• SaJo81

Juli bebis 2012

MissMurrig skrev 2012-04-22 09:10:33 följande:
    Japp v.30! Då var det dags att ta fram förberedelseoljan! Smörj på nu, så ni slipper spricka! 
    förberedelseoljan? vad är det?
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-04-22 11:56:32 följande:
     Det är en olja som Weleda också har, den smörjer man "mellangården" med, runt slidöppningen och precis bakom, den tunna huden som oftast är det som spricker när man föder. Den ska man inte börja med förrän v.30, jag fick den på magplasket(mamma-vattengympa). 
    Vet inte om det funkar, men jag körde på det sist och sprack inget, trots en tjockis till bebis. Så jag kör på det denna gången med, ifall det var tack vare det jag inte sprack sist! 
    aha ska jag införskaffa, kan vara värt att prova=)
  • SaJo81
    Förresten MissMurrig: Hittade den på nätet nu men det står att man inte ska använda den fören efter v 34?!

Beskrivning

Weleda Perineum Massage Oil (Förberedelseolja) EKO, 50 ml

En regelbunden massage av mellangården med Weledas förberedelseolja gör huden smidig och elastisk samt förebygger sprickningar och snitt under förlossningen.

Gör huden smidig och och elastisk. Används från v.34. Fri från syntetiska doft-, färg- och konserveringsmedel. Innehåller inga mineraloljor.

Perineum Massage Oil är en mjukgörande intimolja som tillsammans med regelbunden massage förbereder huden inför förlossning. Innehåller mild mandelolja och E-vitaminrik vetegroddsolja som hjälper huden att bli mjuk och smidig.

Användning: Massera mellangården och slidöppningen 3-4 ggr/vecka i ca 5-10 minuter från vecka 34. Tiden kan fördelas på kortare stunder under dagen.

• SaJo81

Usch då! Ska strax åka till jobbet nu och känner att jag nog "boade" lite för hårt igår...städa, tvätta, rensa och byta sängkläder var visst mer än min kropp ville vara med på för nu är jag verkligen trött och dessutom har jag riktigt ont i ischias:(

Är det förresten någon mer än jag som får helt galna svettningar? Känner mig som en "klimakteriekossa" varje natt och flera gånger per dag så färjat svettattacker....fy vad det inte är trevligt....

• SaJo81

Grattis till kommande bröllop SommarDahlia, till skillnad mot vad som nån skrivit här så hatade jag själva planeringen :p (vi gifte oss i juli 2011) speciellt sista månaden! men så har varken jag eller min man speciellt bra framförhållning så det var rätt mycket kvar då :s däremot kan jag säga att bröllopsdagen var något av det mest fantastiska jag varit med om=) det var så fint och roligt och härligt etc etc........jag skulle vilja göra om det igen och igen och igen :p 

• SaJo81
    froggyL skrev 2012-04-24 19:24:15 följande:
    SommarDahlia, grattis till kommande bröllop :) Ullared e perfekt när man ska köpa på sig grunderna. Vi har redan det mesta, men ska ändå dit sen när jag slutat jobba. Hur jag nu ska orka gå där. Får bli mkt pauser.... Vi brukar va där 10h. Rekordet e 11 :) ha ha. Mindre än 4-5h e ju omöjligt :) nu bygger de ju ut igen så då får det väl bli tvådagars-besök i fortsättningen... Hi hi.
    haha oj herregud! orkar du gå där inne så länge? jag älskar Ullared men asså mitt rekord är nog 4-5 timmar i streck haha=)
  • SaJo81
    Tekla78 skrev 2012-04-24 21:18:27 följande:
    Tjohoo! Fick en "deluxe"-undersökning idag när jag trodde att det bara skulle vara en 5-min check av livmodertappen. Han kollade bebisens vikt (ca 1500g, precis ovanför kurvan), flödet i navelsträngen, fostervatten mm. Var inne i 35-40 min tror jag och han visade mig bebis från alla möjliga vinklar o vrår samt växlade till 3D några gånger. Fick massor av bilder på lillkisen också! Hade ett stort leende på läpparna när jag gick därifrån. Framförallt för att allt var så stängt och långt som det skulle (ca 5cm) så nu behöver jag inte oroa mig för sammandragningarna om de inte tilltar förstås.
  • SaJo81

Snoffsan08: vi gifte oss den 23:e juli, var tänkt i början av juli först men så har vi så himla mycket då med att båda mina syskon och min pappa fyller år så vi flyttade fram det lite till:)

• SaJo81

här sovs det bara i magen när jag jobbar....så fort jag sätter mig eller lägger mig så sätter den igång med kickboxning!!!

• SaJo81

Idag går jag in i vecka 29 :) 28+0 två veckor kvar till min egensatta magiska gräns v30+0 efter det hoppas jag kunna njuta fullt ut av min graviditet!

Svar på tråden Juli bebis 2012