Juli bebis 2012
Mitt hetaste tips mot röda bebisrumpor är inotyol! Det är som magi, röd rumpa ena blöjbytet och efter inotyol är det som bortblåst till nästa! En liten metalltub som finns på apoteket och är något jag inte klarat mig utan!!
Här är spjälsängen fortfarande i bitar uppe på vinden men den sätter vi inte ihop förrän kanske nån vecka innan BF, blir så trångt i sovrummet! Sängkläder tog jag däremot ner idag så det är upptvättat å färdigt i tid.
Känner mig i övrigt ganska redo faktiskt, har skrivit lista till BB väskan men gör nog som sist å packar bebisgrejjerna nån vecka innan och mina grejjer innan jag åker in till förlossningen.
Hos BM i går gick vi igenom förra förlossningen å konstaterade att utdrivningsskedet varade i ca 10 min sist. Min BM sa att man brukar kunna halvera tiden med nästa. Bäde skönt å skrämmande! VIll inte ligga å krysta i 45 min men nu är jag ju lite rädd att ungen ska flyga ut å landa på golvet om dom inte är beredda .
Ni som väntar 3e eller 4e, kortades utdrivningsskedet något mellan första å andra/tredje?