Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

Mitt hetaste tips mot röda bebisrumpor är inotyol! Det är som magi, röd rumpa ena blöjbytet och efter inotyol är det som bortblåst till nästa! En liten metalltub som finns på apoteket och är något jag inte klarat mig utan!!

Här är spjälsängen fortfarande i bitar uppe på vinden men den sätter vi inte ihop förrän kanske nån vecka innan BF, blir så trångt i sovrummet! Sängkläder tog jag däremot ner idag så det är upptvättat å färdigt i tid.

Känner mig i övrigt ganska redo faktiskt, har skrivit lista till BB väskan men gör nog som sist å packar bebisgrejjerna nån vecka innan och mina grejjer innan jag åker in till förlossningen.

Hos BM i går gick vi igenom förra förlossningen å konstaterade att utdrivningsskedet varade i ca 10 min sist. Min BM sa att man brukar kunna halvera tiden med nästa. Bäde skönt å skrämmande! VIll inte ligga å krysta i 45 min men nu är jag ju lite rädd att ungen ska flyga ut å landa på golvet om dom inte är beredda Glad.    
    Ni som väntar 3e eller 4e, kortades utdrivningsskedet något mellan första å andra/tredje? 

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SommarDahlia

Jag drack mataffärs köpt cider ikväll... Den hade 0,3%. Händer inte ofta men när det väl händer så har jag inte dåligt samvete.

Min mage har åkt ner massor dom senaste dagarna, riktigt ivägen när man exempelvis ska sitta i soffan å äta eller när man har kissat å sträcker sig efter toapappershållaren som sitter mittemot toastolen.

Vill oxå kunna åka iväg å ligga i solen eller bara va hemma å slappa men min 2,5åring är riktigt busig så det är tyvärr uteslutet. Önskar så att vi hade hunnit flytta till huset vi väntar på ska bli ledigt med inhägnad trädgård å sandlåda. Då hade jag kunnat ligga på altanen å titta när sonen lekte utan att kunna rymma.

• SommarDahlia
    nilepile89 skrev 2012-05-26 10:25:28 följande:
    Åh va romantiskt :) Eken :). Vilken lyckost. Ja la puta Madre kan jag verkligen rekommendera jag med så fin miljö inrett som en gammal bordell. God mat . Min gubbe är nog den mest oromantiska i hela världen. Händer aldrig någonting. :/
    Haha, du är inte ensam! Min karl är oxå vääldigt oromantisk! Vill jag ha eller göra något så får jag bokstavligen tala om det för honom. Att hinta hjälper inte :) 
    Men jag tycker att min karl har andra fina kvaliteter och det har säkert din oxå! Här hemma sköter han i stort sett all disk vilket jag är glad för eftersom jag avskyr att ta hand om disk. Han tvättar, dammsuger och går utan gnäll upp en lördag och söndagsmorgon kl. 6 när sonen kommer upp så jag kan sova ut.

Nu är det rikigt jobbigt att va gravid, ett helt projekt att bara vända sig i sängen eller att resa sig ur soffan. I natt vaknade jag runt 1 och hade så ont i nedre delen av magen att jag inte kunde gå rakt. Släppte dock när jag varit å kissat.
  • SommarDahlia

Vi fick aldrig gå färdigt föräldrautbildningen eftersom vi fick barn precis under svininfluensans topp. Dom la ner den efter 2 ggr och i ärlighetens namn så fick jag inte vet nåt jag inte redan läst mig till via böcker och nätet. Karln va med men tyckte nog det var sådär han me..

Idag är en BRA dag! Fick veta att mitt SGI står kvar sen innan studierna så jag slipper lägstanivån på föräldrapenningen och jag har gjort sista opponeringen i skolan så nu är examen inom räckhåll :)  Och likaså ledigheten!!

Jag rekomnenderar ingen höggravid att gå upp kl. 4 för att köra 1,5 h till flygplats, sitta på ett plan i 2h, buss i 0,5h och sedan spendera hela dagen i skolbänken. Igårkväll hade jag förvärkar och kände mig rikitiigt dålig! Men va gör man?!

• SommarDahlia
    spillerkillern skrev 2012-05-29 21:04:29 följande:
    Oj vilken dag, vad studerar du?
    Jag läser Psykiatri på distans på umeå universitet men jag bor i skåne. Vi åker upp till skolan två ggr per termin för att examinera så detta är sista gången tack o lov!!

