honom idag...

• FruSandra

Igårkväll fick jag akutblixt ont i bakhuvudet.. De gjorde så ont så jag började storböla. Dessutom blev jag livrädd :S Jag har sovit som en kratta trots alvedon o idag på morgonen va de fortfaradne kvar...

Min första tanke var havenskapsförgifning.. (Eftersom man kan få ont i bakuvudet av för högt blodtryck)
    Men sen kom ja på att mitt blodtryck va så bra förra veckan, och att ja inte tror de ändras så snabbt.. 

Fast vad vet jag?

Nån mer som fått så sjukt ont i bakhuvudet?    

• FruSandra

En liten
    Ja
    Ringde Apoteket här, men de hade inte sånt.. Men ja ska träffa en kompis imorn som ska kolla trycket..

Men huvudvärken som är nu är INTE rolig.. Den påminner om huvudvärken ja fick efter att ha gjort ryggmärgsprov :S

Svar på tråden Juli bebis 2012