Jag har bara som krav att hinna förbi midsommar innan bebisen tittar ut. Men sen vill jag inte mer så jag har själv bestämt att en dryg vecka innan BF, den 29 juni är ett bra datum för förlossning, ska bli intressant å se om bebisen håller med :)  
  • SommarDahlia
    Tekla78 skrev 2012-06-06 16:19:17 följande:
    På tal om slemproppen, när min systerdotters gick (2008) och hennes BM sa att det nog inte var långt kvar så tog det ca 3v för bebisen att komma efter det. Den kan tydligen återbildas också, så i detta med förlossningar och hur de startar vet man aldrig!

Jag tappade oxå bitar av min några veckor innan sonen kom 2009, dock utan blodstrimmor. Jag kommer inte ställa in mig på förlossning om jag upptäcker bitar snart.men det är ju olika som du säger!

nån som har under 30 dagar kvar nu? Jag har 32 kvar idag... känns som att när man är under 30 så är det fritt fram för bebisen :) Dock inte till helgen för då ska sambon upp till Karlstad och hjälpa sin lillebror att flytta hem till skåne efter 3 års studier.   
  • SommarDahlia

Jag blir så avis på alla som kan boa! Vi bor i en trerums marklägenhet i väntan på hus, trodde vi skulle ha flyttat innan sommaren men nu blir det nog förhoppningsvis i höst.Vi väntar på att en släkting ska flytta så vi kan köpa det huset. Vi har inget rum över till bebisen och visserligen flyttade inte vilgot in på sitt rum förrän han va nästan 1år så det är ju ingen brådis men jag VILL så gärna fixa å dona. Än syns det inte att här ska komma bebis men i helgen ska va sätta ihop spjälsängen så den är redo.  

Jag tycker antalet krämpor ökar å sömnatimmarna minskar... usch. Nu längtar jag så oerhört tills jag kan sova på mage, duscha stående, kunna göra något så litet som att sminka mig utan att behöva vila efteråt, ta på mig strumpor utan att bli svettig och sluta se ut som en svullen hamster i ansiktet. Med mera, med mera......

• SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-06-11 13:52:20 följande:
    Ska nog med packa väskan den hör veckan :) Här är min lista, säg till om jag glömt någonting: Myskläder Toalettartiklar Telefon Laddare Bebis kläder Bebis filt Tofflor  Cola Frukt Smågodis Mössa till bebis Underkläder Strumpor Amningsinlägg Amningsbh Bindor Böcker 

En sak som slår mig när jag läser din lista är att du inte skrivit kamera!! Nu kanske ni tycker det räcker med mobilkamera men om inte så vill man ju inte stå där utan när den lill* är nykläckt!

På CSK (kristianstad) får man inte blöjor till bebisen så det måste vi själva ta med, vet inte hur ni har det EllaBella02. Visserligen fick vi en påse från pampers eller libro på BB som innehöll lite blöjor men hinner bebisen kissa eller bajsa innan man fått den så står man där...
  • SommarDahlia
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-12 17:53:16 följande:
    Fy fan vad jag blir deppig!! Fick idag reda på att det inte bara är EM i sommar utan även OS!!!! Jag tror jag kommer att börja grina!

Om gråten inte är lyckotårar så förstår jag dig! Hatar sport och det räcker gott att behöva se match efter match från EM. Fast jag tar OS med ro, jag tänker nämligen inte tillåta karln att spendera sina pappadagar eller sin semester framför tvn när vi har två barn :)

Hera78: Vi sporthatare har inte missat att det är OS, vi har förträngt det :) Jag hade helt förträngt det och då va jag ändå i London i mars när det höll på att förbereda och stod stora plakat om det överallt. 
  • SommarDahlia

Precis hemkommen från BM. Bebisen var så gott som fixerad och växte bra, Sfmått 37 och beräknas väga 3900g om den kommer runt BF. Dock hittade BM arytmi på hjärtat. Det slog starkt och fint men hon hörde nåt missljud ca var 10e slag. Antagligen bara omoget hjärta men har fått tid till UL och CTG på sjukhuset kl 15.00 idag. Sålänge allt är bra så känns det lite kul att få ett extra UL, har ju inte sett bebisen sen v 19.

Ni som gjort UL nu på senaste tiden, var det lätt att se könet? Jag vill ju inte veta och är rädd att det kommer synas så jag inte kan undvika det. Vill ju inte behöva titta bort under hela proceduren.   

Svar på tråden Juli bebis 2012